Na osnovu člana 21. stav 3. Zakona o raseljenim licima i povratnicima u Federaciji Bosne i Hercegovine i izbjeglicama iz Bosne i Hercegovine (,Sluzbene novine FBiH", broj: 15/05), i Programa - Podrška razvoju start-up (početnog biznisa) povratnika broj: 03-32-3- 71 /21 od 14.04.2021 g., a u cilju planiranja, kvalitetne izrade i transparentne provedbe planova pomoci odrzivog povratka, u 2021 godini Federalno ministarstvo raseljenih osoba i izbjeglica objavljuje
JAVNI POZIV
za učešće u programu podrške projektima održivog povratka –
Podrška razvoju start-up (početnog biznisa) povratnika u 2021. godini
I - PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet javnog poziva je prikupljanje prijava za odabir korisnika nepovratnih sredstava koja se dodjeljuju obrtnicima/samostalnim preduzetnicima i MSP (malim i srednjim preduzećima) za sufinansiranje njihovih Start up projekata u cilju pružanja podrške održivom povratku na prostoru BiH.
II – PRAVO NA UČEŠĆE U PROGRAMU
Pravo na dodjelu sredstava imaju:
(1) Obrtnici/samostalni preduzetnici i MSP:
a. koji su osnovani kao poslovni subjekti, odnosno su osnovani sa ciljem ostvarivanja profita vršenjem registrirane djelatnosti ili su pokrenuli postrupak registracije poslovnog subjekta;
b. koji danom apliciranja imaju najmanje jednog prijavljenog zaposlenika;
c. čiji su vlasnici ili osnivači povratnici, ili članovi povratničkih domaćinstava, u prijeratno mjesto prebivališta na području općina Federacije Bosne i Hercegovine, definisanih u stavu (2) ovog Javnog poziva ili manjinski povratnici u prijeratno mjesto prebivališta na području Republike Srpske;
d. koji su u početnoj fazi poslovanja, maksimalno do 18 mjeseci starosti na dan objave javnog poziva;
e. koji su danom apliciranja registrirani, ili se nalaze u fazi registracije, po važećim zakonskim propisima:
i. obrtnici/samostalni preduzetnici registrirani u općini povratka,
ii. MSP kod nadležnog suda za općinu povratka.
f. koji imaju konkretnu poslovnu ideju za razvoj ili proširenje sopstvenog biznisa.
Nisu prihvatljive aplikacije Start-up firmi:
• čija je osnovna djelatnost u oblasti: namjenske industrije i igara na sreću;
• koje su registrirane kao radnje “u pripremi”, „za privremeni“, „za sezonski rad“ i slično, kao i dopunske ili dodatne djelatnosti, te komercijalna/nekomercijalna poljoprivredna gazdinstva i zadruge.
(2) Pravo na dodjelu sredstava imaju subjekti iz stava (1) ovog člana ako ispunjavaju navedene uslove i imaju registrovanu djelatnost:
a. na području općina entiteta RS-a i
b. na području sljedećih općina u entitetu FBiH: Odžak, Orašje, Doboj Istok, Kalesija, Kladanj, Sapna, Teočak, Goražde , Foča FBiH, Pale FBiH, Prozor-Rama, Ravno, Stolac, Bosansko Grahovo, Drvar, Glamoč, Kupres, Livno, Ključ, Bosanski Petrovac, Sanski Most, Bosanska Krupa, Bužim, Busovača, Fojnica, Gornji Vakuf-Uskoplje, Vitez, Dobretići, Jajce, Kiseljak, Doboj Jug, Olovo, Vareš, Zavidovići i Žepče.
(3) Ukoliko podnosilac prijave ne ispunjava naprijed navedene uslove, prijava neće biti uzeta u dalje razmatranje, osim za aplikante koji su u postupaku registracije, a koji su obavezni u roku do 60 dana od dana objave javnog poziva dostaviti potrebne dokaze kada će ove prijave biti ponovo razmotrene..
III – NAMJENA UTROŠKA I MAKSIMALAN IZNOS SREDSTAVA
(1) Nepovratna sredstva će se koristiti za:
a) izgradnju i rekonstrukciju poslovnih objekata
b) nabavku osnovnih sredstava, opreme i alata, unajmljivanje poslovnog prostora/objekta
c) ulaganje u obrtna sredstva do 20% od ukupne vrijednosti investicije
d) refundaciju troškova uplaćenih poreza i doprinosa za uposlene kroz Program, u prvoj godini rada.
