16.05.2023 |
Kapital / IZVJEŠTAJI
Izvor: Akta.ba
Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom svijeta.
Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom svijeta. Izveštaj Trendovi turističke industrije za 2023. donosi ključne uvide u globalno stanje putovanja, naglašeno promjenjivim ekonomskim izgledima, upornim zahtjevima potrošača i ponovnim otvaranjem kontinentalne Kine.
Suočeni sa ekonomskim preprekama, postpandemijsko preferiranje iskustava u odnosu na materijalno i dosljedna potražnja za putovanjima u slobodno vrijeme oblikuju 2023. Poslovna putovnja koja su u početku zaostajala za putovanjima u slobodno vrijeme, pronašla su uporište u drugoj polovini 2022. godine, posebno u kulturama gdje je bio prioritet povratak u kancelarije. Uz neizvjesnu ekonomiju koja pruža izvijesne turbulencije na više tržišta, prema procjenama Mastercard Ekonomskog Instituta očekuje se da će ponovno otvaranje kontinentalne Kine podstaći globalni rast sa koncentrisanim uticajem u azijsko-pacifičkom regionu.
Ključna otkrića uključuju:
“U prvoj punoj godini nesmetanog putovanja od početka pandemije, potrošači se ponašaju u skladu sa izraženom željom da istraže nove lokacije, povežu se sa prijateljima i porodicom, te akumuliraju iskustva kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme“, rekao je Briklin Dvajer, glavni ekonomista kompanije Mastercard i šef Ekonomskog Instituta Mastercard."Uprkos evoluciji ekonomskog pejzaža, prilagodljivi potrošači nastavljaju da daju prioritet putovanjima, a sa pojavom novih koridora i ponovnim otvaranjem Kine, izgledi za 2023. pružaju dobar razlog za optimizam".
Sveobuhvatna podrška turističkom sektoru
Putnici žele dobro iskustvo od trenutka kada rezervišu avionsku kartu do trenutka kada prvi put zakorače na novo tlo, a kompanije koje to razumiju u boljoj su poziciji da uspostave duže i vrjednije odnose sa svojim potrošačima. Ovaj ključni preokret u očekivanjima već je počeo da mijenja, ne samo način na koji kompanije rade sa svojim potrošačima, već i način na koji putujemo. Iako će ponašanje potrošača nastaviti da se mijenja uporedo sa makroekonomskim okruženjem, pružanje više izbora u načinu plaćanja (kao što je korištenje poena za rezervacije) i prilagođavanje iskustava, preporuka i ponuda, samo su dvije strategije koje drže svakog putnika u centru angažovanja.
Mastercard je posvećen pomaganju globalnom turističkom sektoru da se oporavi i poželi dobrodošlicu putnicima kroz niz usluga, od analize tržišta i uvida u visokofrekventne podatke koji pomažu da se shvate promjene potrošačkih trendova, sve do marketinških rješenja i strategija angažovanja potrošača, koje podstiču lojalnost brendu i maksimiziraju rezervacije.
Ovdje možete pogledati kompletan izvještaj Trendovi turističke industrije 2023. Ostale izvještaje i uvide Mastercard Ekonomskog Instituta možete pronaći ovdje.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.