18.01.2019 |
Kolumna
Izvor: Piše za Akta.ba Damir Delić Đuljić
Fali ljudi, postaje sve jasnije. Kako je moguće da ih nedostaje, ostaje nejasno.
Kriza radne snage trese region već godinama, a groznica ide u pravcu tržišta koje će dokazati elementarni zakon tržišta: ljudi su ključ svakog tržišta. Kao iz kakvih zapuštenih pećina, izlaze nam oglasi kompanija koje tragaju za vozačima, zavarivačima, računovođama, prodavcima, marketingašima, dizajnerima ali i kvalitetnim ljudima drugih profila. Fali ljudi, postaje sve jasnije. Kako je moguće da ih nedostaje, ostaje nejasno.
Šizofrenija se zapravo razvijala u pet koraka:
No, kako je vrijeme odmicalo, i kako je organizaciona klima opstajala uglavnom na strahopoštovanju, tako su ovi što su samo trebali biti poštovani bili inovativniji i tragali za novim rješenjima. Neki su ih pronašli, a neki prihvatili ponuđenu klimu igrajući utakmicu – ko će dati manje.
Ne može povjerenje iznići iz netačnih navoda. A istina je bila da je onda kada je sve bilo u redu – poslodavac, veliki mag, tražio samo: naivne budale. I tražeći nekorektno, dobio da mu ostanu samo lukavi pametnjakovići. A jedino gore od naivne budale je lukav pametnjaković!
Sve ovo može mnogo jednostavnije, uz elementarno poštovanje. Pet je kriterija za elementarni sistem nagrađivanja sa kojim nećete izgubiti poštovanje „najznačajnijeg resursa na tržištu“:
Bez toga, organizaciona klima poprima feudalni ili robovlasnički karakter, a firma završava u prepisanim oglasima koji svojom hladnoćom, pričom pa i formom, pa i redoslijedom događaja koji dovode do njih neodoljivo podsjećaju na smrtovnice.
Damir Delić Đuljić Damir Delić Đuljić je specijalista za istraživanja, konsultant i autor više od 100 kolumni iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću, menadžmenta i porodičnih firmi. Sarađuje sa konsultantskim kućama Targer Engineering & Consulting i CITT. |
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.