08.03.2016 |
Kolumna
Izvor: Piše za Akta.ba Amna Popovac
Danas je Međunarodni dan žena. Danas slavimo ekonomska, politička i društvena dostignuća pripadnica ženskog spola. Ali, koliko se toga zaista promijenilo od 1909. do danas?
Danas je Međunarodni dan žena. Danas slavimo ekonomska, politička i društvena dostignuća pripadnica ženskog spola. Ali, koliko se toga zaista promijenilo od 1909. do danas?
Žene su dobile pravo glasa, u većini zemalja, ali da li su dobile bolje radne uvjete i bolje plaće? Posljednja istraživanja pokazuju da žene u EU moraju raditi 59 dana više od muškaraca da bi zaradile koliko i oni.
Iako na svijetu ima više žena nego muškaraca (globalni/planetarni omjer žena u odnosu na muškarce je 51% : 49%) u privredi su, prema službenim izvorima, manjina svugdje u svijetu.
Muškarci u svijetu generalno pokazuju snažniju poduzetničku aktivnost nego žene, te zemlje svijeta raznim politikama nastoje uravnotežiti ovo stanje.
Zato postoje programi pomoći koji ženama omogućavaju prilike za blagostanje, bolje zdravlje i obrazovanje, a rezultati kojih daju puno više za društvo od samog pojedinačnog utjecaja za žene.
Žena uvećava utjecaj ulaganja u svoju budućnost tako što benefite ulaganja proširuje na svijet oko sebe, praveći bolji život za svoju porodicu i gradeći jaku društvenu zajednicu.
Podaci ukazuju da u zemlji u kojoj se 10 % djevojčica školuje, bruto domaći proizvod te zemlje se uvećava za 3%.
Kada je riječ o poduzetničkim aktivnostima podaci ukazuju da kada žene posjeduju isti obim zemljišta kao i muškarci njihovi prinosi su čak 10 % viši.
Učešće u političkom životu reflektuje se na način da su društva u kojima je udio žena u političkim tijelima veći od 30 % inkluzivnija, egalitarnija i demokratskija.
Zaključak je da kada se najveći dio populacije ne uključi u poduzetničku i političku aktivnost, privrede svih zemalja gube koristi koje bi proizašle iz uvođenja novih proizvoda i usluga, dodatnih prihoda i novih radnih mjesta.
Tačnije, kada žene ne učestvuju ravnopravno u poduzetničkim i političkim aktivnostima, društvo gubi vrijednost koju bi mogla proizvesti ta polovina njegove populacije.
Potrebno je povećati učešće ženskog poduzetništva i podsticati razvoj privatnog sektora kroz poštivanje zakonskog okvira koji osigurava ravnopravnost spolova.
Za Dan žena bi trebalo da se slave ekonomska, politička i društvena dostignuća pripadnica ženskog spola, što kod nas nije slučaj. Dan žena kod nas znači kupovinu cvijeća ženama i večernji izlazak 'na muziku'. To nije suština Dana žena, ali živimo u društvu koje više interesira trivijalno, nego suštinsko značenje tog datuma.
Zamolila bih žene da se sjete stvarnog razloga obilježavanja Dana žena i ovaj dan iskoriste da afirmiraju svoje kolegice koje su postigle neke rezultate u ekonomiji, politici ili društvu.
Cvijeće možete kupiti i same sebi, bilo koji dan u godini.
Biografija Amna Popovac je jedna od osnivačica Asocijacije poslovnih žena ONE, član Upravnog odbora Asocijacije privatnih elektronskih medija PEM, suvlasnica kompanije Medija Servis BH i rukovodi predstavništvom talijanske kompanije Dedalus (koja se bavi informatizacijom zdravstvenih ustanova). Do oktobra 2014, bila je vlasnica radio stanice Studio 88 u Mostaru, koju je uspješno vodila od 1999. Amna Popovac posjeduje ekspertno znanje iz upravljanja medijima, projektima i promocijom, aktivna je u promociji ženskog poduzetništva u BiH i regiji i trenutno pohađa master studij na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru. Amna je certificirani konsultant za poslovno planiranje, ljudske resurse i marketing, kao i trener za upravljanje medijima. Njen životni moto je: 'Dovraga i torpeda, punom parom naprijed!' |
Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala Akta.ba
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.