03.04.2018 |
EU / POLITIKA
Izvor: HINA
Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.
Zbog početka primjene novog sustava elektroničkog obračunavanja cestarina za teretna vozila u Sloveniji, na više graničnih prijelaza u utorak nastaju kolone i zastoji pri ulasku tih vozila iz Hrvatske u Sloveniju.
Prema podacima slovenskog prometno-informacijskog centra, na ulazak na graničnom prijelazu Bregana/Obrežje kamioni čekaju oko tri sata, a na prijelazu Mecelj/Gruškovje jedan sat. Vrijeme čekanja na prijelazu Lupinjak/Dobovec je dva sata, a na prijelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta, prenosi Hina.
Novi način obračuna cestarine vrijedi od 1. travnja, ali je zbog uskrsnih blagdana na snazi bila zabrana teretnog prometa, pa je u utorak praktično prvi dan njegova testiranja, zbog čega dolazi do teškoća i nastanka kolona.
Umjesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenskim autocestama prešla je na sistem obračuna cestarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se cestarina naplaćuje prema pređenim kilometrima.
Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.
Elektronički obračun cestarina u slobodnom prometnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smještenih na autocestama. Teretna vozila pri ulasku u Sloveniju trebaju imati poseban uređaj DarsGo kojega portali registriraju na ulasku. Elektroničkim praćenjem tako se dobiju podaci za obračun cestarine za svako vozila, ovisno o njegovoj ukupnoj masi.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.