Amerikanci u dva dana shopping ludila potrošili 12,10 milijardi dolara

30.11.2015 |

Pauza / ŽIVOT I ZDRAVLJE

Izvor: Lider poslovni tjednik

Amerikanci u dva dana shopping ludila potrošili 12,10 milijardi dolara

Amerikanci su u trgovačkim lancima na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' potrošili 12,10 milijardi dolara, manje u odnosu na 12,29 milijardi u ista dva dana prošle godine, pokazuju podaci ShopperTraka, dok je online prodaja snažno porasla.

Amerikanci su u trgovačkim lancima na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' potrošili 12,10 milijardi dolara, manje u odnosu na 12,29 milijardi u ista dva dana prošle godine, pokazuju podaci ShopperTraka, dok je online prodaja snažno porasla.

Unatoč padu prodaje u trgovačkim lancima, ta analitička tvrtka ostaje pri svojim procjenama da će prodaja u SAD-u u studenom i prosincu biti 2,4 posto veća nego u istom lanjskom razdoblju.

Podaci analitičkih tvrtki ukazuju na pad značaja 'Crnog petka', koji je donedavno označavao početak blagdanske sezone potrošnje, s obzirom da sve više trgovačkih lanaca posljednjih godina otvara svoja vrata kupcima navečer na Dan zahvalnosti. Prošle je godine prodaja na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' razočarala, pa su idućih tjedana trgovačke kuće uvele dodatne popuste kako bi privukle kupce.

Snažan rast online prodaje

I dok je prodaja u trgovačkim lancima pala, za Dan zahvalnosti i 'Crni petak' online prodaja snažno je porasla. Prema podacima Adobe Digital Indexa, na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' online prodaja dosegnula je 4,47 milijardi dolara, što je 18 posto više u odnosu na iste dane prošle godine i više od 4,35 milijardi koliko se očekivalo.

- Unatoč padu prodaje u trgovinama, ukupna potrošnja u ta dva dana bila je dobra, s obzirom na rast online prodaje, kaže Bill Martin, osnivač ShopperTraka.

Zahvaljujući dobroj situaciji u američkom gospodarstvu, rastu zaposlenosti i niskim kamatama, kao i padu cijena goriva, zbog čega Amerikancima ostaje više novca za kupnju drugih proizvoda, Nacionalna udruga trgovaca na malo (NFA) očekuje rast prodaje u ovogodišnjoj blagdanskoj potrošačkoj sezoni. NFA procjenjuje da će prodaja u studenom i prosincu biti 3,7 posto veća nego u istom lanjskom razdoblju. Prošle je godine u tom razdoblju prodaja porasla 4,1 posto.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)