Foto: Ilustracija, ESB Professional/Shutterstock
11.12.2024 |
Karijera / LEADERSHIP
Izvor: Akta.ba
Koliko god se vremena promijenila, postoje neki uporni mitovi koji jednostavno odbijaju da "nestanu".
Žene u biznisu se još uvijek suočavaju s predrasudama i stereotipima s kojima se njihove muške kolege ne moraju suočiti.
Dobra vijest je da mnogi od ovih mitova već "umiru".
Promjena stavova i nove prilike daju poduzetnicama i poslovnim liderkama priliku da zablistaju.
Koliko god se vremena promijenila, postoje neki uporni mitovi koji jednostavno odbijaju da "nestanu".
Evo nekoliko mitova koje treba odmah riješiti i razotkriti.
Mit 1: Žene po prirodi nisu vođe
Ovo je vjerovatno najgora od svih tvrdnji jer navodi da liderstvo nije dio ženske prirode. Očigledno, mnogi sjajni primjeri dokazuju da je ovaj mit pogrešan.
Žene imaju brojne potcijenjene liderske osobine po kojima muškarci nisu posebno poznati.
Neke od ovih osobina uključuju:
Osim toga, postoje različite studije koje negiraju tvrdnje stare škole i sugeriraju da su žene prirodno rođene vođe.
U jednoj studiji se pokazalo da su najuspješniji profesionalni timovi oni koji imaju najveći broj žena u sebi.
Druga studija pokazuje da su žene izvršne direktorice one koje postižu najbolje rezultate u svojim kompanijama.
Prihod po zaposlenom bio je 18 posto veći za žene izvršne direktorice u studiji.
Mit 2: Žene se drže malih projekata
Još jedan uobičajeni mit sugerira da čak i ako su vođe, žene imaju tendenciju da se uključe u relativno male projekte. Muškarci, s druge strane, usvajaju mnogo rizičniji pristup ulaskom u startapove i poduzetničke poduhvate.
Nepotrebno je reći da je ovo grubo pojednostavljenje poslovnih poslova.
Mit pokušava da kaže da žene nemaju ono što je potrebno za značajan posao. Nema potrebe navoditi primjere poznatih žena koje su prešle granicu od milion dolara – takvih primjera vjerojatno možete sami smisliti.
Kada se žene drže malog biznisa, odluka je obično svjesna, a ne diktirana okolnostima.
Održavanje malog biznisa omogućava puno nezavisnosti, priliku da se fokusirate na lični život ili da podignete porodicu. Mali biznis se lako može povećati kada za to dođe vrijeme.
Mit 3: Žene nemaju vremena za ispunjavanje liderskih obaveza zbog porodice
Ovo je tako masivan kliše i mit da se o tome može napisati prilagođeni esej. Mit je toliko arhaičan i zastario da je pričati o njemu uvredljivo. Ipak, mnogi ljudi vjeruju u to zbog tradicionalnih rodnih uloga.
Od žena se očekuje da na prvo mjesto stave porodicu i djecu. Budući da je podizanje djece dugotrajan poduhvat, žene profesionalke očigledno neće imati vremena za bilo šta drugo (posebno za razvoj karijere ili poslovanja).
Vještine upravljanja vremenom omogućavaju mnogim ženama da izvuku najbolje iz oba svijeta.
One su strastvene, odlične mame koje takođe nalaze vremena da vode poslovne timove do uspjeha.
Na pitanje o tome, poduzetnice izvještavaju da su uspjele poboljšati ravnotežu između posla i privatnog života kroz striktno planiranje.
Uklanjanje ometanja, određivanje prioriteta zadataka i saznanje šta je ključno za strateški razvoj može dovesti do odličnih rezultata.
Mit 4: Žene nemaju samopouzdanja za poslovanje
Tradicionalno društvo očekuje od žena da budu stidljive i pokorne. Proaktivnost i liderstvo se prirodno pripisuju muškarcima.
Ovo je još jedan pojam koji se mora promijeniti.
Disparitet postoji između muškaraca i žena i čini se da je to uobičajen trend u cijelom svijetu.
Muškarci generalno imaju veće samopoštovanje od žena, ali ovaj disparitet je obično uzrokovan okolnostima.
Žene poduzetnice i poslovne liderke dijele iste ambicije i strast kao i muškarci. Žene se susreću s preprekama s kojima se muškarci ne moraju nositi i s vremenom takve prepreke mogu dovesti do problema sa samopouzdanjem.
Dakle, fokus ne bi trebao biti na samopouzdanju žena. Trebalo bi da bude na površnim preprekama koje stoje na putu njihovog razvoja.
Kada se riješe takve prepreke, žene će postati sposobne da oslobode svoj puni liderski potencijal.
Mit 5: Uspješne poduzetnice nemaju život izvan svog posla
Da bi bila uspješna u poslu, žena će morati 100 posto da se posveti svom poslu. Jednostavno ne postoji način da ona ima lični život i da istovremeno bude vrhunski preduzetnik.
Mit opet proizlazi iz ideje da žene nisu prirodne vođe i da će morati da posvete svaki resurs koji imaju da bi postale poduzetnice.
Nemati život bez posla može biti istina u ranim fazama preduzetništva. Međutim, ovaj fenomen je podjednako primjenjiv na muškarce i žene.
Kada se poslovna ideja u potpunosti razvije, može se očekivati da će kompanija samostalno raditi nesmetano. Tada će menadžeri i poduzetnici uzeti dah i fokusirati se na druge bitne stvari u životu.
Mit 6: Žena mora da se ponaša kao muškarac da bi bila uspješna u poslu
Za ovaj mit nije potrebno nikakvo objašnjenje – temelji se na istom pojmu kao i većina klišea koji su već spomenuti u ovom članku.
To je muški svijet i ženi će biti potrebni muški atributi da bi bila uspješna u poslu.
Svaka žena ima arsenal ličnih i profesionalnih vještina koje joj mogu pomoći da nesmetano vodi tim ili kompaniju.
Nema potrebe da se opredjeljujete za tipično muško ponašanje (ako takvo nešto zaista postoji) da biste bili percipirani kao vođa i da biste dobili poštovanje.
Kao što je već spomenuto, žene posjeduju razne potcijenjene liderske vještine u kojima muškarci baš i nisu dobri. Istina je da se stilovi vođenja muškaraca i žena često razlikuju.
To, međutim, ne znači da je jedan od stilova efikasniji od drugog.
Žene mogu usvojiti pristup liderstvu koji se čini prirodnim i koji stavlja naglasak na njihove najveće snage.
Nema potrebe slijediti "macho formulu" na putu do uspjeha.
Biti ženstvena i uspješna vođa se međusobno ne isključuju.
U stvari, "ženski vođa" može postići mnogo toga što "muški vođa" jednostavno ne može.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.