Kolumna

Foto: shhhefica.com

19.03.2025 |

Kolumna

Izvor: Akta.ba

Loši su najskuplji

Birajte prave menadžere kao "ljepilo" a ne "otrov" za zaposlenike

Izbjegnite zapošljavanje ili promociju zaposlenika koji se neće snaći u toj ulozi.

Piše: Andreja Bakula, konsultantica za HR i Lead.

Bakula je savjetnica za ljudske potencijale i optimizaciju poslovnih procesa.

Posjeduje preko 25 godina iskustva na voditeljskim pozicijama gdje je u direktnom radu s ljudima stekla vrijedna znanja i vještine u svim područjima upravljanja i razvoja ljudskih potencijala.

Birajte prave menadžere kao "ljepilo" a ne "otrov" za zaposlenike

Izbjegnite zapošljavanje ili promociju zaposlenika koji se neće snaći u toj ulozi.

Jer ako ne procijenite valjano, temeljem stručne selekcije, možete zaposliti menadžera koji zna "core" ali je loš/a sa ljudima!

A loši su najskuplji!

Naučit ćete iz prve ruke da je odabrati prave zaposlenike "pola" uspjeha a prave voditelje druga polovica!

Zato je jako bitno odabrati ljude koji hoće, mogu i znaju u praksi pokazati:

• upravljanje procesima i ljudskim potencijalima na smislen i efikasan način za tvrtku i zaposlenike
• primjenu niza kompetencija bitnih za vođenje ljudi...
• empatičnih
• da rade na svom osobnom i profesionalnom razvoju i da znaju voditi samoga sebe ( svoje + i – )

U suprotnom, imate u praksi tih menadžera:

• nesposobnost davanja jasnih uputa za obavljanje radnih zadataka zaposlenicima
• nesposobnost davanja i traženja smislenog i iskrenog feedbacka koji daje prostor za rast ...
• uzrokovanje konflikata unutar i izvan tvrtke...
• neprimjereno ponašanje prema suradnicima...
• manipulacije informacijama i ljudima …

I to nije sve...

Ali bi trebalo biti dovoljno da vas potakne da si ne odaberete takav "profil" menadžera jer će:

• rastjerati iz tvrtke prvo najbolje zaposlenike s integritetom
• napraviti reputacijsku štetu
• utjecati loše na financijske pokazatelje poslovanja...

Menadžeri su i role model zaposlenicima te ih ljudi oponašaju u njihovim praksama...

Posebno praksama komunikacije!

Da, ljude treba moći i znati ohrabriti kada nisu "dobri dani" / situacije u tvrtki/ osobno!

Jer zaposlenici nisu "roboti" koji mogu isključiti neke veće probleme (ne izazove) koje imaju u određenim periodima života!

Zato kada imate kao suradnika menadžera sa ljudskim licem nagradite ga!

Jer vam je on/ona najfinije ljepilo za zaposlenike.

Takvi ljudi u "odjeći" menadžera šire jasnoću, fokus i ljudskost te potiču na angažman...

Kao kada bacite kamenčić u vodu ....pa drugi...pa treći...

Kružno... Šireći krug zdravog utjecaja oko sebe...

Posljedica jasnoće u očekivanjima i komunikaciji može biti čak i da neki zaposlenici odu iz tvrtke ako nerealno procjenjuju svoje doprinose ili ne vole jasnoću ili smatraju da se svijet vrti oko njih.

Ne vrti.

Ne vrti se oko nikoga od nas.

Ali akcije i promjene počinju od nas samih.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)