učenici

14.04.2025 |

Legislativa

Izvor: Službeni glasnik Republike Srpske

VOĐENJE REGISTRA USTANOVA UČENIČKOG STANDARDA

Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja registra ustanova učeničkog standarda

Ovim pravilnikom propisuju se sadržaj, način vođenja, postupak upisa i brisanja ustanova učeničkog standarda

Službeni Glasnik RS, broj 32, 08.04.2025. godine

Na osnovu člana 14. stav 3. Zakona o učeničkom standardu (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 107/24) i člana 76. stav 2. Zakona o republičkoj upravi (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 115/18, 111/21, 15/22, 56/22, 132/22 i 90/23), ministar prosvjete i kulture, 11. marta 2025. godine, d o n o s i

P R A V I L N I K

O SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA REGISTRA

USTANOVA UČENIČKOG STANDARDA

Član 1.

Ovim pravilnikom propisuju se sadržaj, način vođenja, postupak upisa i brisanja ustanova učeničkog standarda (u daljem tekstu: ustanova) u Registar ustanova učeničkog standarda (u daljem tekstu: Registar).

Član 2.

Ustanova se upisuje u Registar u skladu sa Zakonom o učeničkom standardu (u daljem tekstu: Zakon) na osnovu rješenja o odobrenju za početak rada ustanove i na osnovu dokaza o upisu u registar kod nadležnog suda.

Član 3.

(1) Registar vodi Ministarstvo prosvjete i kulture (u daljem tekstu: Ministarstvo) u elektronskom obliku kroz Jedinstveni informacioni sistem Ministarstva.

(2) Registar sadrži osnovne podatke o ustanovi upisanoj u mrežu ustanova učeničkog standarda u Republici Srpskoj i evidenciju o promjenama podataka.

(3) Registar vodi lice zaposleno u Ministarstvu koje ima pristup Jedinstvenom informacionom sistemu (u daljem tekstu: ovlašćeno lice).

(4) Ovlašćeno lice odgovorno je za pravovremen i tačan unos podataka u Registar.

Član 4.

(1) Ustanova upisom u Registar dobija stalni registarski broj.

(2) Registarski broj ustanove predstavlja broj pod kojim se ta ustanova vodi u Registru.

(3) Registarski broj ustanova počinje od broja “01” i dalje se nastavlja bez prekida.

Član 5.

(1) Popunjavanje rubrika u Registru obavlja se upisivanjem odgovarajućih podataka u naznačenom prostoru u elektronskom obrascu Registra.

(2) U Registar se upisuju svi podaci i činjenice koje su od značaja za upis ustanove u Registar.

Član 6.

Promjenu podataka koji se vode u Registru, koja je na- stala nakon prvog upisa ustanove u Registar, evidentira ovlašćeno lice, a pri svakom upisu promjene evidentira se posebna napomena koja sadrži datum izmjene, ime i prezime ovlašćenog lica i izmijenjeni podatak.

Član 7.

Registar sadrži sljedeće podatke o ustanovi:

1) registarski broj i datum upisa u Registar,

2) broj i datum rješenja o upisu ustanove u Registar,

3) naziv, sjedište i vrsta ustanove,

4) naziv i sjedište osnivača,

5) broj i datum rješenja kojim se utvrđuje ispunjenost uvjeta koji se odnose na prostor, opremu i kadar za osnivanje i početak rada ustanove učeničkog standarda,

6) broj i datum rješenja o odobrenju za početak rada usta- nove,

7) broj i datum rješenja o upisu ustanove u sudski regi- star,

8) ime i prezime lica ovlašćenog za zastupanje, broj i datum odluke o imenovanju lica ovlašćenog za zastupanje,

9) porezni identifikacioni broj - PIB,

10) matični broj dodijeljen od Republičkog zavoda za statistiku,

11) dokaz o obezbijeđenosti sredstava za osnivanje i rad ustanove,

12) broj i datum akta o prestanku rada ustanove,

13) broj i datum akta o brisanju iz Registra,

14) datum brisanja iz Registra,

15) napomene u koju se unose podaci o svim izmjenama.

Član 8.

(1) Upis u Registar vrši se na zahtjev ustanove, na osnovu isprava koje sadrže podatke značajne za upis, a koje ustanove dostavljaju Ministarstvu u roku od 30 dana od dana prijema tih isprava.

(2) Promjena podataka u Registru vrši se po službenoj dužnosti ili na zahtjev ustanove, u roku od 30 dana od dana saznanja o nastaloj promjeni podataka iz člana 7. ovog pravilnika.

(3) Brisanje ustanove iz Registra vrši se u slučaju da ustanova prestane da obavlja djelatnost učeničkog standard u skladu sa Zakonom, po službenoj dužnosti u roku od 30 dana od dana dostavljanja akta o prestanku rada ustanove ili odluke o prestanku rada ustanove.

Član 9.

(1) U Ministarstvu se čuva dokumentacija koju je ustanova dostavila radi upisa u Registar.

(2) Dokumentacija iz stava 1. ovog člana predstavlja zbirku isprava, koja se čuva u omotima za svaku ustanovu posebno.

(3) Na spoljašnjoj strani omota ispod naslova “Zbirka isprava” upisuju se naziv ustanove i registarski broj pod kojim je ustanova upisana.

(4) U zbirku isprava odlažu se dokumenti iz člana 7. ovog pravilnika.

(5) Dokumentacija iz stava 1. ovog člana čuva se i u elektronskom obliku kroz Jedinstveni informacioni system Ministarstva.

(6) Ustanova dostavlja Ministarstvu sve dokaze o promjeni podataka iz člana 7. ovog pravilnika u roku od 30 dana od dana saznanja o nastaloj promjeni.

Član 10.

Zbirke isprava iz člana 9. stav 2. ovog pravilnika čuvaju se trajno, u skladu sa propisima kojima se uređuje čuvanje arhivske građe.

Član 11.

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Registra ustanova učeničkog standarda (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 74/14).

Član 12.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku Republike Srpske”.

Broj: 07.05/020-765/25

Banja Luka 11. marta 2025. godine

Ministar,

Željka Stojičić, s.r.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI