Oldtimeri

Foto: Ilustracija, herthundbuss.com

10.03.2025 |

Kapital / IZVJEŠTAJI

Izvor: Jutarnji list

Sve poularnije

Trajna vrijednost: Tržište oldtimera generira više novca od BDP-a 126 država svijeta

Procvat tržišta klasičnih automobila diljem svijeta je toliki da novac koji ovaj sektor godišnje generira premašuje onaj u 126 zemalja svijeta.

Tržište oldtimera postalo je sve popularnije, poglavito među ekstra bogatom klijentelom, koji u kolekcionarskim automobilima vide trajnu vrijednost.

Sektor koji je u posljednje vrijeme u usponu tržište je klasičnih povijesnih vozila. Kupnja takvog auta koliko god košta, sutra će vrijediti više, prenosi Jutarnji .hr.

Bruto domaći proizvod jedan je od najvažnijih pokazatelja gospodarske aktivnosti pojedine države. Koristi se za izračun rasta i razine razvoja stanovništva.

Označava ukupnu vrijednost dobara i usluga stvorenih u državi tijekom jedne godine. Izračunava se temeljem potrošnje, ulaganja, javne potrošnje i neto izvoza, odražavajući gospodarsku snagu zemlje.

Procvat tržišta klasičnih automobila diljem svijeta je toliki da novac koji ovaj sektor godišnje generira premašuje onaj u 126 zemalja svijeta!

Tržište oldtimera postalo je sve popularnije, naročito među ekstra bogatom klijentelom, koji u kolekcionarskim automobilima vide trajnu vrijednost.

Prema posljednjem izvješću konzultantske tvrtke McKinsey & Company globalne zalihe ovih vozila iznose 800 milijardi eura i ostvaruju godišnji promet između 80 i 90 milijardi eura, više od BDP-a, primjerice, Luksemburga, koji je 2024. iznosio 79,31 milijardu eura.

Foto: Joris Clerc

Najskuplji na svijetu je Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe (135 milijuna eura) iz 1955. Ovaj njemački stroj toliko rijedak i dragocjen da se mislilo kako ga Mercedes nikada neće prodati. Ipak bogatog kupca nisu dugo čekali. Zanimljivo je kako automobil nije stajao pod staklenim zvonom - Mercedes ga je često znao odvesti na Goodwood Festival brzine i dopustiti mu da se vozi na trkaćoj stazi.

Analizirali su šest ključnih aspekata unutar tržišta oldtimera. Kupnja, prodaja i posredovanje ovih vozila prednjači s prihodima između 40 i 45 milijardi eura godišnje. Slijede usluge održavanja i restauracije starih klasičnih vozila koje ostvaruju između 25 i 30 milijardi eura.

Foto: 1956. Mercedes-Benz 300 SLR/ Mercedes-Benz

Ostali rastući sektori uključuju logistiku i skladištenje (1-2 milijarde eura), financije i osiguranje (8-10 milijardi eura) te iskustva i događaje u zajednici, koji također doprinose s jednom do dvije milijarde eura.

Tržište klasičnih automobila postalo je poput tržišta skupocjenih satova, zlata ili umjetnina. Sve više ulagača upravo u kupnji oldtimera vidi priliku oplemenjivanja njihovog kapitala.

Izvješće naglašava kako digitalizacija transformira tržište, s online platformama koje olakšavaju kupnju i prodaju te pristup detaljnim informacijama o svakom modelu.

Porast održivih goriva mogao bi omogućiti tim vozilima da nastave cirkulirati bez ekoloških ograničenja.

Što se tiče relacija u ovom sektoru, najskuplji na svijetu je Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe (135 milijuna eura) iz 1955. Ovaj njemački stroj toliko rijedak i dragocjen da se mislilo da ga Mercedes nikada neće prodati. Ipak bogatog kupca nisu dugo čekali.

Zanimljivo je kako automobil nije stajao pod staklenim zvonom - Mercedes ga je često znao odvesti na Goodwood Festival brzine i dopustiti mu da se vozina trkaćoj stazi.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI