Foto: Ilustracija, Teleporter
17.01.2025 |
Investicije / URBANIZAM
Izvor: Agencije
Trst gradi kružnu žičaru: Država sufinansira projekat sa 48,8 miliona eura.
Općina Trst ishodila je odluku Ministarstva infrastrukture i prometa da će država s 48,8 miliona eura sufinancirati izgradnju kružne žičare od područja stare luke do Opicine.
Vrijednost projekta procijenjena je na 62 miliona eura. U veljači bi, nakon gotovo desetljeća, i tramvaj ponovno mogao voziti iz grada prema Krasu, prenio je Seebiz.eu.
Prema prvotnim planovima, projekt se trebao financirati iz mehanizma za oporavak i otpornost nakon koronakrize, u okviru kojeg je Italiji do kraja 2026. na raspolaganju oko 200 milijardi eura.
No, planiranu gradnju kružne žičare od samog je početka pratila zabrinutost zbog osjećaja grubog zadiranja u prostor, posebice na području Bovedske šume, podsjetio je u ponedjeljak Primorski dnevnik.
U listopadu prošle godine prosvjed protiv postavljanja uređaja organiziran je i u Trstu na kojem je sudjelovalo 4000 ljudi, podsjetila je austrijska tiskovna agencija APA.
Također su zabrinuti zbog utjecaja vjetra na žičaru. U Trstu, kao i drugdje na sjevernom Jadranu, česti su jaki vjetrovi, poput poslovično jake tršćanske bure te južnih i jugozapadnih vjetrova koji pušu s mora.
Prošlog rujna resorno Ministarstvo infrastrukture i prometa objavilo je da ne može financirati žičare sredstvima iz mehanizma zbog negativnog ekološkog mišljenja.
Jedno od načela koje vrijedi za fondove za sanaciju je da financirana ulaganja i projekti ne oštećuju značajno okoliš.
No, budući da donositelji odluka na lokalnoj i nacionalnoj razini smatraju da bi se izgradnjom žičare moglo prometno rasteretiti i smanjiti onečišćenje na području Trsta i zaleđa Krasa, te budući da spomenuto načelo da projekti ne narušavaju značajniju okoliš nije obvezna za projekte koji se financiraju iz integralnih sredstava državnog proračuna, Ministarstvo, na čelu s prvim čovjekom Lige Matteom Salvinijem, obećalo je gradonačelniku Trsta Robertu Dipiazzi državni novac za realizaciju projekta na jesen.
Sada je i službeno pronašao 48,8 miliona eura proračunskog novca za projekt koji općina Trst svrstava u projekte na području održive mobilnosti.
Zamjenska sredstva država će dobiti preraspodjelom sredstava koja su prethodno bila namijenjena za novu tramvajsku prugu u Padovi.
Vožnja od područja stare luke do Opicine na Krasu, gdje žive lokalni Slovenci, trebala bi trajati 15 minuta, a južnotirolski proizvođač Leitner pobijedio je austrijskog konkurenta Doppelmayr u javnom ugovoru za žičaru, piše APA.
To bi trebala biti prva infrastruktura žičare ove vrste u talijanskim gradovima, a sama naprava bit će vrlo slična kružnim žičarama u Alpama.
U veljači bi, kako piše tršćanski list Il Piccolo, nakon gotovo deset godina ponovno mogao prometovati povijesni plavi tramvaj koji je više od stoljeća povezivao središte grada s općinama.
Nesreća u kolovozu 2016. godine prekinula je promet ove i turistički zanimljive linije, a agencija za sigurnost prometne infrastrukture Ansfisa dala je zeleno svjetlo za probni rad otvorenog tramvaja u prosincu prošle godine, nakon što je radovi na obnovi infrastrukture i vozila.
Iako su prema prvotnim planovima redovne linije trebale krenuti već u novoj godini, ponovno pokretanje linije sada se očekuje u veljači.
Trenutno je samo jedan vagon opremljen kočnicama, a kočnice za preostala tri trebale bi biti isporučene u narednim danima.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.