Google

Foto: Ilustracija, Webdesignerdepot.com

08.12.2024 |

Pauza / INOVACIJE I TEHNOLOGIJE

Izvor: Akta.ba

Pritisci tržišta

Najveći problem Google-a je što je "googlanje" za starije ljude?

Trendovi koji se okreću protiv Google-a su toliko brojni i međusobno povezani da bi pokušaj Ministarstva pravde da razdvoji kompaniju.

"Googlanje" je za starije osobe i to je problem za Google.

I nije samo demografska slika ono što opterećuje ovu pretrživačku gigantsku kompaniju. Njena osnovna djelatnost je pod napadom zbog pritisaka koji prijete da uruše njen ekosistem dominacije pretrage i digitalnog oglašavanja.

Da je Google brod, bio bi Titanic u satima prije nego što je udario u ledeni brijeg—ploveći visoko, navodno nepotopiv i spreman da se susretne sa prirodnom silom koja bi mogla učiniti da njegovo ime postane sinonim za katastrofu.

Trendovi koji se okreću protiv Google-a su toliko brojni i međusobno povezani da bi pokušaj Ministarstva pravde da razdvoji kompaniju—čiji su detalji otkriveni 20. novembra—mogao biti najmanji od njenih problema.

Osnovna djelatnost ove kompanije je pod napadom. Ljudi sve više odgovore traže putem vještačke inteligencije. Mlađe generacije koriste druge platforme za prikupljanje informacija, piše The Wall Street Journal.

Kvalitet rezultata koje pruža njen pretraživač pogoršava se jer je web preplavljen sadržajem generiranim vještačkom inteligencijom.

Sve ove sile zajedno mogu dovesti do dugoročnog opadanja Google-ovog saobraćaja u pretrazi, a time i do pada ogromnih profita koje on generira, koji podržavaju novčane gubitke matične kompanije Alphabet, koja ulaže u projekte poput Waymo samovozećih automobila.

Prva prijetnja koja je pred Google-om je jasna i prisutna: Kada ljudi žele da pretražuju informacije ili kupuju na internetu, prelaze na konkurenciju, a oglašivački dolari prate ih.

Prema projekcijama eMarketer-a, Google-ov tržišni udio u SAD-u u pretraživačkom oglašavanju spustiće se ispod 50% u 2025. godini, prvi put od kada je kompanija počela pratiti ove podatke.

Odgovarajući na vladine antitrustovske istrage, sam Google često ističe ovu tačku: "Dokazi na suđenju pokazuju da se suočavamo sa žestokom konkurencijom od strane širokog spektra konkurenata."

Ovaj pomak u korisničkom ponašanju uglavnom je izazvan time što korisnici preskaču Google i počinju pretragu za proizvodima na Amazonu. To Amazonu donosi milijarde dolara od oglašivača.

U međuvremenu, TikTok ima manje od 4% udjela u tržištu digitalnog oglašavanja u SAD-u, ali ima značajan potencijal da poveća svoj udio.

Nedavni izvještaj o TikTok-ovom prijedlogu za oglašivače navodi da je 23% korisnika pretraživalo nešto unutar 30 sekundi od otvaranja aplikacije, a globalni obim pretrage bio je tri milijarde dnevno.

Druga prijetnja je uspon "odgovarajućih pretraživača" poput Perplexity koji, pa, rade ono što obećavaju.

OpenAI je dodao pretragu na internetu u ChatGPT, Meta Platforms istražuje izgradnju vlastitog pretraživača, a čak i AI chatbotovi koji ne mogu pretraživati internet sve više postaju sposobni odgovarati na mnoge vrste pitanja.

Takođe postaju sve rašireniji, jer Microsoft i Apple integrišu ih direktno u operativne sisteme svih uređaja koje prave ili podržavaju.

"Google je imao ovu naizgled nepobjedivu poziciju u pretrazi, sve dok AI nije došao, a sada je AI za pretragu ono što je e-trgovina bila za Walmart," kaže Melissa Schilling, profesor menadžmenta na Stern School of Business Univerziteta u New Yorku.

Drugi sličan trenutak bio je kada je Microsoft propustio važnost pametnog telefona, a iPhone je preokrenuo njegovu dominaciju u potrošačkom računarstvu, dodaje ona.

Naravno, Google je veoma aktivan u pokušaju da osigura da, ako će bilo ko poremetiti pretrživački okvir pomoću AI-a, to bude upravo Google. Početkom ove godine, Google je uveo AI sažetke svojih pretrživačkih rezultata za sve korisnike u SAD-u.

