Foto: Pixabay
27.10.2024 |
EU / EKONOMIJA
Izvor: Euronews Srbija
Austrijska prijestonica završila je na prvom mjestu liste gradova "najviše pogodnih za život".
Austrijska prijestonica završila je na prvom mjestu liste gradova "najviše pogodnih za život", koju je objavio list "Economist", prenosi Euronews. Među razlozima se navodi i dobra infrastruktura javnog prevoza.
Beč broji oko dva miliona stanovnika, a otprilike polovina njih ima svoju mjesečnu kartu za gradski prevoz, izjavio je Jozef Tauher Tauher, član gradskog vijeća Beča iz Socijaldemokratske partije.
"Karta košta jedan euro po danu, i to je slučaj od 2012. godine. Korišćenje gradskog prevoza ima veliki uticaj u borbi protiv klimatskih promena", rekao je Tauher za Euronews na marginama sajma "European Mobility Ekspo", naglašavajući pristupačnost godišnje karte koja košta svega 365 eura.
On je dodao da kada bi se sabrali kilometri autobusa, tramvaja i metroa, oni bi mogli pet puta da obiđu svijet svakoga dana.
Gradska statistika austrijske prijpstonice pokazuje da tri od deset stanovnika Beča svakodnevno koristi javni prevoz, više od trećine žitelja peške odlaze na posao, u školu ili do fakulteta, dok svega četvrtina njih primarno koristi svoj automobil.
Od 792 miliona putnika bilo na bečkim linijama (na nemačkom "Viener Linien") 2022. godine, 352 miliona putovanja obavljeno je podzemnom železnicom, a 274 miliona tramvajima.
Nedavno istraživanje također je pokazalo da je čak 91 posto korisnika gradskog prevoza zadovoljno tom uslugom. Tako je Beč završio na prvom mestu po tom pitanju.
KORIŠĆENJE ZAJEDNIČKIH PREVOZNIH SREDSTAVA
Još jedna usluga koja drži građane austrijske prijestonice što dalje od njihovih automobila jeste korišćenje zajedničkih bicikla i električnih vozila na iznajmljivanje.
"Kada ljudi jednom uđu u svoj auto, neće više tako lako izaći", rekla je Aleksandra Rajnagl, izvršna direktorka "Viener Linien", kompanije koja upravlja transportnim sistemom.
To može biti rješenje ljudima koji zbog udobnosti ne koriste gradski prevoz. Ta usluga može biti i korisna ukoliko su se korisnici uputili na destinaciju do koje ne vozi javni prevoz.
"Korisnici moraju imati pouzdan sistem. Dakle, ako ne ulazite u svoj automobil, mora postojati drugi sistem koji će vas odvesti od tačke A u tačku B", dodala je ona.
PLANIRANO PROŠIRENJE
Grad radi na proširenju mreže javnog prevoza. Direktorka kompanije izjavila je da je krajnje vreme da se obnove tramvajske linije, koje se koriste od početka 20. vijeka.
Potpuno nova automatska linija metroa, U5, kao i modernizacija linije U2, prvobitno su planirani za 2026. i 2028. godinu. Međutim, projekat U2 je odložen do 2030. godine.
Ovo proširenje moglo bi da uštedi proizvodnju 75.000 dona ugljen dioksida godišnje.
"Ovo možemo iskoristiti kao šansu da transformišemo čitave ulice u nove rekreacione zone u kojima ljudi ne samo da žele da se kreću, već žele i da tamo ostanu. I to je ono što gradu donosi zaista dobar kvalitet", rekao je Reinagl.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.