SAD

Foto: Pixabay

26.04.2025 |

Kapital / IZVJEŠTAJI

Izvor: Fena/Akta.ba

DONALD TRUMP

Zbog carina na kinesku robu, trgovci u SAD-u pred nestašicama

Trgovinski rat između SAD-a i Kine usporava kontejnerski promet između dvije najveće svjetske ekonomije.

Predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Trump drži svijet u napetosti svojim trgovinskim politikama koje se sve češće mijenjaju iz dana u dan. Dosad su američki potrošači bili uglavnom zaštićeni od nestabilnosti, no kako se međunarodni transport prilagođava njegovim politikama, Trump se suočava s mogućim posljedicama.

Trgovinski rat između SAD-a i Kine usporava kontejnerski promet između dvije najveće svjetske ekonomije, dok brodarske tvrtke upozoravaju na pad rezervacija i sve češći fenomen "praznih plovidbi", što znači zaobilaženje određenih luka ili potpuno otkazivanje prevoza.

Početkom ove sedmice, izvršni direktori najvećih američkih trgovačkih lanaca stigli su u Bijelu kuću kako bi prenijeli jasno upozorenje: ako se carine na kinesku robu ne promijene u roku od dvije sedmice, američke trgovine suočit će se s "praznim policama".

Tri kompanije čiji su predstavnici prisustvovali sastanku – Walmart, Target i Home Depot – najviše su pogođene odlukama američkog predsjednika, koje uključuju carine do 145 posto na kineske proizvode i povećanje lučkih taksi za kineske brodove.

Walmart nabavlja oko 60 posto svojih uvoznih proizvoda iz Kine, uključujući odjeću, elektroniku i igračke, dok se oko 50 posto dobavljača Targeta također nalazi u Kini, prema istraživanju Reutersa.

Mnogi trgovci i proizvođači trenutno imaju zalihe u skladištima koje im pomažu da prebrode trenutne poremećaje, no te zalihe traju samo ograničeno vrijeme, obično nekoliko sedmica.

Nakon toga, trgovci će se suočiti s odlukom: platiti carine i preuzeti dodatne troškove, prebaciti troškove na potrošače ili prestati kupovati robu iz Kine i suočiti se s nestašicama na policama.

Postoje naznake da mnoge američke kompanije već reagiraju otkazivanjem narudžbi. Brodovima s istočne obale Kine potrebno je oko dvije do tri sedmice da stignu do zapadne obale SAD-a.

Prema podacima koje je objavila luka Los Angeles, koja prihvaća velike količine robe iz kineskih luka poput Šangaja, kontejnerski promet ove je godine bio 56 posto veći nego u isto vrijeme prošle godine, vjerojatno zbog velikog broja narudžbi koje su stigle neposredno prije Trumpove najave carina 2. aprila.

Međutim, sljedeće sedmice očekuje se pad prometa od 11 posto, a zatim naredne, još 33 posto.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI