25.02.2019 |
Kapital / IZVJEŠTAJI
Izvor: Akta.ba
Moderni trgovci prehrambenim proizvodima u Bosni i Hercegovini - TURBULENCIJA U SAVREMENIM TRGOVINAMA ZA PREHRANU
Britanska agencija za istraživanje tržišta Euromonitor International na svojoj stranici je objavila pregled izvještaja za 2018. godinu koji se odnosi na lance tržnih centara i ostale prodaje prehrambenih proizvoda u BiH.
Domaći trgovci zauzimaju vodeći udio u savremenim maloprodajnim lancima u Bosni i Hercegovini, koji su se povećali tokom perioda istraživanja, budući da su veliki međunarodni akteri poput Delhaize i ITM Enterprises-a napustili tržište, dok je regionalni igrač Tuš Trade bankrotirao i Agrokor je doživio teške turbulencije, ugovarajući svoje poslovanje kao dio procesa restrukturiranja.
Moderni trgovci prehrambenim proizvodima u Bosni i Hercegovini - TURBULENCIJA U SAVREMENIM TRGOVINAMA ZA PREHRANU
"Tokom 2018 godine, savremeni trgovci prehrambenim proizvodima prošli su kroz buran period kada su pitanja likvidnosti eskalirala, prvobitno tokom naglog izlaska Tuš Trade-a, nakon čega je uslijedila mnogo opasnija kriza Agrokora. Strah od bankrota i kasnijih posljedica velikih trgovačkih lanaca, kao što su Tuš, Mercator ili Konzum, poremetili su performanse modernih trgovaca prehrambenim proizvodima u zemlji, čime je okončan produžen period stabilnog rasta u kojem su maloprodajni trgovački lanci formirali i uspješno konsolidirali maloprodaju prehrambenih proizvoda u zemlji", navodi se u izvještaju Euromonitor Int.
Hipermarketi su zabilježili najveći rast vrijednosti u modernim trgovinama prehrambenim proizvodima u 2018. Oni su bili pošteđi drame koja se prvenstveno razvijala u supermarketima i prodavnicama, na kojima su Agrokorovi maloprodajni brendovi Konzum i Mercator bili fokusirani a maloprodajne trgovine su najviše pogođene turbulencijom.
U konkurentnom pejzažu trgovina, Bingo održava vodeću i sigurnu poziciju među modernim tržnim maloprodajnim centrima. Bingo je tokom perioda revizije ostao na hipermarketima, u formatu koji mu je pružio dovoljno prostora za rast i tako ostvario udobno vodstvo među modernim prodavnicama prehrambenih proizvoda.
Mercator BiH je prema ovom izvještaju postigao najznačajniji rast u 2018 godini u udjelu modernih trgovina prehrambenim proizvodima. Mercator maloprodajni brand je ponovno uveden u BiH u sklopu restrukturiranja Agrokorovog poslovanja.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.