20.02.2025 |
Legislativa
Izvor: Službene novine Federacije BiH
Uredbu o mjerama finansijske pomoći niskoakumulativnim djelatnostima u FBiH u cilju održavanja postojećih radnih mjesta za 2025. godinu
Službene novine Federacije BiH, broj 12/25, 19.02.2025. godine
Na osnovu člana 19. stav (1) Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06) i člana 31. stav (1) tačka c) Zakona o izvršavanju Budžeta Federacije BiH za 2025. godinu ("Službene novine Federacije BiH", broj 7/25), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine na 47. sjednici održanoj 13.02.2025. godine, donosi
UREDBU
O MJERAMA FINANSIJSKE POMOĆI NISKOAKUMULATIVNIM DJELATNOSTIMA U FEDERACIJI BOSNE I
HERCEGOVINE U CILJU ODRŽAVANJA POSTOJEĆIH RADNIH MJESTA ZA 2025. GODINU
POGLAVLJE I. - OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Uredbom o mjerama finansijske pomoći niskoakumulativnim djelatnostima u Federaciji Bosne i Hercegovine u cilju održavanja postojećih radnih mjesta za 2025. godinu (u daljem tekstu: Uredba) uređuju se uslovi za dodjelu finansijske pomoći privatnim poslodavcima (u daljem tekstu: poslodavci) u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija BiH) u cilju održavanja postojećih radnih mjesta za 2025. godinu, način dodjele finansijske pomoći, analiza efekata kao i način izvještavanja.
Član 2.
(Značenje pojedinih izraza)
Pojmovi navedeni u ovoj uredbi imaju sljedeća značenja:
a) Finansijska pomoć poslodavcima koji obavljaju djelatnost u tekstilnoj, kožnoj i industriji obuće i niskoakumulativnim djelatnostima tradicionalnih, starih zanata, izuzimajući rudnike uglja, djelatnostima koji na osnovu člana 6. tačka 10. Zakona o doprinosima Federacije BiH imaju povlaštenu stopu doprinosa, iz ove uredbe predstavlja dodjelu finansijskih sredstava u cilju održavanja postojećih radnih mjesta za 2025. godinu, koja se uplaćuju na transakcijske račune korisnika finansijske pomoći prema uslovima propisanim ovom uredbom.
b) Poslodavci koji imaju dodijeljen ID broj i organizirani su u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o obrtu i srodnim djelatnostima u Federaciji BiH.
c) Korisnici finansijske pomoći po ovoj uredbi su pravna i fizička lica koja su registrirana u skladu sa Zakonom iz člana 2. tačka b) ove uredbe koja ispunjavaju uslove definirane Uredbom.
d) Dodjela finansijske pomoći se odnosi na refundaciju već isplaćenog dijela plaće za zaposlene radnike za period od 01.01.2025. do 31.12.2025. godine (u daljem tekstu: predmetni period).
Član 3.
(Cilj dodjele finansijske pomoći)
Cilj dodjele finansijske pomoći korisnicima iz člana 2. tačka c) ove uredbe je održivost korisnika finansijske pomoći, očuvanje postojećih radnih mjesta i osiguranje podrške likvidnosti za predmetni period.
POGLAVLJE II. - USLOVI ZA DODJELU FINANSIJSKE POMOĆI
Član 4.
(Finansijska sredstva)
Ukupna finansijska sredstva za provođenje ove uredbe su osigurana u Finansijskom planu Federalnog zavoda za zapošljavanje za 2025. godinu (u daljem tekstu Zavod).
Član 5.
(Namjena finansijske pomoći)
(1) Sredstva finansijske pomoći po ovoj uredbi namijenjena su održavanju postojećih radnih mjesta za 2025. godinu za zaposlene radnike kod korisnika iz člana 2. tačka c) ove uredbe koji ispunjavaju uslove iz člana 7. ove uredbe za predmetni period po definiranoj metodologiji.
(2) Sredstva finansijske pomoći po ovoj uredbi koristit će se za refundaciju isplaćenog dijela plaće za broj radnika koji je korisnik imao zaključno sa 30.11.2024. godine, a koji su imali neto plaću manju od 800,00 KM i koji imaju kontinuitet u prijavi osiguranja radnika tokom 2025. godine.
Član 6.
(Dodjela sredstava)
(1) Finansijska pomoć iz ove uredbe dodjeljuje se korisnicima iz člana 2. tačka c) ove uredbe i isplaćuje se mjesečno, odnosno, najkasnije 45 dana od završetka tekućeg mjeseca 2025. godine.
(2) Finansijska pomoć se dodjeljuje na osnovu uslova propisanih ovom uredbom.
(3) Korisnici finansijske pomoći iz člana 2. tačka c) ove uredbe će koristiti sredstva kao refundaciju već isplaćenog dijela plaće za predmetni period, a rezultati, odnosno, efekti finansijske pomoći korisnicima iz člana 2. tačka c) ove uredbe će biti prezentirani u sklopu konačnog izvještaja o dodijeljenoj finansijskoj pomoći sa analizom efekata iste iz čl. 16. i 17. ove uredbe.
Član 7.
(Uslovi za dodjelu finansijske pomoći korisnicima)
Finansijska pomoć koja se dodjeljuje korisnicima iz člana 2. tačka c) ove uredbe će se dodijeliti korisnicima, na osnovu podataka dobijenih od Porezne uprave Federacije BiH, a koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uslove:
a) imaju sjedište na teritoriji Federacije BiH;
b) imaju najmanje jednog (1) zaposlenog radnika na dan 30.11.2024. godine koji je imao neto plaću manju od 800,00 KM i najmanje jednog (1) zaposlenog radnika na kraju tekućeg mjeseca 2025. godine;
c) imaju ostvarenu neto dobit od poslovanja (privredna društva) odnosno dohodak od samostalne djelatnosti (obrti) u posljednjem finansijskom izvještaju manju od 6.500.00 KM po zaposlenom radniku (prosječan broj radnika u 2024. godini);
d) nemaju neizmirenih obaveza po osnovu doprinosa i poreza, zaključno sa krajem prethodnog mjeseca u odnosu na mjesec 2025. godine za koji se isplaćuje plaća;
e) čiji su transakcijski računi aktivni;
f) koji su očuvali postojeća radna mjesta.
Pod ovim pojmom se misli na one koji na kraju tekućeg mjeseca u 2025. godini imaju isti ili veći broj zaposlenih radnika od broja zaposlenih radnika na dan 30.11.2024. godine. Pravo na refundaciju omogućeno je i korisnicima koji imaju eventualno umanjenje broja radnika do 10% u odnosu na broj radnika na dan 30.11.2024. godine. U ovom slučaju će se sredstva koristiti za namjenu kao što je opisano u članu 5. stav (2) ove uredbe umanjeno za eventualni smanjeni broj radnika za tekući mjesec. Eventualni smanjeni broj radnika će biti smješten u platni razred opisan u članu 13. ove uredbe u kojem poslodavac ima najviše radnika. U slučaju istog broja radnika u platnim razredima opisanim u članu 13. ove uredbe refundacija će se obračunati prema platnom razredu koji je povoljniji za korisnike finansijske pomoći.
U slučaju da je potencijalni korisnik smanjio broj radnika za više od odobrenog postotka na kraju tekućeg mjeseca u 2025. godini, nema pravo na refundaciju za taj mjesec, ali je omogućeno ostvarivanje prava na refundaciju za sljedeći mjesec ukoliko ispuni uslov koji se odnosi na očuvanje postojećih radnih mjesta.
Član 8.
(Izuzeće od prava na dodjelu finansijske pomoći)
Pravo na dodjelu finansijske pomoći u skladu sa ovom uredbom, a na osnovu podataka dobijenih od Porezne uprave Federacije BiH, nemaju sljedeći korisnici iz člana 2. tačka c) ove uredbe:
a) koji nemaju najmanje jednog (1) zaposlenog radnika na dan 30.11.2024. godine koji je imao neto plaću manju od 800,00 KM i najmanje jednog (1) zaposlenog radnika na kraju tekućeg mjeseca 2025. godine;
b) koji imaju ostvarenu neto dobit od poslovanja (privredna društva) odnosno dohodak od samostalne djelatnosti (obrti) u posljednjem finansijskom izvještaju veću od 6.500,00 KM po zaposlenom radniku (prosječan broj radnika u 2024. godini);
c) koji imaju dospjele, a neizmirene obaveze po osnovu doprinosa i poreza, zaključno sa krajem prethodnog mjeseca u odnosu na mjesec 2025. godine za koji se isplaćuje plaća;
d) čiji transakcijski računi nisu aktivni;
e) koji nisu očuvali radna mjesta kako je to propisano u članu 7. ove uredbe, a odnosi se na očuvanje radnih mjesta i mogućnost smanjenja broja radnika;
f) kojima je u inspekcijskom nadzoru izvršenom od strane Porezne uprave Federacije BiH od dana stupanja na snagu ove uredbe u 2025. godini utvrđeno da ne posluju u skladu sa zakonskim propisima Porezne uprave Federacije BiH.
Član 9.
(Maksimalni dozvoljeni iznos finansijske pomoći)
Ukupan iznos finansijske pomoći po jednom korisniku iz člana 2. tačka c) ove uredbe iznosi maksimalno 250.000,00 KM (dvije stotine pedeset hiljada KM).
U slučaju da zbog velikog broja potencijalnih korisnika finansijske pomoći, ukupna finansijska sredstva, osigurana Finansijskim planom Federalnog zavoda za zapošljavanje za 2025. godinu za provođenje ove uredbe ne budu dostatna, proporcionalno će se umanjiti sredstva svim potencijalnim korisnicima finansijske pomoći.
Vlada Federacije BiH zadržava pravo da može izdvojiti dodatna sredstva za implementaciju ove uredbe u skladu sa finansijskim mogućnostima.
Član 10.
(Objave u vezi dodjele finansijske pomoći)
Vlada će objaviti konačne Odluke o dodjeli finansijske pomoći korisnicima iz člana 2. tačka c) ove uredbe u "Službenim novinama Federacije BiH" najkasnije 45 dana po okončanju tekućeg mjeseca u 2025. godini.
Konačne liste korisnika finansijske pomoći, će se objaviti na web stranicama Vlade Federacije BiH i Zavoda.
Član 11.
(Mehanizam za dodjelu finansijske pomoći)
Zavod će na osnovu pribavljenih podataka iz službenih evidencija Porezne uprave Federacije BiH izvršiti isplatu finansijske pomoći na transakcijske račune korisnika finansijske pomoći definiranih u članu 2. tačka c) ove uredbe, a u skladu sa članom 14. tačka (1) ove uredbe.
POGLAVLJE III. - NAČIN DODJELE FINANSIJSKE POMOĆI POSLODAVCIMA
Član 12.
(Provođenje postupka dodjele finansijske pomoći)
(1) Porezna uprava Federacije BiH će po zahtjevu Zavoda iz službenih evidencija obezbijediti popis korisnika definiranih u članu 2. tačka c) ove uredbe, sa brojem zaposlenih radnika i iznosima neto plaće za novembar 2024. godine.
(2) Porezna uprava Federacije BiH će po zahtjevu Zavoda iz službenih evidencija obezbijediti podatke o broju zaposlenih i iznosima neto plaće potencijalnih korisnika finansijske pomoći iz člana 2. tačka c) ove uredbe, po okončanju tekućeg mjeseca 2025. godine, broj i status transakcijskih računa i druge relevantne podatke potencijalnih korisnika finansijske pomoći iz člana 2. tačka c) ove uredbe.
(3) Svi korisnici iz člana 2. tačka c) ove uredbe koji ispune prethodno definirane uslove naći će se na Konačnoj listi korisnika finansijske pomoći.
(4) Zavod će na svojoj internet stranici objaviti Konačnu listu korisnika finansijske pomoći iz člana 2. tačka c) ove uredbe po okončanju obrade podataka za tekući mjesec u 2025. godini uz mogućnost ulaganja prigovora.
(5) Korisnici iz člana 2. tačka c) ove uredbe mogu uložiti prigovor Zavodu u roku od 8 dana od dana objave Konačne liste korisnika iz stava (4) ovog člana. Prigovor ne odlaže izvršenje Odluke.
(6) Korisnici iz člana 2. tačka c) ove uredbe kojima bude usvojen prigovor će se naći na Konačnoj listi korisnika finansijske pomoći u narednom mjesecu uz napomenu da je prigovor usvojen za predmetni mjesec prigovora.
(7) Korisnici iz člana 2. tačka c) ove uredbe koji ne žele da prime finansijsku pomoć po ovoj uredbi, imaju mogućnost da pismeno obavijeste Zavod u roku od 8 dana o istom.
Član 13.
(Koeficijenti za obračun finansijske pomoći)
Visina iznosa koji se dodjeljuje na ime finansijske pomoći, izračunava se množenjem jedinične vrijednosti koeficijenta sa brojem zaposlenih radnika kako slijedi:
- koeficijent 1 u iznosu od 100,00 KM - za sve zaposlene radnike kod korisnika iz člana 2. tačka c) ove uredbe kojima je isplaćivana neto plaća od 700,01 do 800,00 KM na dan 30.11.2024. godini i
- koeficijent 2 u iznosu od 200,00 KM - za sve zaposlene radnike kod korisnika iz člana 2. tačka c) ove uredbe kojima je isplaćivana neto plaća do 700,00 KM na dan 30.11.2024. godine.
Član 14.
(Mehanizam za dodjelu finansijske pomoći)
(1) Vlada Federacije BiH, na prijedlog Zavoda donosi odluke o utvrđivanju konačnih lista korisnika finansijske pomoći na mjesečnom nivou.
(2) Konačne liste korisnika finansijske pomoći iz stava (1) ovog člana minimalno sadrže: naziv i sjedište korisnika finansijske pomoći, broj zaposlenih za navedeni mjesec u 2025. godini podjeljenih u kategorije zaposlenih definiranim u članu 13. i iznos dodijeljenih sredstava na ime finansijske pomoći.
(3) Konačne liste iz stava (1) ovog člana se objavljuju na internet stranicama Vlade Federacije BiH i Zavoda.
Član 15.
(Transfer sredstava finansijske pomoći)
Transfer sredstava finansijske pomoći na transakcijske račune korisnika će izvršiti Union Banka u saradnji sa Zavodom u skladu sa članom 6. stav (1), nakon donošenja konačnih odluka iz člana 14. ove uredbe.
Zavod je dužan da, na osnovu podataka dobijenih od Porezne uprave Federacije BiH, pripremi i dostavi podatke za unos i obradu u formatu koji će dogovoriti Zavod i Union Banka, te u prilogu dostavi i odluke o izdatku sredstava finansijske pomoći sa popisom korisnika i visinom dodijeljenih sredstava i konačnu listu korisnika finansijske pomoći.
POGLAVLJE IV. - ANALIZA EFEKATA I IZVJEŠTAVANJE
Član 16.
(Analiza efekata)
(1) Zavod će na osnovu pribavljenih podataka iz službenih evidencija Porezne uprave Federacije BiH izvršiti analizu efekata na način da će se izvršiti upoređivanje broja zaposlenih kod korisnika sredstava referirajući se na svrhu dodjele finansijske pomoći korisnicima, a to je održivost korisnika finansijske pomoći iz člana 2. tačka c) ove uredbe, očuvanje radnih mjesta i osiguranje podrške likvidnosti za 2025. godinu.
(2) Nadzor je sadržan u činjenici da će sredstva biti isplaćena isključivo korisnicima koji budu ispunili uslove iz člana 7. ove uredbe.
Član 17.
(Izvještavanje)
Zavod će dostaviti Vladi Federacije BiH do 30.04.2026. godine konačni izvještaj o dodijeljenoj finansijskoj pomoći sa analizom efekata iste.
POGLAVLJE V. - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 18.
(Stupanje na snagu)
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
V. broj 88/2025
Sarajevo, 13. februara 2025. godine
Premijer
Nermin Nikšić, s. r.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.