Kompanija je izjavila da je takva inovacija direktan odgovor na intenzivnu konkurenciju od strane AI-a u startapima i tehnološkim gigantima.

Treći trend koji prijeti Google-u je onaj na koji kompanija možda neće moći mnogo da utiče, a to čini ovaj trend najopasnijim—degradacija ukupnog ekosistema web sajtova koji je Google oblikovao, i na kojem zavisi.

Mnogo se govorilo o tome kako rezultati pretrage opadaju uopšte, bez obzira na to kako pretražujemo internet, zbog proliferacije sadržaja generisanog vještačkom inteligencijom.

Bez drugih trendova, ovo bi samo po sebi bio ogroman problem za Google. Ali odgovor kompanije—ukidanje potrebe za klikom na linkove nudeći AI generisane sažetke—mogao bi ubrzati opadanje weba.

Razlog je što je internet ekosistem, a Google je jedan od glavnih pružalaca saobraćaja—i samim tim prihoda.

Bez saobraćaja koji Google šalje širom weba, opadat će motivacija i resursi za nastavak proizvodnje web sajtova koji su atraktivni Google-ovom pretraživačkom algoritmu.

Joerg Klueckmann, direktor marketinga u evropskom fintech gigant Finastra, brine upravo o tome.

"Kada više ljudi bude oslanjalo na AI za odgovore na pitanja, kao što to rade prvi korisnici poput njega, saobraćaj na web sajtovima će presušiti. A onda, šta ćete raditi sa vašim timom za marketing putem pretraživača? Šta to znači za sve web sajtove koje imamo?", kaže.

Ovaj proces je već počeo. Iako je Google izvještavao o snažnom rastu prihoda prošle četvrtine, stopa na kojoj su ljudi kliknuli na oglase koji se pojavljuju u rezultatima pretrage opala je za 8% u poređenju sa prošlom godinom, prema podacima platforme za oglašavanje Skai.

Nije jasno zašto se ovo dešava, ali jedan logičan zaključak je da je to rezultat Google-ovih vlastitih AI sažetaka, koji eliminišu potrebu za klikom na sponzorisane linkove ili skrolovanjem prema oglasima.

Jedno istraživanje iz januara, koje je sprovela kompanija za optimizaciju pretraživača Authoritas, pokazalo je da bi Google-ovi AI odgovori u njegovim rezultatima pretrage mogli preokrenuti rangiranje i saobraćaj na postojećim web sajtovima. A firma za prodaju oglasa Raptive predviđa da bi potpuna primjena ove promjene u pretrazi mogla izbrisati 2 milijarde dolara prihoda za izdavače.

"Iako uspon AI-a ima potencijal da konačno obori Google, vjerovatno će proći mnogo vremena prije nego što Google-ova dominacija zaista nestane", kaže David Yoffie, profesor na Harvard Business School.

"Znamo iz bihevioralne ekonomije da ljudi imaju tendenciju da se upuste u određene rutine, i u odsustvu spektakularno boljeg proizvoda, ljudi će obično ostati pri tome," dodaje on.

Nakon nedavne pobjede vlade u antitrustovskoj tužbi protiv Google-a, Ministarstvo pravde predlaže da pretrživačkom gigantu bude onemogućeno da pruža privilegovani pristup svom pretraživaču na uređajima koji koriste Android mobilni operativni sistem. Takođe se predlaže da proda svoj popularni Chrome pretraživač, među ostalim mjerama.

Kent Walker, predsednik Google-a za globalne poslove, opisao je predlog Ministarstva pravde kao "divlje preširok" i rekao da bi to "naškodilo Amerikancima i globalnom tehnološkom liderstvu Amerike." Rekao je da će Google u decembru podnijeti svoj prijedlog rješenja sudu.

"Bit će potrebno mnogo godina da se slučaj Ministarstva pravde riješi, i konačno rješenje vjerovatno neće biti toliko značajno kao što je predloženo od strane Ministarstva pravde. Najvjerovatniji ishod je da Google pregovara o nekoj vrsti pristanka sa administracijom Donalda Trumpa—kao što je to Microsoft učinio sa administracijom Georgea W. Busha", kaže Yoffie.

Kao i u pokušaju razbijanja Microsofta, slučaj vlade protiv Google-a može biti pretečen konkurentskim silama koje su daleko snažnije od antitrustovskog sprovođenja zakona.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI