03.08.2015 |
Kolumna
Izvor: Piše za Akta.ba Vlasta Perla
Iskustvo u radu sa velikim brojem domaćih kompanija potvrđuje mi da se opisi poslova u velikoj mjeri smatraju formalnim dijelom ugovora o radu ili pravilnika o sistematizaciji, često su vrlo šturi i neprecizni.
Iskustvo u radu sa velikim brojem domaćih kompanija potvrđuje mi da se opisi poslova u velikoj mjeri smatraju formalnim dijelom ugovora o radu ili pravilnika o sistematizaciji, često su vrlo šturi i neprecizni, a ažuriranje opisa poslova aktivnost za koju rukovodioci rijetko i nerado nalaze vremena. Zbog čega su jasni i dobro napisani opisi poslova važni?
Rezultati nedavnog istraživanja koje je na uzorku od 750 rukovodilaca u Velikoj Britaniji, SAD i Australiji provela konsultantska kuća HayGroup potvrđuju direktnu povezanost neprecizno napisanih opisa poslova i stope dobrovoljnog otkaza. U najkraćem, zaposleni stekavši pogrešnu predožbu o očekivanjima od njih na radnom mjestu s vremenom nagomilaju nezadovoljstvo uslovima radnog mjesta i odlučuju se na odlazak iz kompanije.
Nedostatak preciznosti opisa poslova na zaposlene općenito djeluje demotivirajuće jer ne znaju što se od njih očekuje a to se reflektira na njihovu efikasnost na poslu i indirektno lojalnost poslodavcu. Loše napisani opisi poslova negativno utiču i na efikasnost tima jer su pojedinačne uloge i očekivanja od članova tima nejasne. U kontekstu upravljanja ljudskim resursima problem sa lošim opisom posla najevidentniji je u proceduri regrutiranja i selekcije jer onemogućuje odabir najpogodnijeg kandidata za određeno radno mjesto.
Na taj način kompanija ostaje uskraćena za potrebna znanja i vještine na radnom mjestu, zaposleni za mogućnost ispunjenja svojih profesionalnih potencijala i karijernih očekivanja, a odlazak takvog zaposlenika stvara za kompaniju dodatne troškove. Zbog svega navedenog neophodno je opise poslova posmatrati kao koristan radni alat u postizanju radne uspješnosti a ne kao jedan od mnogobrojnih dodataka personalnom dosijeu.
Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala Akta.ba
Biografija Tokom karijere Vlasta Perla je rukovodila službama ljudskih resursa u nevladinim organizacijama i međunarodnim projektima, a posljednjih godina radi kao savjetnica u području upravljanja ljudskim resursima klijentima u javnom i privatnom sektoru, između ostalog na osnivanju i razvoju HR službe malih i srednjih poduzeća, evaluciji i analizi HR procedura, razvoju HR funkcije kao strateškog partnera u organizaciji, razvoju i implementaciji HR strategije, kreiranju edukativnih programa i projekata sa tematikom upravljanja ljudskim resursima, razvoja karijere i ekonomskog osnaživanja žena. Višegodišnja je mentorica u području upravljanja ljudskim resursima. Magistrirala je upravljanje ljudskim resursima na Birbeck College-u Londonskog univerziteta. |
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.