Ravno

Foto: Ilustracija, ljportal.com

03.02.2025 |

Investicije / PROJEKTI

Izvor: Večernji List

DO MORA ZA 15-AK MINUTA

Ravno se otvara prema Jadranu: Očekuju se veća ulaganja, više turista, povratak iseljenih

Ravno se otvara prema Jadranu: Očekuju se veća ulaganja, više turista, povratak iseljenih .

Načel­nik Andrija Šimu­no­vić oče­kuje kako će radovi na cesti Zavala - Slano biti okon­čani u lip­nju.

DO MORA ZA 15-AK MINUTA

Što će na kraju biti, teško je reći, tek oče­ki­va­nja od rekons­truk­cije ceste (ono što smo vidjeli na terenu - bit će magis­trala) Zavala - Slano, u Ora­hovu Dolu, Zavali, Rav­nom te Popovu u cje­lini, u naj­ma­nju su ruku velika, piše Večernji list BiH.

RADOVI VRI­JEDNI 12 MIL. KM

"Od pro­met­nice u izgrad­nji oče­ku­jemo uis­tinu puno, rekao bih, s raz­lo­gom, jer će općinu Ravno i Popovo u cje­lini otvo­riti prema Jadranu. Osobno oče­ku­jem ne samo pove­ća­nje broja turista, u prvom redu posje­ti­te­lja Vje­tre­nici, nego i pove­ćana ula­ga­nja u ovaj kraj, pa i povra­tak dijela ise­lje­nih. Mis­lim da su ta oče­ki­va­nja realna jer se uz novu pro­met­nicu polažu i vodo­vodne cijevi i tele­ko­mu­ni­ka­cij­ske ins­ta­la­cije. Ukratko, stvo­rit će se pot­puno novi uvjeti za život. Pri­mje­rice, na tom je podru­čju bio slab sig­nal, nije bilo adek­vat­nih veza, a da ne govo­rim o vodo­ops­krbi koja je uvjet razvoja od poljo­pri­vrede do turizma", nagla­šava Šimu­no­vić.

Zado­voljan je kako radovi napreduju.

"Radi se po pro­jek­t­noj doku­men­ta­ciji tvrtke Inte­gra d. o. o. iz Mos­tara, a izvo­đač je tako­đer mos­tar­ski HP Inves­ting. Plan je da se pro­jekt okonča u lip­nju. Počele su i aktiv­nosti s druge, hrvat­ske strane gra­nice, dijelu od gra­nič­nog pri­je­laza Ora­hov Do - Slano, spoja na Jadran­sku magis­tralu. Taj dio posla vode Hrvat­ske ceste. Naravno, mi smo zain­te­re­si­rani da se posao čim prije završi s obiju strana gra­nice jer će to biti naj­kraća veza ovoga dijela općine Ravno s Jadra­nom. Za samo 15-ak minuta sti­zat će se od Zavale do Sla­nog. Kako je spi­lja Vje­tre­nica u srp­nju prošle godine uvr­štena na popis UNESCO-ove svjet­ske baštine, sretna je okol­nost da će uskoro dobiti i adek­vatnu pris­tupnu cestu", kaže Šimu­no­vić izno­seći podatke o cijeni radova na rekons­truk­ciji ceste Zavala - Slano.

Ukupna vri­jed­nost radova je 12,042.985 KM. Obnova ceste finan­cira se sred­stvima Vlade i Minis­tar­stva mora, pro­meta i infras­truk­ture RH.

"Nije bilo nikak­vih pro­blema oko izvla­šte­nja zem­lji­šta. Sred­stva za tu namjenu od oko 350.000 KM osi­gu­ralo je Minis­tar­stvo pro­meta i veza HN župa­nije. Mi u Rav­nom oče­ku­jemo kako će do kraja lip­nja biti zavr­šena kom­pletna dionica", kaže Šimu­no­vić ne skri­va­jući zado­volj­stvo reali­za­ci­jom ovoga pro­jekta koji će uis­tinu biti vje­tar u leđa ovom dijelu donje Her­ce­go­vine.

Zapravo ne radi se o rekons­truk­ciji ceste Zavala - Slano, nego pot­puno novoj trasi.

Ruše se kamena brda, lomi, siječe i usi­jeca. Jest da ide pri­bližno istom tra­som, no ovo je posve nova priča od stare tzv. Car­ske ceste, koja je ime dobila po caru i kra­lju Fra­nji Josipu.

Stara, uzana trasa ceste gra­đena je prije 124 godine. Zanim­ljivo, tada je cesta otva­rala Jadran prema unu­traš­njosti i usko­trač­noj pruzi, a sada je teži­šte u dru­gom smjeru. Na samom početku od Zavale pos­tav­ljaju se ban­kine kao pri­preme za asfal­ti­ra­nje tog dijela.

Dalje prema Ora­hovu Dolu rav­naju se zavoji i nasipi, a u pood­mak­loj su fazi i radovi od Ora­hova Dola do gra­nice s RH.

RADI SE TEME­LJITO

"Mis­lim da će tre­bati mak­si­malno mje­sec dana za zavr­še­tak gru­bih zem­lja­nih radova na kom­plet­noj trasi", kaže Božo Burum, koji je sti­gao u obi­la­zak u rodni kraj, gdje je počeo i inves­ti­ciju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI