BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
FOND ZA PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE OSOBA S INVALIDITETOM
Na osnovu Odluke privremenog Upravnog odbora o objavljivanju Javnog poziva za dodjelu sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti, razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, te programa profesionalne rehabilitacije osoba s invaliditetom u 2024. godini broj: 01-04-5-10566/24 od 11.09.2024. godine, u skladu sa odredbama Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji, osposobljavanju i zapošljavanju osoba s invaliditetom („Sl. novine FBiH" 9/10; u daljnjem tekstu: Zakon), Pravilnikom o raspodjeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti, razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, te programa profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom broj: 01-02-2-10559/24 od 11.09.2024. godine (u daljnjem tekstu: Pravilnik), Fond za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom objavljuje
JAVNI POZIV
za dodjelu sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti, razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, te programa profesionalne rehabilitacije osoba s invaliditetom u 2024. godini
I PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet ovog Javnog poziva je izbor programa održivosti zaposlenosti, razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, te programa profesionalne rehabilitacije osoba s invaliditetom (LOT I, LOT II, LOT III, LOT IV, LOT V) koji će sudjelovati u raspodjeli sredstava Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Fond) za finansiranje/sufinansiranje programa u 2024. godini.
Ukupan iznos sredstava koja se dodjeljuje po ovom Javnom pozivu je 6.900.000,00 KM, raspoređenih na pet LOT-ova prema oblastima na koje se programi odnose, shodno projektnim ciljevima i aktivnostima, te potrebama osoba s invaliditetom, kako slijedi:
a)LOT I: Za finansiranje/sufinansiranje programa za održavanje postojećeg nivoa zaposlenosti osoba sa invaliditetom u privrednim društvima za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnim radionicama - 1.500.000,00 KM
b)LOT II: Za finansiranje/sufinansiranje programa za razvoj privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica - 3.500.000,00 KM
c)LOT III: Za finansiranje/sufinansiranje programa profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom:
1)3.1 Programi profesionalne rehabilitacije koje provode privredna društva, zaštitne radionice i druga pravna lica prema Zakonu - 50.000,00 KM
2)3.2 Programi profesionalne rehabilitacije koje provode ustanove za profesionalnu rehabilitaciju, srednje škole i druge obrazovne ustanove - 50.000,00 KM
3) 3.3 Programi profesionalne rehabilitacije na koje osobe s invaliditetom same apliciraju - 200.000,00 KM
d)LOT IV: Za finansiranje/sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti osoba sa invaliditetom koje obavljaju samostalnu djelatnost ili poljoprivrednu djelatnost kao jedino i glavno/osnovno zanimanje, uključujući i osobe sa invaliditetom koje su zaposlene u skladu sa članom 56. stav 2. i 3. Zakona - 1.500.000,00 KM
e)LOT V: Za finansiranje/sufinasiranje programa održivosti zaposlenosti osoba sa invaliditetom zaposlenih u organizacijama osoba sa invaliditetom - 100.000,00 KM
II USLOVI, PRAVO SUDJELOVANJA I NAMJENE
Potrebno je da podneseni programi prema oblastima i grupama, kao i njihovi nosioci ispunjavaju određene zahtjeve i uslove za sudjelovanje u raspodjeli sredstava Fonda u okviru svakog LOT-a, kako slijedi:
LOT I: Za finansiranje/sufinansiranje programa za održavanje postojećeg nivoa zaposlenosti osoba sa invaliditetom u privrednim društvima za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnim radionicama
(1) Programi koji se finansiraju/sufinansiraju iz LOT-a I mogu se odnositi na jednu ili više sljedećih potreba i aktivnosti:
a)Nabavka i održavanje sredstava i opreme za rad;
b)Nabavka specijalnih pomagala i opreme za radne potrebe osoba sa invaliditetom;
c)Nabavka roba, materijala i sirovina, koji ne mogu biti predmetom neposredne preprodaje, nego isti moraju biti upotrebljeni kroz program;
d)Reparacija specijalnih pomagala i opreme;
e)Sufinansiranje režijskih, komunalnih i troškova zakupa prostora - najviše do 10% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu.
(2) Uslovi za dodjelu sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa iz LOT-a I su:
a)Da aplikant ima status privrednog društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
b)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nema duga po osnovu javnih prihoda i duga po osnovu indirektnih poreza ili da ima zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruje;
c)Da nije došlo do smanjenja broja zaposlenih osoba sa invaliditetom zaposlenih sredstvima Fonda (novčani stimulans i programi razvoja) uslijed neopravdanog otpuštanja radnika od strane poslodavca. Smanjenje broja zaposlenih osoba sa invaliditetom smatra se opravdanim u slučaju da je do istog došlo: 1) penzionisanjem zaposlene osobe sa invaliditetom; 2) gubljenjem invalidskog statusa zaposlene osobe sa invaliditetom ili umanjenjem procenta invaliditeta ispod 60%; 3) smrću zaposlene osobe sa invaliditetom; 4) raskidom ugovora o radu do kojeg je došlo zbog dokumentovane teže povrede radnih obaveza od strane osobe sa invaliditetom; 5) raskidom ugovora o radu sa osobom sa invaliditetom na njen zahtjev, ukoliko zahtjev nije posljedica nesavjesnog odnosa poslodavca prema zaposlenoj osobi sa invaliditetom, odnosno nepoštivanja zakonom zagarantovanih prava osobe ili 6) raskidom ugovora o radu od strane poslodavca iz ekonomskih razloga, u kojem slučaju mora proći 24 mjeseca od dana raskida za jednu osobu, odnosno dodatnih 12 mjeseci za svaku narednu osobu sa invaliditetom.
d)Da iskazane potrebe i aktivnosti budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene, specificirane u finansijskom planu i potkrijepljene odgovarajućim ponudama - predračunima i drugim relevantnim dokazima;
e)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nema iskazan gubitak u prethodnoj godini;
f)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nije niti u postupku stečaja niti likvidacije;
g)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nije registrovano/osnovano u tekućoj godini;
h)Da je privredno društvo ili zaštitna radionica opravdalo sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršilo povrat nenamjenski utrošenih sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga;
i)Da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela; j) Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom;
k) Da dostavi validne dokumente tražene javnim pozivom.
Maksimalan iznos za koji se može aplicirati po jednom programu/subjektu iz LOT-a I je 50.000,00 KM.
Aplikantima koji imaju pravo da apliciraju za dodjelu sredstava po LOT-u I, maksimalno se može dodijeliti do 6.000,00 KM po jednoj osobi sa invaliditetom zaposlenoj pod posebnim uslovima u skladu sa Zakonom.
LOT II: Za finansiranje/sufinansiranje programa za razvoj privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica
(1) Pravo sudjelovanja po LOT-u II imaju privredna društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitne radionice.
(2) Programi koji se finansiraju/sufinansiraju iz LOT-a II mogu se odnositi na jednu ili više sljedećih
potreba i aktivnosti:
a)Nabavka savremenih mašina, alata, odnosno osnovnih sredstava za rad u svrhu razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica;
b)Nabavka roba, materijala i sirovina, koji ne mogu biti predmetom neposredne preprodaje, nego isti moraju biti upotrebljeni za razvojne aktivnosti;
c) Nabavka specijalnih pomagala i opreme za novozaposlene osobe sa invaliditetom;
d)Kupovina i/ili zakup nepokretne imovine ili novog radnog prostora u svrhu razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica;
e)Adaptacija ili preuređenje radnog prostora ili izgradnja novog radnog prostora u svrhu razvoja postojećih djelatnosti ili uvođenja novih djelatnosti. Ukoliko se adaptacija ili preuređenje radnog prostora vrši u prostoru koji nije u vlasništvu privrednog društva ili zaštitne radionice može se dodijeliti najviše do 20% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu.
f)Radovi na zemljištu koje je u vlasništvu privrednog društva ili društvo ima dobivenu koncesiju od nadležnog organa za navedeno zemljište.
(3) Uslovi za dodjelu sredstava po LOT-u II su:
a)Da aplikant ima status privrednog društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
b)Da privredno društvo, odnosno zaštitna radionica prije zaključenja ugovora o dodjeli sredstava vlastitim sredstvima na neodređeno vrijeme zaposli jednu ili više nezaposlenih osoba sa invaliditetom za koje aplikant nije ranije ostvario novčani stimulans od Fonda na neodređeno vrijeme, te za čije novo zapošljavanje nisu dodijeljena sredstva novčanog stimulansa u proteklih 36 mjesei. Navedena osoba treba ispunjavati uslove iz člana 15. stav (6) Zakona;
c)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nema iskazan gubitak u prethodnoj godini;
d)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nema duga po osnovu javnih prihoda i duga po osnovu indirektnih poreza ili da ima zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruje;
e)Da iskazane potrebe i aktivnosti za koje se programom traži finansijska podrška budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene, specificirane u finansijskom planu i potkrijepljene odgovarajućim ponudama - predračunima, Biznis planom i drugim relevantnim dokazima;
f)Da nije došlo do smanjenja broja zaposlenih osoba sa invaliditetom sredstvima Fonda (novčani stimulans i programi razvoja) uslijed neopravdanog otpuštanja radnika od strane poslodavca. Smanjenje broja zaposlenih osoba sa invaliditetom smatra se opravdanim u slučaju da je do istog došlo: 1) penzionisanjem zaposlene osobe sa invaliditetom; 2) gubljenjem invalidskog statusa zaposlene osobe sa invaliditetom ili umanjenjem procenta invaliditeta ispod 60%; 3) smrću zaposlene osobe sa invaliditetom; 4) raskidom ugovora o radu do kojeg je došlo zbog dokumentovane teže povrede radnih obaveza od strane osobe sa invaliditetom 5) raskidom ugovora o radu sa osobom sa invaliditetom na njen zahtjev, ukoliko zahtjev nije posljedica nesavjesnog odnosa poslodavca prema zaposlenoj osobi sa invaliditetom, odnosno nepoštivanja zakonom zagarantovanih prava osobe ili 6) raskidom ugovora o radu od strane poslodavca iz ekonomskih razloga, u tom slučaju mora proći 24 mjeseca od dana raskida za jednu osobu, odnosno dodatnih 12 mjeseci za svaku narednu osobu sa invaliditetom;
g)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nije u postupku stečaja niti likvidacije;
h)Da privredno društvo ili zaštitna radionica ima zaposleno minimalno onoliko osoba sa invaliditetom koliko je do sada imalo realizovanih programa razvoja finansiranih sredstvima Fonda;
i)Da privredno društvo ili zaštitna radionica nije registrovano/osnovano u tekućoj godini;
j) Da je privredno društvo ili zaštitna radionica opravdalo sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršilo povrat nenamjenski utrošenih sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga;
k) Da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela;
l) Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom;
m) Da dostavi validne dokumente tražene javnim pozivom.
Maksimalan iznos za koji se može aplicirati po jednom programu/subjektu iz LOT-a II je 70.000,00
KM.
LOT III: Za finansiranje/sufinansiranje programa profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom:
(1)Programi koji se finansiraju/sufinansiraju iz LOT-a III mogu se odnositi na sljedeće mjere i aktivnosti:
a)Programi profesionalne rehabilitacije koje provode privredna društva, zaštitne radionice i druga pravna lica prema Zakonu;
b)Programi profesionalne rehabilitacije koje provode ustanove za profesionalnu rehabilitaciju, srednje škole i druge obrazovne ustanove;
c)Programi profesionalne rehabilitacije na koje osobe s invaliditetom samostalno apliciraju.
(2)Programi koje provode privredna društva, zaštitne radionice i druga pravna lica prema
Zakonu mogu obuhvatiti sljedeće mjere i aktivnosti:
a)analiza mogućnosti radnog angažovanja, zapošljavanja i uključivanja u rad nezaposlenih osoba sa invaliditetom, korisnika programa;
b)radno osposobljavanje, održavanje i usavršavanje radnih sposobnosti do zaposlenja;
c)informisanje i savjetovanje o pomoćnoj tehnologiji u učenju i radu;
d)razvoj motivacije i osposobljavanje osoba sa invaliditetom za korištenje odabrane tehnologije.
(3) Prilikom planiranja finansijskih troškova u okviru programa privredna društva za zapošljavanje
osoba sa invaliditetom, zaštitne radionice i druga pravna lica prema Zakonu, nosioci programa
mogu obuhvatiti sljedeće potrebe:
a)Troškovi nabavke materijala i sirovina za potrebe praktičnog radnog osposobljavanja korisnika;
b)Naknada za voditelja programa i partnera pri provođenju programa koji provodi radno osposobljavanje i po potrebi pruža asistenciju u radu korisnicima programa - do 10% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu;
Ukoliko se planira namjena iz ove tačke neophodno je dostaviti izjavu o angažovanju voditelja programa koja najmanje sadrži: ime i prezime, zanimanje, kompetencije te poslove koje će isti obavljati, u suprotnom ova namjena neće biti odobrena. Ukoliko se planira uključivanje partnera pri provođenju programa neophodno je dostaviti izjavu o partnerstvu, koja najmanje sadrži: naziv partnera, oblast kojom se bave, kompetencije. Izjava treba biti ovjerena od strane oba partnera. U suprotnom ova namjena neće biti odobrena;
c)Naknada za rehabilitatore koji rade na radnom osposobljavanju korisnika - do 10% po rehabilitatoru od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu.
d)Naknada za znakovne tumače ili asistente ukoliko je to potrebno s obzirom na specifične potrebe koje proizilaze iz prirode oštećenja, za slijepe i gluhe osobe, osobe sa težim oštećenjima motorike, osobe koje koriste kolica za kretanje i osobe sa intelektualnim teškoćama.
1)Ukoliko se planira namjena iz ove tačke neophodno je dostaviti izjavu o angažovanju asistenta koja najmanje sadrži: ime i prezime asistenta, zanimanje, kompetencije te poslove koje će asistent obavljati, u suprotnom ova namjena neće biti odobrena. Jedno lice može biti asistent u radu za samo jednu osobu sa invaliditetom u istom vremenskom periodu.
2)Ukoliko aplikant ne može angažovati asistenta u radu kojeg je planirao prilikom apliciranja, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu asistenta sa informacijama iz alineje 1) ove tačke. Ukoliko korisnik nema pismeno odobrenje od Fonda, a izvrši zamjenu asistenta, isplaćena naknada za asistenta će se smatrati nenamjenski utrošenim sredstvima.
e)Troškovi ishrane i prijevoza mogu se planirati isključivo za nezaposlene osobe. Troškovi ishrane po korisniku mogu iznositi maksimalno 1% prosječne mjesečne neto plaće u FBiH po danu. Troškovi prijevoza moraju biti specificirani u finansijskom planu u skladu sa stvarnim potrebama korisnika (najviše u vrijednosti mjesečne karte za prijevoz do i sa mjesta na kojem se provodi program rehabilitacije). Za potrebe izvještavanja poslodavac mora imati dokaze o uplaćenim sredstvima i obračunski list isplaćenih troškova za svaki mjesec potpisan i ovjeren od strane poslodavca i korisnika sredstava. Iznos troška po ovom osnovu mora biti preciziran u ugovoru o radnom osposobljavanju.
4) Programi koje provode ustanove za profesionalnu rehabilitaciju, srednje škole i druge obrazovne ustanove mogu obuhvatiti sljedeće mjere i aktivnosti:
a)Profesionalno informisanje, savjetovanje i procjena profesionalnih mogućnosti;
b)Dokvalifikacija ili prekvalifikacija;
c)Informisanje i savjetovanje o pomoćnoj tehnologiji u učenju i radu;
d)Prijedlozi o primjeni različitih tehnologija i tehnika u učenju i radu, uz procjenu mogućnosti primjene;
e)Razvoj motivacije i osposobljavanje osoba s invaliditetom u korištenju odabrane tehnologije;
f)Informisanje i podrška u izvorima finansiranja;
g)Pripremanje i stručna pomoć pri osposobljavanju i obrazovanju;
h)Tehnička pomoć, podrška, praćenje i procjena rezultata u primjeni ovih mjera i aktivnosti.
Strana 5 od 19
5) Prilikom planiranja finansijskih troškova u okviru programa ustanove za profesionalnu rehabilitaciju,
srednje škole i druge obrazovne ustanove kao nosioci programa mogu obuhvatiti sljedeće potrebe:
a)Uplata školarine za jednu, dvije ili tri školske godine dokvalifikacije ili prekvalifikacije ukoliko se ista vrši u jedinstvenom periodu ne dužem od 12 mjeseci;
b)Uplatu školarine za kompletnu prekvalifikaciju u okviru vanrednog srednjeg školovanja je moguće planirati budžetom ukoliko obrazovna ustanova organizuje polaganje razlike predmeta i kompletne prekvalifikacije u periodu ne dužem od jedne školske godine;
c)Troškovi godišnje školarine u visokoškolskim ustanovama za I, II i III ciklus studija;
d)Nabavka pomagala i opreme neophodne aplikantu i korisnicima u učenju i radu;
e)Sufinansiranje ishrane i prijevoza nezaposlenih korisnika programa za dane koje će provesti u školskoj ustanovi. Troškovi ishrane mogu iznositi maksimalno 1% prosječne mjesečne neto plaće u FBiH po danu. Troškovi prijevoza moraju biti specificirani u finansijskom planu u skladu sa stvarnim potrebama korisnika. Navedeni troškovi ishrane i prijevoza, subjekat koji provodi rehabilitaciju, uplaćuje na račun korisnika. Za potrebe izvještavanja subjekat mora imati dokaze o uplaćenim sredstvima i obračunsku listu isplaćenih troškova za svaki mjesec potpisanu i ovjerenu od strane subjekta i korisnika sredstava;
f)Osoblje na projektu (voditelj programa, računovodstveni, administrativni i pravni poslovi) - do 5% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu;
Ukoliko se planira namjena iz ove tačke neophodno je dostaviti izjavu o angažovanju osoblja na projektu koja najmanje sadrži: ime i prezime, zanimanje, kompetencije te poslove koje će isti obavljati. U suprotnom ova namjena neće biti odobrena;
g)Naknada za rehabilitatore/trenere koji provode mjere i aktivnosti u okviru ovog LOT-a izuzev mjere pod tačkom b) Dokvalifikacija ili prekvalifikacija. Naknada po realizovanoj radionici ne može biti veća od 7% od prosječne mjesečne neto plaće u FBiH.
6) Uslovi za dodjelu sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa iz LOT III 3.1. i 3.2. su:
a) Da se dostavi pismeni dokaz o priznavanju prava na profesionalnu rehabilitaciju izdat od strane kantonalne službe za zapošljavanje, mjerodavne prema mjestu prebivališta osobe sa invaliditetom koja u prvom stepenu odlučuje o ovom pravu (u skladu sa članom 12. Zakona); Da osobi sa invaliditetom za koju se aplicira na program rehabilitacije invalidnost nije nastala na radnom mjestu (invalid rada);
Da iskazane potrebe i aktivnosti za koje se programom traži finansijska podrška budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene, specificirane u finansijskom planu i potkrijepljene odgovarajućim ponudama/predračunima i drugim relevantnim dokazima u prilogu; Da se dostavi detaljan program profesionalne rehabilitacije koji će proći osoba sa invaliditetom, sa naznačenim trajanjem programa (ukupan broj sati koje će korisnik provesti u programu sa dinamikom realizacije, broj planiranih radionica itd.);
Da osobe obuhvaćene programom ispunjavaju uslove iz člana 15. stav (6) Zakona; Ako se radno osposobljavanje vrši dokvalifikacijom ili prekvalifikacijom osobe s invaliditetom radi njenog zapošljavanja, taj vid radnog osposobljavanja može ostvariti osoba sa invaliditetom do navršenih 55 godina života koja se s obzirom na prirodu i vrstu preostale radne sposobnosti, može osposobiti za rad na odgovarajućem poslu s punim radnim vremenom, što utvrđuje stručno tijelo za ocjenjivanje radne sposobnosti po propisima o penzijskom i invalidskom osiguranju;
g)Svi aplikanti u okviru LOT-a III 3.1. obavezni su aplicirati za namjenu radnog osposobljavanja, održavanja i usavršavanja radnih sposobnosti do zaposlenja za minimalno 3 osobe;
h)Aplikantima iz prethodnog stava će po potpisivanju ugovora biti isplaćen iznos od 70% od ukupnih dodijeljenih sredstava. Svi aplikanti iz prethodnog stava, odnosno aplikanti koji apliciraju za namjenu radnog osposobljavanja, održavanja i usavršavanja radnih sposobnosti do zaposlenja, dužni su po provedenom radnom osposobljavanju, održavanju i usavršavanju radnih sposobnosti do zaposlenja, a najkasnije u roku trideset dana po provedbi navedene mjere, Fondu dostaviti dokaz o zaposlenju na neodređeno vrijeme najmanje jedne (1) osobe za koju je korisnik proveo navedenu aktivnost. U suprotnom, aplikant je dužan izvršiti povrat prethodno dodijeljenih sredstava, te gubi pravo apliciranja na buduće javne pozive Fonda do ispunjenja iznad navedenog uslova. Aplikantu koji dostavi dokaz o zaposlenju na neodređeno vrijeme najmanje jedne (1) osobe za koju je korisnik proveo navedenu aktivnost bit će isplaćen preostali dio sredstava;
i) Osoba za koju se aplicira ne može istovremeno biti podržana sredstvima Fonda kroz mjeru novčanog stimulansa, niti sredstvima Federalnog zavoda za zapošljavanje, kantonalnih službi zapošljavanja ili drugih donatora; j) Da aplikant nije u postupku stečaja niti likvidacije i da nije poslovao sa gubitkom u prethodnoj godini. Navedena odredba se odnosi na društva sa ograničenom odgovornošću i dionička društva;
k) Da osoba za čije radno osposobljavanje se aplicira ranije nije koristila sredstva za istu namjenu,
osim u slučaju sticanja višeg stepena školske/stručne spreme; l) Da aplikant, ukoliko je obveznik, ispunjava obaveze iz članova 18. i 19. Zakona i da redovno popunjava EP obrasce na aplikaciji Fonda: ap.fond.ba. Ukoliko aplikant nije ispunjavao predmetnu obavezu, Fond će kao ispunjenje uslova uvažiti zaključeni ugovor s Fondom o obročnoj otplati duga po osnovu članova 18. i 19. Zakona; m) Da aplikant nema duga po osnovu javnih prihoda i duga po osnovu indirektnih poreza ili da ima zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruje. n) Da obrazovne ustanove u okviru LOT-a 3.2. ispunjavanju uslove za rad u skladu sa važećim zakonima iz oblasti obrazovanja. Dokaz o ispunjavanju ovog uslova po potrebi može zatražiti komisija;
o) Da aplikant nije registrovan u tekućoj godini;
p) Da je aplikant opravdao sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršio povrat nenamjenski utrošenih
sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga; q) Da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela; r) Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom; s) Da dostavi validne dokumente tražene javnim pozivom.
7)Programi profesionalne rehabilitacije na koje osobe sa invaliditetom mogu same aplicirati
Osobe sa invaliditetom mogu samostalno aplicirati na program profesionalne rehabilitacije kroz vanredno srednje školovanje, visoko stručno obrazovanje i sticanje dodatnih kvalifikacija kroz usavršavanja i stručne ispite.
8)Finansijski troškovi u okviru programa profesionalne rehabilitacije na koje osobe s invaliditetom same apliciraju kao nosioci programa mogu obuhvatiti sljedeće potrebe:
a)Finansiranje/sufinansiranje školarine u visini od 80% ukupne vrijednosti školarine (iskazane na originalnom predračunu obrazovne ustanove):
1)školarine za jednu, dvije ili tri godine dokvalifikacije ili prekvalifikacije ukoliko se ista vrši u jedinstvenom periodu ne dužem od 12 mjeseci;
2)školarine za kompletnu prekvalifikaciju u okviru vanrednog srednjeg školovanja je moguće planirati ukoliko obrazovna ustanova organizuje polaganje razlike predmeta i kompletne prekvalifikacije u periodu ne dužem od jedne školske godine;
3)Troškovi godišnje školarine u visokoškolskim ustanovama za I, II i III ciklus studija.
b)Finansiranje/sufinansiranje u visini od 20% ukupne vrijednosti školarine (iskazane na predračunu obrazovne ustanove) za nabavku pomagala i opreme neophodnih osobi sa invaliditetom u učenju i radu. Na ovu namjenu mogu aplicirati osobe sa invaliditetom koje dostavljaju aplikaciju u skladu sa tačkom a) ovog stava; c) Finansiranje/sufinansiranje sticanja dodatnih kvalifikacija kroz sljedeća usavršavanja i stručne ispite:
1)Stručni ispiti koji se odnose na federalne, kantonalne, gradske i općinske organe državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine;
2)Pohađanje obuke radi sticanja certifikata za obavljanje poslova fizičke, tehničke zaštite i odgovornih lica u Agencijama za zaštitu ljudi i imovine i unutrašnjim službama zaštite;
3)Dokvalifikacija za certificiranog računovodstvenog tehničara, certificiranog računovođu i ovlaštenog revizora;
4)Polaganje ispita u svrhu sticanja certifikata internog revizora za javni sektor u FBiH;
5)Vozački ispit za sve kategorije vozila.
(9) Uslovi za dodjelu sredstava za programe profesionalne rehabilitacije na koje osobe sa invalidtetom mogu same aplicirati:
a)Da osobe ispunjavaju uslove iz člana 15. stav (6) Zakona;
b)Da osoba sa invaliditetom prolazi kroz program vanrednog srednjeg školovanja, visokog stručnog obrazovanja ili stiče dodatne kvalifikacije kroz usavršavanja i stručne ispite;
c)Da je već izvršila proceduru upisa, što se dokazuje najkasnije prilikom zaključenja ugovora o dodjeli sredstava sa Fondom;
d)Da se dostavi pismeni dokaz o priznavanju prava na profesionalnu rehabilitaciju izdato od strane kantonalne službe za zapošljavanje, mjerodavne prema mjestu prebivališta osobe sa invaliditetom koja u prvom stepenu odlučuje o ovom pravu (u skladu sa članom 12. Zakona);
e)Da potrebe i aktivnosti za koje se programom traži finansijska podrška budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene, specificirane u finansijskom planu i potkrijepljene odgovarajućim originalnim predračunima/ugovorima za školarinu izdatim i ovjerenim od strane ustanove koja provodi profesionalnu rehabilitaciju. Za sticanja dodatnih kvalifikacija kroz usavršavanja i stručne ispite uvažit će se, originalni predračun ili obavještenje isprintano sa oficijelnih stranica nadležnih institucija koje provode polaganje ispita, a na kojim je jasno naznačena cijena.
f)Da osobi sa invaliditetom za koju se aplicira na program rehabilitacije invalidnost nije nastala na radnom mjestu;
g)Ako se radno osposobljavanje vrši dokvalifikacijom ili prekvalifikacijom osobe s invaliditetom radi njenog zapošljavanja, taj vid radnog osposobljavanja može ostvariti osoba s invaliditetom do navršenih 55 godina života koja se, s obzirom na prirodu i vrstu preostale radne sposobnosti, može osposobiti za rad na odgovarajućem poslu s punim radnim vremenom, što utvrđuje stručno tijelo za ocjenjivanje radne sposobnosti po propisima o penzijskom i invalidskom osiguranju;
h)Da osoba koja aplicira ranije nije koristila sredstva za namjenu profesionalne rehabilitacije za školovanje, dokvalifikaciju ili prekvalifikaciju za sticanje zvanja drugačijeg od onog na koje aplicira, osim u slučaju sticanja višeg stepena školske/stručne spreme;
i)Da obrazovna ustanova koja vrši profesionalnu rehabilitaciju aplikanta ispunjava uslove za rad u skladu sa važećim zakonima iz oblasti obrazovanja. Dokaz o ispunjavanju ovog uslova po potrebi može zatražiti komisija od obrazovne ustanove;
j) Da aplikant nije osuđivan za krivična djela;
k) Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom;
l) Da je aplikant opravdao sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršio povrat nenamjenski utrošenih sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga;
m) Da dostavi validne dokumente trežene javnim pozivom.
(10) Korisnici iz stava (7) ovog poglavlja čije profesionalno osposobljavanje, prekvalifikacija i dokvalifikacija traje dvije ili više godina, mogu biti korisnici programa profesionalne rehabilitacije i u narednoj godini, ukoliko uz aplikaciju dostave dokaz da su uspješno završili prethodni obrazovni/nastavni ciklus prekvalifikacije ili dokvalifikacije (ovjerena fotokopija).
Maksimalan iznos za koji se može aplicirati po jednom programu/subjektu iz LOT-a III je:
-3.1. Programi profesionalne rehabilitacije koje provode privredna društva, zaštitne radionice i druga pravna lica prema Zakonu - 50.000,00 KM
-3.2. Programi profesionalne rehabilitacije koje provode ustanove za profesionalnu rehabilitaciju, srednje škole i druge obrazovne ustanove - 50.000,00 KM
-3.3. Programi profesionalne rehabilitacije na koje osobe s invaliditetom same apliciraju - 6.000,00 KM
Aplikantima koji u skladu sa Zakonom i Pravilnikom imaju pravo da apliciraju za dodjelu sredstava po LOT-u III maksimalno se može dodijeliti do 6.000,00 KM po jednoj osobi sa invaliditetom koja ispunjava uslove za dodjelu sredstava po ovom LOT-u.
LOT IV: Za finansiranje/sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti osoba sa invaliditetom koje obavljaju samostalnu djelatnost ili poljoprivrednu djelatnost kao jedino i glavno/osnovno zanimanje uključujući i osobe sa invaliditetom koje su zaposlene u skladu sa članom 56. stav 2. i 3. Zakona
(1) Programi koji se finansiraju/sufinansiraju iz LOT-a IV mogu se odnositi na sljedeće potrebe i aktivnosti:
a)Nabavka ili reparacija potrebnih sredstava rada, specijalnih pomagala i opreme (navedeno ne uključuje ortopedska pomagala na koje osobe sa invaliditetom imaju pravo po drugim zakonskim osnovama);
b)Poboljšanje uslova rada, adaptacija radnog prostora i njihovo prilagođavanje potrebama osoba sa invaliditetom;
c)Nabavka roba, materijala i sirovina koji ne mogu biti predmetom neposredne preprodaje, nego isti moraju biti upotrebljeni za programske aktivnosti;
d)Sufinansiranje tekućih troškova najviše do 10% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu;
e)Sufinansiranje troškova asistencije u radu ukoliko je to potrebno s obzirom na specifične potrebe koje proizilaze iz prirode oštećenja: za slijepe i gluhe osobe, osobe sa težim oštećenjima motorike, osobe koje koriste kolica za kretanje i osobe sa intelektualnim teškoćama - najviše do 10% od ukupnog iznosa koji se može dodijeliti po jednom programu.
1)Ukoliko se planira namjena iz ove tačke neophodno je dostaviti i izjavu o angažovanju asistenta u radu koja najmanje sadrži: ime i prezime asistenta, zanimanje, kompetencije te poslove koje će asistent obavljati, u suprotnom ova namjena neće biti odobrena. Jedno lice može biti asistent u radu za samo jednu osobu sa invaliditetom u istom vremenskom periodu;
2)Ukoliko aplikant ne može angažovati asistenta u radu kojeg je planirao prilikom apliciranja, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu asistenta sa informacijama iz alineje 1) tačke d) ovog stava. Ukoliko korisnik nema pismeno odobrenje od Fonda, a izvrši zamjenu asistenta, isplaćena naknada za asistenta će se smatrati nenamjenski utrošenim sredstvima.
(2) Uslovi za dodjelu sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa iz ove oblasti su:
a)Da aplikant u momentu objavljivanja javnog poziva ne koristi novčani stimulans za samozapošljavanje od Fonda, odnosno da je proteklo 18 mjeseci od dana dodjele sredstava novčanoga stimulansa;
b)Da osobe koje ostvaruju pravo po članu 56. stav 2. i 3. Zakona u momentu objavljivanja javnog poziva ne koriste pravo na novčani stimulans za zapošljavanje od Fonda, odnosno da je proteklo 18 mjeseci od dana dodjele sredstava novčanog stimulansa;
c)Da aplikant nema duga po osnovu javnih prihoda i duga po osnovu indirektnih poreza ili da ima zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruje;
d)Da iskazane potrebe i aktivnosti za koje se programom traži finansijska podrška budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene i potkrijepljene odgovarajućim ponudama/predračunima;
e)Da obrt nema iskazan gubitak u prethodnoj godini;
f)Da je aplikant opravdao sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršio povrat nenamjenski utrošenih sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga;
g)Da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela;
h)Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom;
i)Da dostavi validne dokumente tražene javnim pozivom.
Maksimalan iznos za koji se može aplicirati po jednom programu/subjektu iz LOT-a IV je 6.000,00 KM.
LOT V: Za finansiranje/sufinasiranje programa održivosti zaposlenosti osoba sa invaliditetom zaposlenih u organizacijama osoba sa invaliditetom
(1) Programi koji se finansiraju/sufinansiraju iz LOT-a V mogu se odnositi na sljedeće potrebe i aktivnosti:
a)Nabavka sredstava i opreme za rad;
b)Nabavka specijalnih pomagala i opreme za radne potrebe osoba sa invaliditetom;
c)Sufinansiranje režijskih, komunalnih i troškova zakupa prostora;
d)Poboljšanje uslova rada, adaptacija radnog prostora i njihovo prilagođavanje potrebama osoba sa invaliditetom.
(2) Uslovi za dodjelu sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa iz ove oblasti su:
a)Da organizacija osoba sa invaliditetom ima klasifikaciju djelatnosti: 88.10, 88.91 ili 85.321;
b)Da organizacija osoba sa invaliditetom iz prethodne tačke ima zaposlenu minimalno jednu osobu sa invaliditetom na neodređeno vrijeme koja ispunjava uslove iz člana 15. stav (6) Zakona;
c)Da organizacija osoba sa invaliditetom nema duga po osnovu javnih prihoda i duga po osnovu indirektnih poreza ili da ima zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruje;
d)Da nije došlo do neopravdanog otpuštanja osoba sa invaliditetom zaposlenih sredstvima Fonda od strane poslodavca. Opravdanim prekidom radnog odnosa podrazumijeva se: 1) penzionisanje zaposlene osobe sa invaliditetom; 2) gubljenje invalidskog statusa zaposlene osobe sa invaliditetom ili umanjenje procenta invaliditeta ispod 60%; 3) smrt zaposlene osobe sa invaliditetom; 4) raskid ugovora o radu do kojeg je došlo zbog dokumentovane teže povrede radnih obaveza od strane osobe sa invaliditetom 5) raskid ugovora o radu sa osobom sa invaliditetom na njen zahtjev, ukoliko zahtjev nije posljedica nesavjesnog odnosa poslodavca prema zaposlenoj osobi sa invaliditetom, odnosno nepoštivanja zakonom zagarantovanih prava osobe ili 6) raskid ugovora o radu od strane poslodavca iz ekonomskih razloga, u kojem slučaju mora proći 24 mjeseca od dana raskida za jednu osobu, odnosno dodatnih 12 mjeseci za svaku narednu osobu sa invaliditetom;
e)Da iskazane potrebe i aktivnosti budu na odgovarajući način pojašnjene i obrazložene, specificirane u finansijskom planu i potkrijepljene odgovarajućim ponudama/predračunima i drugim relevantnim dokazima;
f)Da organizacija osoba sa invaliditetom nije registrovana/osnovana u tekućoj godini;
g)Da je aplikant opravdao sva ranije dodijeljena sredstva ili izvršio povrat nenamjenski utrošenih sredstava ili uredno izvršava obaveze iz ugovora o obročnoj otplati duga;
h)Da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela;
i)Da aplikant nije u sudskom sporu sa Fondom;
j) Da dostavi validne dokumente tražene javnim pozivom.
(3) Uslov za dobivanje sredstva po LOT-u V koje treba da ispuni osoba/e sa invaliditetom za koju se aplicira:
a)Da osoba/e sa invaliditetom za koje se aplicira na LOT V u momentu objavljivanja javnog poziva ne koristi novčani stimulans odnosno da je Upravni odbor usvojio izvještaj o namjenskom utrošku sredstava korisnika;
b)Da osoba sa invaliditetom ispunjava uslove iz člana 15. stav (6) Zakona;
c)Da je osoba sa invaliditetom zaposlena na neodređeno vrijeme.
Maksimalan iznos za koji se može aplicirati po jednom programu/subjektu iz LOT-a V je 12.000,00 KM.
Aplikantima koji u skladu sa Zakonom i Pravilnikom imaju pravo da apliciraju za dodjelu sredstava po LOT-u V, maksimalno se može dodijeliti do 6.000,00 KM po jednoj osobi sa invaliditetom koja ispunjava uslove za dodjelu sredstava po ovom LOT-u.
III NAČIN APLICIRANJA
Aplikanti podnose prijedloge programa na odgovarajućem aplikacijskom obrascu Fonda:
-Finansiranje/sufinansiranje programa za održavanje postojećeg nivoa zaposlenosti osoba sa invaliditetom LOT I (Obrazac JPA L-1);
-Finansiranje/sufinansiranje programa za razvoj privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, što podrazumijeva i novo zapošljavanje osoba sa invaliditetom LOT II (Obrazac JPA L-2);
-Finansiranje/sufinansiranje programa po LOT-u III:
-Programi profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom za privredna društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom, zaštitne radionice i druga pravna lica prema Zakonu (Obrazac JPA L- 3.1.);
-Programi profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom ustanova za profesionalnu rehabilitaciju, srednjih škola i drugih obrazovnih ustanova (Obrazac JPA L-3.2.);
-Programi profesionalne rehabilitacije na koje osobe sa invaliditetom same apliciraju (Obrazac JPA L-3.3.);
-Finansiranje/sufinansiranje programa održivosti postojećeg nivoa zaposlenosti osoba sa invaliditetom koje obavljaju samostalnu djelatnost ili poljoprivrednu djelatnost kao jedino i glavno/osnovno zanimanje, uključujući osobe sa invaliditetom koje su zaposlene u skladu sa članom 56. stav 2. i 3. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji, osposobljavanju i zapošljavanju osoba sa invaliditetom LOT IV (Obrazac JPA L-4);
-Finansiranje/sufinasiranje programa održivosti zaposlenosti osoba sa invaliditetom zaposlenih u organizacijama osoba sa invaliditetom (Obrazac ORG JPA L-5).
Aplikacijski obrazac se može preuzeti:
- u prostorijama Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, ul. Vilsonovo šetalište br. 10, 71 000 Sarajevo;
NAPOMENA!
U skladu sa Odlukom Upravnog odbora br. 01-05-5-1832/16 od 22.03.2016. godine i Odlukom o dopunama Odluke br. 01-05-5-1832/16 od 22.03.2016. godine usvojenoj 08.09.2016. godine (br.
Odluke: 01-05-5-6351/16), prilikom dostavljanja dokaza o invaliditetu prema potrebama ovog Javnog poziva obavezno se dostavlja validan dokaz o invaliditetu kako slijedi:
-Za kategoriju „neratnih invalida" - uvažava se svaki nalaz, ocjena i mišljenje Instituta za medicinsko vještačenje izdato u periodu od 2007. godine do danas ili rješenje centra za socijalni rad izdato na osnovu navedenog nalaza, ocjene i mišljenja Instituta za medicinsko vještačenje (original ili ovjerena fotokopija).
-Kategorija lica sa mentalnom retardacijom/intelektualnim teškoćama - bilo koji akt (rješenje, potvrda, uvjerenje, nalaz) nadležnog organa, iz kojeg je vidljivo da se radi o licu sa lakom ili umjerenom mentalnom retardacijom ili Nalaz, ocjena i mišljenje Instituta za medicinsko vještačenje, koje se smatra važećim za kategoriju „neratnih invalida" (original ili ovjerena fotokopija).
-Za kategoriju ratnih vojnih invalida - kao dokaz se uvažava Nalaz, ocjena i mišljenje Instituta za medicinsko vještačenje donesen nakon početka postupka revizije u julu/srpnju 2010. godine, ukoliko je iz nalaza moguće utvrditi da se radi o tzv. „revizionom nalazu" (ovjerena fotokopija) i odgovarajuća potvrda/uvjerenje nadležne službe za boračko-invalidsku zaštitu o utvrđenom procentu vojnog invaliditeta, ne starija od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva (original).
-Za kategoriju ratnih vojnih invalida koji su u postupku revizije izvedeni iz prava, a koji su tužili i gdje je presudom Vrhovnog suda Federacije BiH rješenje nadležnog Federalnog ministarstva poništeno i predmet vraćen na ponovni postupak, kao dokaz se uvažava ovjerena fotokopija navedene presude uz priloženu informaciju od nadležne službe za boračko-invalidsku zaštitu u kojoj fazi je predmetni postupak, te ako je završen kakvo je rješenje doneseno (original).
-Za kategoriju civilnih žrtava rata - kao dokaz se uvažava, kao i kod „neratnih" invalida, svaki nalaz, ocjena i mišljenje Instituta za medicinsko vještačenje izdat u periodu od 2007. godine do danas ili rješenje nadležne službe socijalne zaštite o utvrđenom procentu tjelesnog oštećenja, odnosno potvrda/uvjerenje ove službe (original ili ovjerena fotokopija).
-Svim osobama kojima je invaliditet utvrđen u skladu sa Pravilnikom o utvrđivanju procenta vojnog invaliditeta („Službene novine FBiH" 41/04, 17/2013 i 34/2018), uvažava se nalaz, ocjena ili mišljenje doneseno na osnovu navedenog akta, uključujući neratne i druge invalide kojim je invaliditet utvrđen na osnovu iznad navedenog Pravilnika.
IV POTREBNA DOKUMENTACIJA
(1) Uz uredno popunjen aplikacioni obrazac za podnošenje prijedloga programa, u okviru LOT- ova I, II, III, IV i V aplikant obavezno prilaže sljedeće dokumente:
a)Rješenje o registraciji poslodavca odnosno rješenje o registraciji odgovarajućeg oblika obavljanja samostalne djelatnosti (ovjerena fotokopija);
b)Rješenje o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti - statistika (ovjerena fotokopija);
c)PDV broj ako je aplikant registrovan kao PDV obveznik (ovjerena fotokopija);
d)Lista osiguranih lica kod Porezne uprave FBiH - ne starija od dana objavljivanja javnog poziva (original);
e)Bilans stanja i Bilans uspjeha za prethodnu godinu iz kojeg je vidljivo da je isti predat i ovjeren od Finansijsko-informatičke agencije (ovjerena fotokopija). Za lica koja obavljaju samostalnu ili poljoprivrednu djelatnost Obrazac SPR-1053 za prethodnu godinu (ovjerena fotokopija), a za one koji porez na dohodak plaćaju paušalno akt nadležnog organa kojim se odobrava paušalno plaćanje poreza na dohodak (ovjerena fotokopija). Budžetski korisnici dostavljaju samo Bilans stanja za prethodnu godinu (ovjerena fotokopija);
f)Uvjerenje da aplikant nema duga po osnovu javnih prihoda izdato od Porezne uprave FBiH, ne starije od dana objavljivanja javnog poziva (original);
g)Uvjerenje da aplikant nema duga po osnovu indirektnih poreza izdato od Uprave za indirektno oporezivanje, ne starije od dana objavljivanja javnog poziva (original). Ukoliko aplikant nije obveznik indirektnog oporezivanja dostavlja originalnu izjavu ovjerenu pečatom i potpisom;
h)Potvrda poslovne banke da aplikant nema blokiran glavni transakcijski račun (potvrda o solventnosti) - ne starija od dana objavljivanja javnog poziva (original). Na potvrdi banke mora biti naznačeno da se radi o glavnom računu. Za poslodavce koji posluju preko jedinstvenog računa trezora, dostavlja se izjava ovjerena pečatom i potpisom u kojoj se navodi: broj računa trezora, šifra prihoda, budžetski kod i šifra općine;
i)Aplikanti koji imaju utvrđen porezni dug ili dug po osnovu indirektnih poreza, a koji imaju zaključen sporazum sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i tu obavezu uredno izmiruju dužni su uz aplikaciju dostaviti ovjerenu kopiju sporazuma sa Poreznom upravom FBiH ili Upravom za indirektno oporezivanje o obročnom izmirenju duga i dokaz iz kojeg je vidljivo da se obaveze o obročnom izmirenju duga uredno izmiruju u skladu sa sporazumom o obročnom izmirenju duga (dokument ne stariji od dana objavljivanja javnog poziva).
U zavisnosti o LOT-u za koji se aplicira, aplikanti su dužni dostaviti i dodatnu dokumentaciju.
(2) LOT I - aplikanti dostavljaju sljedeću dodatnu dokumentaciju:
a)Rješenje o utvrđivanju statusa društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom (ovjerena fotokopija);
b)Biznis plan koji sadrži detaljne informacije o planiranim predmetima nabavke;
c)Izvod iz sudskog registra, ne stariji od dana objavljivanja javnog poziva (original ili ovjerena fotokopija);
d)Originalnu izjavu da nije došlo do smanjenja broja zaposlenih osoba sa invaliditetom u odnosu na prethodnu godinu;
e)Dokaz da je privredno društvo ili zaštitna radionica zaposlene osobe s invaliditetom putem novčanog stimulansa i/ili programa razvoja zadržalo u radnom odnosu, ili dokaz da je u skladu sa ugovorom izvršena zamjena odnosno zapošljavanje nove osobe sa invaliditetom, ili dokaz da je do smanjenja broja zaposlenih osoba sa invaliditetom došlo uslijed opravdanih razloga - ovjerena fotokopija dokumenta koji dokazuje razlog raskida ugovora: Rješenje o penzionisanju, Rješenje o umanjenju ili ukidanju invalidskog statusa, smrtni list, sporazumni raskid ugovora o radu, Rješenje o otkazu ugovora o radu sa popratnom dokumentacijom, otkaz osobe sa invaliditetom sa navedenim razlogom, itd. Također, neophodno je dostaviti dokumente o zamjeni zaposlene osobe sa invaliditetom, ukoliko je do iste došlo u skladu sa stavom (1) i (2) iz člana 23. Pravilnika (ovjerena fotokopija ugovora o radu i ovjerena fotokopija prijave radnika kod Porezne uprave FBiH). Navedena dokumentacija se dostavlja za slučajeve raskida ugovora koji su nastali od posljednjeg javnog poziva na kojem je aplikant uvršten u raspodjelu sredstava Fonda;
f)Odgovarajući predračuni, ponude i drugi relevantni dokazi za aplicirane namjene:
1)Aplikanti su dužni dostaviti ponude/predračune za aplicirane namjene od dobavljača koji se bavi prodajom predmetne nabavke ili pružanjem predmetne usluge (original, sa izuzetkom predračuna iz inostranstva);
2)Ukoliko korisnik ne može izvršiti nabavku od ponuđača od kojeg je uz aplikaciju i priložio ponudu/predračun ili ne može izvršiti nabavku konkretnog modela/tipa/marke/karakteristike sredstva za koje je dostavio ponudu/predračun, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu predračuna/ponude odnosno ponuđača.
g)Finansijski izvještaj o prihodima i rashodima sredstava posebne namjene za prethodnu godinu za sve obveznike po članu 55. Zakona ili orginalnu izjavu da do ostvarenja prihoda i rashoda po navedenom osnovu u prethodnoj godini nije došlo;
h)Tabelarni prikaz svih osoba sa invaliditetom koje su zaposlene u privrednom društvu za zapošljavanje osoba sa invaliditetom ili zaštitnoj radionici (original). Tabela zaposlenih osoba mora sadržavati najmanje ime i prezime osobe, vrstu i stepen invaliditeta, period na koji su navedene osobe zaposlene;
i)Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja odgovornog lica (original).
(3) LOT II - aplikanti dostavljaju sljedeću dodatnu dokumentaciju:
a)Dokaz o invaliditetu za osobu/e koje je privredno društvo, zaštitna radionica dužna zaposliti u okviru LOT-a II vlastitim sredstvima na neodređeno vrijeme, a koje ispunjavaju uslove iz člana 15. stav (6) Zakona (ovjerena fotokopija);
b)Rješenje o utvrđivanju statusa društva za zapošljavanje osoba sa invaliditetom (ovjerena fotokopija);
c)Biznis plan koji sadrži detaljne informacije o planiranim predmetima nabavke;
d)Izvod iz sudskog registra, ne stariji od dana objavljivanja javnog poziva (original ili ovjerena fotokopija);
e)Izjava kojom se poslodavac obavezuje izvršiti zapošljavanje jedne ili više osoba sa invaliditetom po LOT-u II (izjava obavezno sadrži ime i prezime osobe s invaliditetom, procenat i vrstu invaliditeta te kontakt podatke);
f)Potvrda da osoba koju poslodavac zapošljava u okviru LOT-a II nije u radnom odnosu, koja nije starija od dana objavljivanja javnog poziva, odnosno potvrda da se vodi na evidenciji kod nadležne kantonalne službe za zapošljavanje ili ukoliko se osoba ne vodi na evidenciji službe za zapošljavanje, potvrda Porezne uprave FBiH da se osoba ne vodi kao obveznik uplate poreza i doprinosa (original);
g)Dokaz da je privredno društvo ili zaštitna radionica zaposlene osobe s invaliditetom zaposlene putem novčanog stimulansa i/ili programa razvoja zadržalo u radnom odnosu, dokaz da je izvršena zamjena odnosno zapošljavanje nove osobe sa invaliditetom ili dokaz da je do smanjenja zaposlenih osoba sa invaliditetom došlo uslijed opravdanih razloga - ovjerena fotokopija dokumenta koji dokazuje razlog raskida ugovora: Rješenje o penzionisanju, Rješenje o umanjenju ili ukidanju invalidskog statusa, smrtni list, sporazumni raskid ugovora o radu, Rješenje o otkazu sa popratnom dokumentacijom, otkaz osobe sa invaliditetom sa navedenim razlogom, itd. Također, neophodno je dostaviti dokumente o zamjeni zaposlene osobe sa invaliditetom, ukoliko je do iste došlo u skladu sa stavom (1) i (2) iz člana 23. Pravilnika (ovjerena fotokopija ugovora o radu i ovjerena fotokopija prijave radnika kod Porezne uprave FBiH). Navedena dokumentacija se dostavlja za slučajeve raskida ugovora koji su nastali od posljednjeg javnog poziva na kojem je aplikant uvršten u raspodjelu sredstava Fonda (original ili ovjerene kopije);
h)Izjava da osoba na čije ime se dodjeljuju sredstva nije istovremeno podržana sredstvima Fonda po drugim osnovama, niti sredstvima Federalnog zavoda za zapošljavanje, kantonalnih službi zapošljavanja ili sredstvima drugih donatora (original);
i)Odgovarajući predračuni, ponude i drugi relevantni dokazi za aplicirane nabavke, kupovinu, adaptaciju ili najam:
1) Aplikanti su dužni dostaviti ponude/predračune za aplicirane namjene od dobavljača koji se bavi prodajom predmetne nabavke ili pružanjem predmetne usluge (original, sa izuzetkom
predračuna iz inostranstva); 2) Ukoliko aplikant ne može izvršiti nabavku od ponuđača od kojeg je uz aplikaciju i priložio ponudu/predračun ili ne može izvršiti nabavku konkretnog modela/tipa/marke/karakteristike sredstva za koje je dostavio ponudu/predračun, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu predračuna/ponude odnosno ponuđača.
j) Ukoliko po LOT-u II aplikant planira namjenu kupovine nepokretne imovine ili radnog prostora, dužan je dostaviti zemljišno-knjižni izvadak i nacrt kupoprodajnog ugovora koji sadrži detaljne informacije o uslovima kupoprodaje (ovjerene fotokopije ne starije od dana objavljivanja javnog poziva);
k) Finansijski izvještaj o prihodima i rashodima sredstava posebne namjene za prethodnu godinu za sve obveznike po članu 55. Zakona ili orginalnu izjavu da do ostvarenja prihoda i rashoda po navedenom osnovu nije došlo u prethodnoj godini; l) Dokaz o vlasništvu, posjedu ili najmu objekta na period ne kraći od pet godina od dana apliciranja, ukoliko aplikant aplicira za namjenu „Adaptacija ili preuređenje radnog prostora ili izgradnja novog radnog prostora u svrhu razvoja postojećih djelatnosti ili uvođenja novih djelatnosti." (zemljišno-knjižni izvadak, posjedovni list, ugovor o najmu, dokaz da se imovina vodi u poslovnim knjigama aplikanta ili neki drugi akt nadležnog organa kojim se dokazuje vlasništvo, posjed ili najam). Ugovor o najmu treba biti ovjeren u Poreznoj upravi FBiH; m) Dokaz o vlasništvu zemljišta ili dokaz o pravu na korištenje koncesije ukoliko aplikant aplicira za namjenu „Radovi na zemljištu koje je u vlasništvu privrednog društva ili društvo ima dobivenu koncesiju od nadležnog organa za navedeno zemljište" (zemljišno-knjižni izvadak ili posjedovni list ili ugovor o koncesiji - ovjerena fotokopija); n) Tabelarni prikaz svih osoba sa invaliditetom koje su zaposlene u privrednom društvu za zapošljavanje osoba sa invaliditetom ili zaštitnoj radionici (original). Tabela zaposlenih osoba mora sadržavati najmanje ime i prezime osobe, vrstu i stepen invaliditeta, period na koji su navedene osobe zaposlene; o) Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja odgovornog lica (original).
(4) LOT III (3.1 i 3.2) - aplikanti dostavljaju sljedeću dodatnu dokumentaciju:
a)Dokaz o invaliditetu za osobe obuhvaćene programom profesionalne rehabilitacije (ovjerena fotokopija);
b)Potvrda Zavoda za zapošljavanje o nezaposlenosti za osobe za koje se provodi radno osposobljavanje, održavanje i usavršavanje radnih sposobnosti do zaposlenja (original);
c)Potvrda Zavoda za zapošljavanje o nezaposlenosti za osobe za koje je planirana namjena troškova hrane i prijevoza u okviru LOT-a III (original);
d)Pismeni dokaz o priznavanju prava na profesionalnu rehabilitaciju izdat od strane kantonalne službe za zapošljavanje, mjerodavne prema mjestu prebivališta osobe sa invaliditetom koja u prvom stepenu odlučuje o ovom pravu prema članu 12. Zakona (original). Aplikant nije dužan dostaviti navedeni dokaz ukoliko nastavlja školovanje za spremu za koju je prethodno dostavio navedeni dokument;
Ukoliko aplikant nije dobio potvrdu službe za zapošljavanje zbog dužine trajanja procedure, dostavlja dokaz da je blagovremeno predao službi zahtjev za priznavanje prava na profesionalnu rehabilitaciju (original ili ovjerenu kopiju);
e)Odgovarajući predračuni, ponude i drugi relevantni dokazi za aplicirane nabavke i kupovinu.
1)Aplikanti su dužni dostaviti ponude/predračune za aplicirane namjene od dobavljača koji se bavi prodajom predmetne nabavke ili pružanjem predmetne usluge (original, sa izuzetkom predračuna iz inostranstva);
2)Ukoliko aplikant ne može izvršiti nabavku od ponuđača od kojeg je uz aplikaciju i priložio 154 921 20169371 94 338 690 2296358521 199 499 0006353710 134 470 1000753837
ponudu/predračun ili ne može izvršiti nabavku konkretnog modela/tipa/marke/karakteristike sredstva za koje je dostavio ponudu/predračun, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu predračuna/ponude odnosno ponuđača.
f)Za LOT III 3.1. Finansijski izvještaj o prihodima i rashodima sredstava posebne namjene za prethodnu godinu za sve obveznike po članu 55. Zakona ili orginalnu izjavu da do ostvarenja prihoda i rashoda po navedenom osnovu u prethodnoj godini nije došlo;
g)Dokaz da obrazovna ustanova/škola iz LOT-a 3.2. ispunjava uslove za rad, u skladu sa važećim zakonskim propisima iz oblasti obrazovanja, izdat od resornog Ministarstva (original ili ovjerena fotokopija);
h)Za LOT III 3.1. ukoliko je planirano uključivanje partnera pri provođenju programa neophodno je dostaviti original ili ovjerenu kopiju dokumenta koji dokazuje da partner može izdati certifikat za provedenu obuku, a isto se odnosi na obrazovne institucije;
i)Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja odgovornog lica (original);
j) Da se dostavi detaljan program profesionalne rehabilitacije koji će proći osoba/e sa invaliditetom, sa naznačenim trajanjem programa (ukupan broj sati koje će korisnik provesti u programu sa dinamikom realizacije).
(5) LOT IV - aplikanti dostavljaju sljedeću dodatnu dokumentaciju:
a) Dokaz o invaliditetu za osobe obuhvaćene programom održivosti zaposlenosti: za osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost ili poljoprivrednu djelatnost kao jedino i glavno/osnovno zanimanje, uključujući i osobe sa invaliditetom koje su zaposlene u skladu sa članom 56. stav 2. i 3. Zakona (ovjerena fotokopija);
Osobe sa invaliditetom koje su zaposlene u skladu sa članom 56. stav 2. i 3. Zakona, a apliciraju na sredstva iz LOT-a IV, dužne su dostaviti rodni ili vjenčani list kojim dokazuju rodbinsku/bračnu vezu (ovjerena fotokopija);
Odgovarajući predračuni/ponude/kupoprodajni ugovori za aplicirane namjene:
Aplikanti su dužni dostaviti ponude/predračune za aplicirane namjene od dobavljača koji se bavi prodajom predmetne nabavke ili pružanjem predmetne usluge (original, sa izuzetkom predračuna iz inostranstva);
Ukoliko aplikant ne može izvršiti nabavku od ponuđača od kojeg je uz aplikaciju i priložio ponudu/predračun/kupoprodajni ugovor ili ne može izvršiti nabavku konkretnog modela/tipa/marke/karakteristike sredstva za koje je dostavio ponudu/predračun, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu predračuna/ponude odnosno ponuđača;
Kupoprodajni ugovori mogu se odnositi samo za nabavku domaćih životinja, pčelinjih društava/košnica i stočne hrane; Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja odgovornog lica (original).
(6) LOT V - aplikanti dostavljaju sljedeću dodatnu dokumentaciju:
a)Izvod iz registra udruženja izdat od Ministarstva pravde, ne stariji od dana objavljivanja javnog poziva (original);
b)Dokaz da je organizacija osoba sa invaliditetom zaposlene osobe s invaliditetom uz podršku Fonda (novčani stimulans) zadržala u radnom odnosu ili dokaz da je u skladu sa ugovorom izvršena zamjena odnosno zapošljavanje nove osobe sa invaliditetom, ili dokaz da je do raskida ugovora sa osobama sa invaliditetom došlo uslijed opravdanih razloga - ovjerena fotokopija dokumenta koji dokazuje razlog raskida ugovora o radu: Rješenje o penzionisanju, Rješenje o umanjenju ili ukidanju invalidskog statusa, smrtni list, sporazumni raskid ugovora o radu,
Rješenje o otkazu ugovora o radu sa popratnom dokumentacijom, otkaz osobe sa invaliditetom sa navedenim razlogom itd. Navedena dokumentacija dostavlja se za slučajeve raskida ugovora koji su nastali od posljednjeg javnog poziva na kojem je aplikant uvršten u raspodjelu sredstava Fonda po LOT-u V.
c)Odgovarajući predračuni, ponude i drugi relevantni dokazi za aplicirane namjene:
1)Aplikanti su dužni dostaviti ponude/predračune za aplicirane namjene od dobavljača koji se bavi prodajom predmetne nabavke ili pružanjem predmetne usluge (original, sa izuzetkom predračuna iz inostranstva);
2)Ukoliko aplikant ne može izvršiti nabavku od ponuđača od kojeg je uz aplikaciju i priložio ponudu/predračun ili ne može izvršiti nabavku konkretnog modela/tipa/marke/karakteristike sredstva za koje je dostavio ponudu/predračun, dužan je od Fonda u toku trajanja implementacije programa pismeno tražiti odobrenje za promjenu predračuna/ponude odnosno ponuđača.
d)Dokaz o invaliditetu za zaposlene osobe sa invaliditetom u organizaciji (ovjerena fotokopija);
e)Ugovori o radu za zaposlene osobe sa invaliditetom (original ili ovjerena fotokopija).
f)Dokaz o vlasništvu, posjedu ili najmu objekta na period ne kraći od pet godina od dana apliciranja, ukoliko aplikant aplicira za namjenu „Adaptacija ili proširenje radnog prostora ukoliko je vezan uz prilagođavanje radnog prostora potrebama osoba sa invaliditetom" (zemljišno-knjižni izvadak, ugovor o najmu, dokaz da se imovina vodi u poslovnim knjigama aplikanta ili akt nadležnog organa - ovjerena fotokopija). Ugovor o najmu treba biti ovjeren u Poreznoj upravi FBiH;
g)Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da odgovorno lice podnosioca aplikacije nije osuđivano za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja odgovornog lica (original).
(7) LOT III (3.3.) Uz uredno popunjen aplikacioni obrazac za podnošenje prijedloga programa, osobe koje samostalno apliciraju na programe profesionalne rehabilitacije obavezno prilažu:
a)Rodni list (ovjerena fotokopija);
b)Potvrda o prebivalištu (original);
c)Dokaz o ranijem školovanju ukoliko aplikantu ranije nisu dodijeljena sredstva Fonda u okviru LOT-a III (ovjerena fotokopija);
d)Dokaz o invaliditetu (ovjerena fotokopija);
e)Predračun/Ugovor za školarinu za vanredno srednje školovanje ili visoko stručno obrazovanje, iz kojeg je vidljiva cijena školarine (original). Za sticanja dodatnih kvalifikacija kroz usavršavanja i stručne ispite uvažit će se originalni predračun ili obavještenje isprintano sa oficijelnih stranica nadležnih institucija koje provode polaganje ispita, a na kojim je jasno naznačena cijena.
f)Ovjerena fotokopija (potvrde, svjedočanstva) da su lica uspješno završila prethodni obrazovni/nastavni ciklus profesionalnog osposobljavanja, prekvalifikacije ili dokvalifikacije, ukoliko su ranije koristili sredstva Fonda za svrhu prekvalifikacije ili dokvalifikacije. Kao dokaz priznaje se i potvrda/uvjerenje o upisu u naredni obrazovni ciklus;
g)Dokaz o izvršenom upisu u predmetnu školsku/akademsku godinu (ugovor o školovanju/studiranju - ovjerena fotokopija ili potvrda obrazovne ustanove/institucije - original). Navedeni dokaz dostavlja se najkasnije na dan potpisivanja ugovora sa Fondom;
h)Pismeni dokaz o priznavanju prava na profesionalnu rehabilitaciju izdat od strane kantonalne službe za zapošljavanje, mjerodavne prema mjestu prebivališta osobe sa invaliditetom koja u prvom stepenu odlučuje o ovom pravu prema članu 12. Zakona (original). Aplikant nije dužan dostaviti navedeni dokaz ukoliko nastavlja školovanje za spremu za koju je prethodno dostavio spomenuti dokument. Ukoliko aplikant nije dobio potvrdu službe za zapošljavanje zbog dužine trajanja procedure, dostavlja dokaz da je blagovremeno predao službi zahtjev za priznavanje prava na profesionalnu rehabilitaciju (original ili ovjerenu kopiju);
i) Uvjerenje o nekažnjavanju kao dokaz da podnosilac aplikacije nije osuđivan za krivična djela, izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova prema mjestu rođenja podnosioca aplikacije (original).
(8)Vrsta dokaza o invaliditetu koji se prilaže za određene kategorije i vrste invaliditeta preciznije se određuje u javnom pozivu u dijelu „NAPOMENA!"
(9)Ukoliko aplikant aplicira na više LOT-ova u odvojenim kovertama, obavezan je da u jednoj od aplikacija dokumente dostavi u originalu/ovjerenoj fotokopiji kako je i naznačeno u javnom pozivu. U ostalim kovertama mogu se dostaviti ovjerene fotokopije traženih dokumenata uz obavezu da se navedeno naznači u aplikaciji.
(10) Komisija za dodjelu sredstava će prihvatiti ovjerene fotokopije dokumenata za aplikante koji su istovremeno aplicirali i na novčani stimulans, ukoliko je dokumentacija za novčani stimulans dostavljena u originalu/ovjerenoj fotokopiji tačno kako je traženo javnim pozivom, pod uslovom da je navedeno naznačeno u aplikaciji.
(11) Fond zadržava pravo da provjeri vjerodostojnost priloženih dokumenata, da izvrši sve dodatne provjere koje se odnose kako na validnost i vjerodostojnost dostavljenih dokumenata kao i na okolnosti da li su ranije dobivena sredstva stavljena u funkciju odnosno namjenski opravdana, da li su u kontinuitetu u upotrebi i sl., u smislu ranije zaključenih ugovora sa Fondom.
V VREDNOVANJE APLIKACIJA
Vrednovanje/ocjenjivanje pristiglih aplikacija, kriteriji i mjerila za dodjelu sredstava, postupci za sprječavanje sukoba interesa, utvrđeni rokovi za provođenje procedure za dodjelu sredstava, te ostala pitanja vezano za proceduru provođenja javnog poziva, detaljno su obrazložena u Pravilniku o raspodjeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa održivosti zaposlenosti, razvoja privrednih društava za zapošljavanje osoba sa invaliditetom i zaštitnih radionica, te programa profesionalne rehabilitacije osoba sa invaliditetom broj: 01-02-2-10559/24 od 11.09.2024. godine koji je dostupan na internet stranici Fonda, www.fond.ba.
Sa aplikantima koji Odlukom Upravnog odbora budu uvršteni u raspodjelu sredstava zaključuje se ugovor kojim su detaljnije definisana međusobna prava i obaveze.
Kao oblik jamstva za izvršenje ugovornih obaveza od strane korisnika sredstava odnosno kao instrument osiguranja namjenskog utroška sredstava dodijeljenih za finansiranje/sufinansiranje programa koristit će se mjenica na glavni račun korisnika sredstava.
Vremenski okvir za implementaciju programa (LOT I, II, III 3.1, 3.2, IV, V) je šest mjeseci od dana zaključenja ugovora sa Fondom. Izuzetno, za korisnike u okviru LOT-a III 3.2. i 3.3. - koji prolaze kroz prekvalifikaciju i dokvalifikaciju u odgovarajućim obrazovnim ustanovama rok implementacije se veže za trajanje školske godine.
VI PODNOŠENJE APLIKACIJE
Popunjen aplikacijski obrazac sa ostalom dokumentacijom potrebno je dostaviti u zatvorenoj koverti lično ili putem pošte na adresu:
Fond za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom Vilsonovo šetalište br. 10, 71000 Sarajevo, BiH sa naznakom „Javni poziv 2024. - finansiranje/sufinansiranje programa - NE OTVARATI"
-Javni poziv ostaje otvoren 30 dana od dana objavljivanja, a zaključno sa 12.10.2024. godine.
-Obavijest o objavljivanju Javnog poziva se objavljuje u najmanje dva dnevna lista, dok se cjeloviti tekst Javnog poziva objavljuje na službenoj internet stranici Fonda www.fond.ba.
-Konsultacije i eventualna pojašnjenja Javnog poziva mogu se obaviti na telefon: 033/717-740.
-Komisija za dodjelu sredstava putem obavještenja na internet stranici Fonda objavit će Listu aplikanata prema predmetnim LOT-ovima koji ne ispunjavaju uslove za dodjelu sredstava u okviru programa. Navedenim obavještenjem korisnici će biti informisani o mogućnosti prigovora na objavljenu listu.
-Rok za dostavu prigovora/upita koji se odnose na bodovanje aplikacija odnosno objavljene rezultate Javnog poziva bit će preciziran prilikom objave rezultata na internet stranici Fonda.
-Nepotpuni i neblagovremeni zahtjevi neće biti uzeti u razmatranje.
-Dostavljenu dokumentaciju u okviru Javnog poziva Fond neće vraćati aplikantima.
Datum objave: 12.09.2024. godine.