09.06.2022 |
Finansije i konsalting
Izvor: Akta.ba
Troškovi online trgovine puno su manji nego troškovi fizičke trgovine.
Troškovi online trgovine puno su manji nego troškovi fizičke trgovine. Npr. kod fizičke prodaje potrebno je zaposliti radnike koji će se baviti rukovođenjem, prodajom, upravljanjem i održavanjem, dok se kod online trgovine veliki dio procesa odvija automatizmom. Također, cijene najma prostora, režija, komunalnih troškova gotovo su zanemarive.
Za razliku od fizičke trgovine, online trgovina je otvorena 24/7 i nije potrebno aktivno nadzirati rad, budući da kupac u bilo kojem trenutku može putem web-shopa pregledati proizvod, saznati ono što ga zanima i izvršiti kupovinu ili barem poslati upit.
Fizička trgovina najčešće je vezana za kupce iz neposredne okoline, a web-shop omogućuje osobama iz drugih gradova, regija ili čak država da pregledaju vašu ponudu i postanu vaši kupci. Ako imate proizvod koji bi bio zanimljiv i inozemnim kupcima, izrada web-shopa je odličan, ekonomičan način za predstavljanje ponude.
IT-rješenja omogućavaju niz promotivnih funkcija koje doprinose dosezanju ciljanih kupaca i povećanju prodaje. To su funkcije poput prikaza najpopularnijih proizvoda (na web-shopu možete istaknuti proizvode za koje želite da budu zamijećeni ili one za koje imate najbolje komentare i recenzije), personalizirano online iskustvo (praćenjem online trgovine i navika kupaca možete slagati posebne liste za newsletter, kao i ponovno ciljati kupce koji su već kupovali), mogućnost dugoročne povezanosti s kupcem, te funkcije remarketing i retargeting kupaca itd. Veliki utjecaj ima i oglašavanje putem društvenih mreža.
Jedna od prednosti poslovanja putem web-shopa je što je jednostavno brzo napredovati i povećati prodaju. Kod modela e-commerca gdje se roba isporučuje preko dobavljača moguće je povećavati budžet kad oglašavanje prolazi dobro i prodavati konstantno. Na taj način možete stavljati proizvode online bez brige za dolazak proizvoda ili njihovo skladištenja, što svakako utječe na brži rast poslovanja. Također, s rastom poslovanja online moguće je da će se povećati i potreba za zaposlenicima radi pomoći oko zaprimanja i obrađivanja narudžbi, međutim, kupci tu stranu posla ne vide, a ona im nije ni posebno bitna sve dok im proizvodi stižu u obećanom vremenskom periodu.
Ako želite promijeniti cijenu, dodati ili maknuti proizvod, mijenjati opis ili nešto drugo, to možete učiniti brzo i samostalno, čak i ako nemate nikakvog prethodnog iskustva s web-stranicama. Za pristup i obavljanje ovih funkcija dovoljan je kompjuter prosječnih karakteristika.
Svaka aktivnost na vašem web-shopu je mjerljiva. U svakom trenutku možete vidjeti posjećenost trgovine, najgledanije i najprodavanije proizvode, karakteristike kupaca itd. Te podatke možete iskoristiti kako biste usavršavali online marketinšku komunikaciju i donosili pametne poslovne odluke.
Asocijacija za internet trgovinu eComm u BiH je udruženje osnovano u oktobru 2021. godine s ciljem da unaprijedi standarde e-commerce industrije u BiH i približi je svjetskim tokovima.
Asocijacija je osnovana od strane kompanija PIK d.o.o. (OLX), Lilium Digital d.o.o., Asocijacija Arbitri, te Udruženje Bit Alijansa, a uz podršku projekta MarketMakers kojeg financira Švicarska Vlada. Asocijacija je otvorenog tipa, te će kroz širenje članstva i partnerstva raditi na jačanju zagovaranja za razvoj e-commerce industrije u BiH.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.