nazivi firmi

Foto: Ilustracija, Akta.ba/Canva

23.12.2024 |

Karijera / TIPS AND TRICKS

Izvor: Akta.ba

Kako biste vi nazvali svoj biznis?

Biznis scena obiluje neobičnim imenima: Iza toga stoji strategija, emocija ili pak ludost?

Neobična imena firmi mogu djelovati zbunjujuće ili nejasno, ali često imaju duboko promišljeni razlog iza "priče" o sebi.

Odabir dobrog imena firme je jako važan jer ima značajan uticaj na uspjeh nečijeg poslovnog poduhvata.

Ime/naziv firme predstavlja prvi kontakt sa potencijalnim klijentima, partnerima i investitorima, pa može imati dugoročne posljedice na prepoznatljivost i reputaciju brenda ali i samu percepciju.

Biznis scena obiluje neobičnim imenima

Biznis scena je prepuna neobičnih imena kojima na prvu ne možemo utvrditi logiku, neka nas nasmiju, neka ne razumijemo uopšte, neka nas zbune u dijelu poveznice djelatnosti i imena ..

Često se pitamo šta stoji iza odabira imena firmi. Da li strategija, emocija ili pak ludost?

Neka neobična imena u BiH

Sigurno da neobičnih imena ima mnogo više, ali ovog puta izdvajamo na primjer: "ZMAJ od BOSNE d.o.o." agencija za fizičku i tehničku zaštitu imovine i ljudi, "CONDOR" d.o.o. Zenica, agencija za fizičku i tehničku zaštitu ljudi i imovine, Motel Nana Banja Luka (pretpostavka po istoimenom filmu), "Bijela Tehnika" Hadžići (ime "bez imena"), "Lala i Laćo" distributer bezalkoholnih i alkoholnih pića Bijeljina.

Tu su i "Amateri" d.o.o. iz Gračanice koji se bave prodajom sitnih mašina i šarafa, "Keschen Keri" d.o.o. u Tuzli (što bi se moglo čitati i kao Cash and Carry), ili "Čassex" Ilidža koja je u stečaju.

Zatim poznati maloprodajni lanac "Drvopromet" koji naslovom sugerira prodaju drva.

Na Baščaršiji je poznata čevabdžinica "Mrkva" koja služi tradicionalne mesne specijalitete. Iako je naziv povrća zapravo prezime porodice osnivača, ime svakako "skreće" sa djelatnosti.

Foto: Društvene mreže

"Moja agencija" - Agencija za pružanje računovodstvenih usluga, Sarajevo. Smutihana i obrtnička djelatnost "Feedback", Sarajevo.

Firma, industrijski pogon, a sa neobičnim imenom je i krajiška firma "ČJ" koja se bavi izradom i ugradnjom metalnih konstrukcija.

Neka neobična imena u regionu

Na primjer u Hrvatskoj jedno pogrebno preduzeće nosi ime: "Jedan manje". Vlasnik je svojevremeno objasnio da je "mrtav-hladan" na komentare.

Foto: index.hr

Septičke jame u Kaštelima prazni "Finoća", ribarnica "Orilo, gorilo, izgorilo", a knjigovodstveni uredi "Ameba", "Culpa" (lat. grijeh) i "Alibi".

Studio "Nula", obrt za dizajn u Zagrebu, kafić "Krvavo kopito", pisaća firma "Opstanak" u Splitu ili "Ne znam" obrt za usluge, ne zaostaju u inventivnosti.

Zatim pozorište "Luka kuća", na primjer.

Nadalje, "Pediker za krave", odnosno Obrt za njegu i rezanje papaka iz Vukovara.

Foto: Combos.hr

Zatim firma "Makro", a u njoj nećete naći eskort ili noćne dame kao što bi na prvu pomislili, već proizvode za ugostiteljstvo i trgovine ili "Finoća" firma za pražnjenje septičkih jama.

Zagrepčani su nekad nakon sahrana išli u kafanu "Kod veselog Mrtvaca", ili pili kafu nasuprot suda u kafiću "Lažni svjedok". Danas caffe "Lažni svjedok" postoji samo u Bjelovaru.

Kraj zagrebačkog kolodvora radi i birtija "Sakata neman", a pečenjara "Masni" kao što samo ime kaže, hram je za ljubitelje kalorične hrane.

Kad je Srbija u pitanju, frizerski salon "Ko te šiša" u Beogradu i pogrebno društvo "Poslednji taksi" u Smederevu, sigurno prednjače u originalnosti.

Foto: Društvene mreže

Zatim, stovarište "Živ ti ja - živ mi ti" u Nišu, i "Kafana kod bankrota" u Ivanjici.

Prodavnica "Vrh, brate" u Beogradu, inspiracija u sleng uzrečici, a kafana "Biblioteka Kod Milutina" u Kragujevcu, služila je kao "izgovor" muževa za žene, gdje provode vrijeme.

Foto: Društvene mreže

Tu su i ugostiteljska radnja "Ljuba trovač", pogrebno "K-Raj", kafić "Kafasutra", prodavnica "Dolce i Džabbana", "Leba bez motike", "Sale Švorc", mesara "Izgubljeno jagnje".

Foto: Društvene mreže

Mesara "Posrnuli stočar" u Zrenjaninu koju je otvorio veterinar i stolarska radnja "Žižak" u Valjevu.

Restoran "Razvod braka", ugostiteljska radnja "Šut i but", "Pica ubica", "Poslednji dinar", "Moja briga razbibriga", "Alibaba i 40 ćevapa".

Foto: Društvene mreže

Zatim, salon "Brica i gospođica", foto radnja "Dođi juče", i prikolice za drumski prevoz "Povuci potegni".

Za postavljanje električnih instalacija tu je "Struka bazuka", a za pranje i hemijsko čišćenje tekstilnih i krznenih proizvoda tu je preduzeće iz Kragujevca "Ljubi ga baba".

Foto: Društvene mreže

Firma koja je bavi građevinskim radovima dosjetila da u naziv stavi riječ "Propast".

Zašto je ime firme važno?

Postoji na hiljade inovativnih tehnoloških kompanija, ali Apple je toliko prepoznatljiv brend da su sve ostale kompanije u njegovoj sjeni.

Ime brenda je prvi pokazatelj da ta komanija “razmišlja drugačije”. Samo ime Apple ima veliku moć jer potrošačima ulijeva povjerenje.

Tu su svakako i Google, VISA, Coca-Cola, Facebook, Amazon, Disney, Starbucks, Red Bull, Twitter... Niko nikome ne mora pojašnjavati čime se oni bave. Svi znamo o kakvim kompanijama je riječ, što znači da su svoje ime dobro iskomunicirali.

To ime im daje sav značaj, svu vrijednost, i svo povjerenje. Imenovanje firme/brenda je baš zato i važno jer će komunicirati značenje ka kupcima/korisnicima.

Zato treba "uzeti" vrijeme prije konačne odluke. To je odluka koja će odrediti budućnost vaše firme, proizvoda ili usluge.

Pojedini eksperti smatraju da su najbolja imena brendova ona koja su apstraktna jer pružaju potpunu slobodu u kreiranju imidža.

Drugi misle da nazivi treba da budu informativni, da odmah pružaju uvid u to čime se bavite.

A postoje i oni koji smatraju da su izmišljena imena mnogo upečatljivija i pamtljivija od ostalih. I naravno da postoje i oni četvrti koji su ubijeđeni da ih niko neće zapamtiti.

Evo nekoliko razloga zašto je važno pažljivo odabrati ime firme:

Prvi utisak: Ime firme je prvi element sa kojim se ljudi susreću i može oblikovati njihov prvi utisak o poslovanju. Dobar naziv može izazvati povjerenje i pozitivan utisak, dok loš naziv može stvoriti negativnu sliku.

  • Prepoznatljivost: Lako pamtljivo ime pomaže u izgradnji prepoznatljivosti brenda. Kada ljudi lako prepoznaju naziv, lakše će ga pamtiti i dijeliti sa drugima, što može doprinjeti boljoj promociji.
  • SEO i online prisutnost: U današnjem digitalnom dobu, dobar naziv može pozitivno uticati i na rangiranje u pretraživačima (SEO). Ako je ime lako povezano sa djelatnošću firme ili ključnim riječima, to može povećati vidljivost online.
  • Unikatno ime povećava šanse da se domena ili nalog na društvenim mrežama lako registruje, što je važno za online marketing i prisutnost. Imena koja nisu uobičajena mogu imati manje konkurencije kada je u pitanju pretraga na internetu.
  • Pravna zaštita: Prilikom odabira imena, važno je provjeriti da li je već zaštićeno ili u upotrebi. Dobar naziv treba biti jedinstven i pravno zaštićen kako bi se izbjegli pravni problemi.
  • Marketinški potencijal: Dobro ime može pomoći u kreiranju snažne marketinške strategije i vizuelnog identiteta firme. Takođe, može lakše prenijeti poruku o vrijednostima i misiji firme.
  • Kultura i ciljno tržište: Ime treba biti u skladu sa kulturom, jezikom i vrijednostima tržišta na kojem poslujete. Takođe, treba imati u vidu ciljnu grupu kako bi ime rezonovalo sa potrebama i željama te grupe.
  • Dugoročnost: Ime treba biti dovoljno fleksibilno da podrži širenje poslovanja i moguće promjene u asortimanu proizvoda ili usluga. Ne bi trebalo da bude previše specifično ako firma planira diverzifikaciju u budućnosti.

S obzirom na sve ove faktore, odabir imena firme je ključan za izgradnju pozitivnog imidža, povećanje konkurentnosti i dugoročni uspjeh na tržištu.

Međutim, desi se (po)nekada da nas neka imena iznenade.

Neobična imena firmi mogu djelovati zbunjujuće ili nejasno, ali često imaju duboko promišljeni razlog iza "priče" o sebi.

Razumijevanje neobičnih imena

Razumijevanje neobičnih imena firmi zahtijeva sagledavanje nekoliko ključnih faktora koji mogu objasniti njihov smisao i namjeru.

Na primjer, ovako možete shvatiti i interpretirati neobična imena firmi na tržištu:

  • Kreativni pristup: Neobična imena često reflektuju kreativnost i inovativnost firme. Preduzetnici mogu da odaberu ime koje se izdvaja iz mase, kako bi privukli pažnju i izazvali interes potencijalnih kupaca. Ova imena mogu biti neobična u odnosu na tradicionalna, ali njihov cilj je upravo da ostave snažan utisak i da budu zapamćena.
  • Brendiranje i diferencijacija: Neobična imena mogu biti korištena kao strategija za diferencijaciju na tržištu. Ako firma posluje u konkurentnoj industriji, odabir neobičnog imena može pomoći da se izdvoji od drugih brendova i postane prepoznatljivija. To je česta praksa među firmama koje žele da pokrenu nove trendove ili se pozicioniraju kao lideri inovacija.
  • Emocionalni ili simbolički značaj: Neka neobična imena imaju simbolički ili emocionalni značaj koji odražava vrijednosti, misiju ili filozofiju firme. Na primer, ime može biti metafora za promjene, rast, snagu ili kreativnost. Takva imena mogu biti manje doslovna, ali imaju duboko značenje koje je jasno potrošačima kad ih povežu sa brendom i njegovim porukama.
  • Upotreba neobičnih riječi ili igara riječi: Neka imena mogu biti zasnovana na igri riječi, kombinovanju neobičnih termina ili korištenju nepoznatih ili izmišljenih riječi. Ovo je česta strategija u industrijama kao što su tehnologija, moda ili zabava, gdje se želi stvoriti jedinstven brend. Takva imena mogu zvučati "neobično" jer se koriste riječi koje nisu uobičajene u kontekstu tog tržišta.
  • Globalna ili kulturna povezanost: Neobična imena mogu biti rezultat globalizacije, gdje se uzimaju inspiracije iz različitih jezika i kultura. Preduzetnici mogu koristiti riječi iz drugih jezika koje imaju poseban značaj ili zvučni efekat, čime se pozicioniraju na međunarodnim tržištima ili privlače određene demografske grupe.
  • Provociranje radoznalosti: Neka imena su namjerno neobična kako bi izazvala radoznalost i navela ljude da istraže šta se krije iza brenda. Ova strategija može privući pažnju i učiniti firmu zanimljivijom, ali važno je da ime kasnije opravda svoju neobičnost kvalitetom usluga ili proizvoda koje nudi.
  • Osvrt na tržišne trendove: Ponekad neobična imena prate trenutne tržišne trendove. Na primjer, brendovi u tehnološkom sektoru često koriste apstraktna ili futuristička imena, dok u industriji zabave mogu biti korištena imena koja izazivaju emocije ili povezanost sa "pop kulturom". Tako se stvaraju imena koja rezoniraju sa aktuelnim potrebama i željama potrošača.

Kako shvatiti i interpretirati neobična imena?

Razmislite o misiji i vrijednostima firme: Neobično ime često nosi duboko značenje koje se može povezati sa filozofijom brenda.

Istražite porijeklo imena: Neka imena mogu biti rezultat kulturnih ili istorijskih referenci koje imaju dublje značenje.

Obratite pažnju na kontekst tržišta: U industrijama kao što su moda, IT, umjetnost i zabava, neobična imena mogu biti više normativna i očekivana.

Pratite reakcije drugih: Ponekad je korisno posmatrati kako tržište reaguje na neobična imena i koliko brzo ona postaju prepoznatljiva.

Kroz ovaj pristup možete bolje razumjeti zašto neka imena firmi na tržištu djeluju neobično, ali zapravo mogu biti vrlo efikasna u postizanju brend ciljeva.

Zaključak:

Na koncu, vlasnici firmi imaju pravo (osim ako naziv ne šteti ikome ili narušava autorska prva) svoju firmu nazvati kako im volja i važno je da samo oni razumiju razloge iza tog imena.

Vlasnicima firmi koja nose neobična imena sigurno ni u čemu nisu sporna niti o njima imaju istu percepciju, ali je važno da taj naziv iskomnuniciraju na tržištu na način da nema nejasnoća, kao što to nalaže komuniciranje brenda.

Ipak, pored efekta neobičnosti, nekada je dobro (iz)balansirati ličnu logiku sa tržišnom za maksimalni učinak.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI