Foto: RTL
17.03.2022 |
Investicije / PROJEKTI
Izvor: HRT
Posljednji segment Stonskog mosta spreman je za postavljanje, koje je ovaj put zaustavio vjetar.
Pelješki most i najveći dio nove ceste preko Pelješca, koji će napokon povezati krajnji jug s ostatkom zemlje, bit će otvoreni do sredine srpnja. Stonska obilaznica, posljednji dio cijelog projekta, trebala bi biti završena do kraja godine. Jučer je trebao biti spojen posljednji segment mosta Ston, jednog od najzahtjevnijih objekata na trasi pristupnih cesta do Pelješkog mosta. No spajanje je omeo jak vjetar.
"Tuneli su probijeni, a most je pred spajanjem"
Posljednji segment Stonskog mosta spreman je za postavljanje, koje je ovaj put zaustavio vjetar.
- S obzirom na to da je ograničenje podizanja ovog segmenta 5 m/s vjetar, sad je negdje oko 6 m/s, i mislim da danas nećemo to podići. Ali bez obzira na to došli smo ovdje obići sve radove, sagledati sve probleme koje nam preostaju do završetka, rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Cijelu konstrukciju Stonskog mosta, u koju je ugrađeno dvije tisuće tona čelika, izgradio je i dopremio splitski Brodosplit.
- Pioniri smo u ovom dijelu Europe, čak možda i u svjetskoj razini, da tako velike konstrukcije, čak četiristo tona, odradimo u zatvorenom prostoru, pod kontroliranim uvjetima gdje onda puno bolja kvaliteta, i onda u jednom komadu postavimo, poručio je vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak.
Tuneli su probijeni, a most je pred spajanjem. Stonska obilaznica trebala bi biti završena do kraja godine, a već u srpnju prvi automobili trebali bi krenuti preko Pelješkog mosta.
- Stonska obilaznica trebala bi biti završena do konca godine, a sredinom srpnja mogao bi u promet Pelješki most i pristupne ceste preko Pelješca. To bi značilo da bi se od Prapratnog do Stona prometovalo ovom običnom cestom, koja je već sada preuska da se mimoiđu dva kamiona i koja bi mogla postati usko grlo, istaknuo je HRT-ov novinar Vicko Dragojević.
Iako su od početka projekta sve cijene otišle u nebo, povećanja troškova ne bi trebalo biti.
- Budući da je Pelješki most ugovoren i uglavnom je materijal nabavljen prije tog velikog poskupljenja, tako da na samom Pelješkom mostu poskupljenja neće biti, dodao je ministra Butković.
- Samo u nekakvim transportima. Nismo dobili nikakav zahtjev, samo smo dobili najavu, poručio je Škorić.
O kojem je iznosu riječ, uskoro će se znati.
"Cijela operacija podizanja segmenta traje 36 sati"
- Segment mosta koji se podiže, težak 400 tona, treba bi se podići na na visinu, ali danas vjetar puše 5 m/s i to nije moguće. Inače, cijela operacija podizanja segmenta traje 36 sati pa je teško reći kada će se vrijeme smiriti da se posao dovrši, rekao je Dragojević.
Spajanjem Stonskog mosta ova 4. faza cijelokupnog projekta Pelješkog mosta i pristupnih cesta dobit će konture izgleda. Čitava operacija izvođenja Stonskog mosta i stonske obilaznice trebala bi biti završena do kraja ove godine.
- Ministar Butković je najavio da bi se već sredinom srpnja Pelješki most i 20 km ceste preko Pelješca trebalo pustiti u promet, rekao je Dragojević.
"Očekujemo završetak mosta i dijela pristupnih cesta do početka turističke sezone"
- Očekujemo završetak mosta i dijela pristupnih cesta, ukupno 25 km, do početka turističke sezone, a mosta Ston koji uključuje i dva tunela do kraja ove godine. Ozražavam zadovoljstvo, zahvaljujem i Hrvatskim cestama i svim izvođačima koji su pokazali sposobnost i ozbiljnost u provedbi ovog ključnog infrastrukturnog projekta koji će obilježiti prve godine članstva Hrvatske u EU-u budući da je projekt financiran s 85% bespovratnih sredstava, rekao je ministar prometa Oleg Butković novinarima tijekom obilaska gradilišta.
Dodao je da se u promet ulaže više od 25 milijardi kuna. Kroz NPOO i kroz novu financijsku omotnicu nastavlja se s ulaganjima u željeznicu, luke, nešto manje u cestovnu infrastrukturu.
"Tehnički pregled prve tri faze treba se obaviti do 13. srpnja"
Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je kako se nastavlja utrka s vremenom kako bi se prve tri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom završile do početka turističke sezone, a četvrta do kraja godine.
- Uspješan tehnički pregled prve tri faze treba se obaviti do 13. srpnja, a do kraja godine će promet s Pelješkog mosta privremeno preuzeti stara cesta od Stona do Prapratnog, koju ćemo dotjerati, rekao je Škorić.
Nakon montiranja i zavarivanja, na mostu Ston slijedi betoniranje kolničke ploče. Izgradnja mosta Ston, dužine 485 metara, dio je četvrte faze projekta cestovnog povezivanja južne Dalmacije, na dionici duljine 7,9 kilometara. Most povezuje tunele Polakovica i Supava.
Ministar Butković prethodno je na otoku Koločepu otvorio rekonstruiranu luku u naselju Donje Čelo, što je projekt vrijedan 30 milijuna kuna.
Tom rekonstrukcijom omogućeno je pristajanje većih brodova, poboljšana je kvaliteta linijskog prijevoza na državnoj brodskoj liniji Suđurađ - Lopud - Koločep - Dubrovnik te su osigurani uvjeti za uvođenje dodatne trajektne linije.
Projekt je financiran je sredstvima Europske unije i iz državnog proračuna, a njime je, između ostaloga, produžen i proširen postojeći pristanišni gat, povećana je dubina gaza u luci, uređena je obalna linija s vertikalnim obalnim zidom, postavljena je i opremljena trajektna rampa te je izgrađen operativni plato omeđen vertikalnim betonskim zidom za iskrcaj ili ukrcaj putnika i vozila.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.