(2) Sredstva za namjene iz stava (1) ovog člana će se odobriti u dvije tranše, prema sljedećem rasporedu:
I. Uplata sredstava za namjene od a) do c) iz prethodnog stava će se izvršiti na račun korisnika, a nakon dostavljanja instrumenata osiguranja za uredno ispunjenje obaveza iz ugovora i predračuna za planirana ulaganja, ili ako je to Ugovorom definisano, za plaćanje direktno na račun firme(dobavljača), a prema dostavljenim predračunima za planiranu nabavku, u iznosu do 12.000,00 KM;
II. Refundiranje troškova uplate doprinosa u prvoj godini rada za radnike/povratnike uposlene kroz Program (od 1 do 5 uposlenih, u skladu sa Ugovorom), na zahtjev korisnika, koji se podnosi Ministarstvu, po isteku perioda od 12 mjeseci počevši od dana zaključivanja ugovora sa Ministarstvom, a najkasnije do kraja 31.12.2022.godine. (odnosi se samo na korisnike koji preuzmu obavezu dodatnog upošljavanja novih radnika/povratrnika)
(3) Svako korištenje odobrenih sredstva suprotno namjenama utvrđenim stavom (1) i (2) ovog člana smatra se nenamjenskim.
IV – CILJEVI KOJI SE ŽELE POSTIĆI
Ciljevi koji se žele postići su:
a) Povećati stepen održivosti, razvoj i jačanje startup-a u vlasništvu povratnika
Korisnici se ugovorom obavezuju da će se predmetnim biznisom nastaviti baviti u periodu ne kraćem od 24 mjeseca od dana dodjele granta, odnosno dana upošljavanja novih radnika (u slučaju da korisnik ugovorom preuzme i obaveze upošljavanja povratnika), što će dokazati dostavljanjem izvještaja o radu na godišnjem nivou. Isti će u navedenom periodu biti predmet kontrola na terenu koje će provoditi Komisije za monitoring Ministarstva.
b) Samozapošljavanje/zapošljavanje povratnika
Korisnik će za radnike, koje će eventualno dodatno zaposliti, status povratnika dokazati sljedećim dokumentima, a koje će nakon potpisivanja ugovora i zapošljavanja istih, biti u obavezi dostaviti Ministarstvu:
- Potvrda/uvjerenje nadležnog organa o ostvarenom povratku(iznimno će se uvažiti i lična izjava povratnika uz potvrdu općine koja nije u mogućnosti izdati uvjerenje), ne starija od 30 dana;
- Izvještaj iz CIPS evidencije o stalnom mjestu prebivališta, ne stariji od 30 dana;
- Lista osiguranih lica za obveznika izdata od nadležne Poreske uprave nakon izvršenog upošljvanja novih radnika. Ova lista mora biti uvećana za broj jednak broju novouposlenih po Programu u odnosu na Listu dostavljenu na dan prijave na Javni poziv.
Korisnici pomoći koji se obavežu da će kroz Projekat uposliti povratnike, dužni su upošljavanje radnika/povratnika izvršiti u roku ne dužem od 3 mjeseca, od dana zaključivanja ugovora sa Ministarstvom. Sve uposlene korisnik mora zadržati u stalnom radnom odnosu minimalno 24 mjeseca od dana zapošljavanja. U slučaju prekida radnog odnosa sa nekim od uposlenika korisnik se obavezuje da će u roku od 30 dana, na njegovo mjesto, uposliti novog radnika/povratnika.
V – NAČIN PRIJAVE I POTREBNA DOKUMENTACIJA
Kandidat prilikom prijave na Javni poziv dostavlja:
A. OBAVEZNU DOKUMENTACIJU:
I. PRIJAVNI OBRAZAC (popunjen, potpisan i ovjeren pečatom firme), koji čini sastavni dio ovog Programa i koji se može dobiti u Ministarstvu, na adresi Terezija 56, ili putem web stranice Ministarstva.
II. BIZNIS PLAN (popunjen na obrascu Ministarstva, potpisan i ovjeren pečatom firme), koji čini sastavni dio ovog Programa i koji se može dobiti u Ministarstvu, na adresi Terezija 56, ili putem web stranice Ministarstva.
III. DOKAZI O ISPUNJENOSTI USLOVA ZA UČEŠĆE U PROGRAMU:
1. Rješenje o registraciji ili dokaz da je podnesen zahtjev za registraciju poslovnog subjekta. (Original ili ovjerena kopija, ne starija od 3 mjeseca);
2. Uvjerenje/ o poreznoj registraciji kod Porezne uprave – JIB broj (kopija uvjerenja u 2 primjerka)
3. Dokaz da poslovni subjekt posjeduje aktivan transakcijski račun (Ugovor o otvaranju računa ili potvrda sa brojem računa izdata od strane banke ne stariji od 3 mjeseca)
4. Potvrda/uvjerenje/izjava o ostvarenom povratku u prijeratno prebivalište za vlasnika(e) ili osnivača obrta/preduzetnika ili MSP, izdato/ovjereno od strane nadležnog organa za općinu povratka (Iznimno će se uvažiti i lična izjava vlasnika/povratnika uz potvrdu općine koja nije u mogućnosti izdati Uvjerenja, Izjava i Potvrda općine -original ili ovjerena kopija ne starije od 30 dana).;
5. Izvještaj iz CIPS evidencije o stalnom mjestu prebivališta za vlasnika ili osnivača obrta/preduzetnika ili MSP, ne stariji od 30 dana (original ili ovjerena kopija);
6. Lista osiguranih lica za obveznika ne starija od 30 dana u odnosu na dan prijave na javni poziv, izdata od nadležne Poreske uprave.(original ili ovjerena kopija);
7. Predračun, ponuda ili predugovor za planiranu investiciju usaglašen sa Biznis planom (predmet je bodovanja uz biznis plan ako se dostavi uz prijavu, a obavezno se dostavlja najkasnije na dan potpisivanja ugovora).
Napomena:
Aplikanti koji su prilikom prijave na Javni poziv dostavili dokaz o pokretanju postupka registracije poslovnog subjekta, obavezni su u roku do 60 dana od dana objave javnog poziva, a najkasnije u roku od 15 dana od dana objave prelimuinarne rang liste dostaviti gore navedenu obaveznu dokumentaciju od 1, 2, 3 i 6, a u protivnom će njihova prijava biti odbijena..
Ukoliko je više lica osnivač ili vlasnik obrta/poduzetnik ili MSP-a u tom slučaju sva lica moraju dostaviti Potvrde o povratku i Izvještaj iz CIPS evidencije
B. DOKUMENTACIJU ZA BODOVANJE:
1. lzjava aplikanta o spremnosti dodatnog zapošljavanja novih radnika/povratnika, sa navođenjem tačnog broja radnika/povratnika koje će uposliti u periodu od 3 mjeseca od dana zaključivanja ugovora sa Ministarstvom. U izjavi također mora biti navedeno da će novouposleni radnici iz povratničke populacije biti zadržani u radnom odnosu najmanje 24 mjeseca od dana upošljavanja (opcionalno- dostavljanje ove izjave nije obavezno, ali ako se dostavi u Prijavi, ista postaje osnov za Ugovor koji će se zaključiti sa izabranim korisnicima. Obrazac izjave se može preuzeti lično u Sektoru za razvojne projekte održivosti povratka, na adresi Terezije 56 ili putem web stranice Ministarstva);
2. Diploma/certifikat o završenoj obuci ili školovanju za bavljenje predmetnom djelatnošću (certifikati iz inostranstva trebaju biti prevedeni na bosanski/hrvatski/srpski jezik);
3. Izjava aplikanta o ranijem korištenju grant sredstava ili donacija FMROI za održivost povratka (Izjavu daju vlasnik/vlasnici u lično ime i u ime svih članova domaćinstva).
Za korisnike donacija, izjava obavezno treba da sadrži vrstu pomoći koju su koristili, za koje namjene i koje ukupne vrijednosti u KM, te ime prezime i srodstvo sa članovima domaćinstva u čije ime je izjava data. Izjava mora biti ovjerena i potpisana od strane ovlaštene osobe /podnosioca prijave. Tačnost izjave će provjeriti Ministarstvo, u slučaju da se utvrdi da je data Izjava u neskladu sa postojećom bazom podataka Ministarstva, ili je data lažna izjava, kao i u slučaju Korisnika donacija (grantova) koji nisu adekvatno opravdali utrošak ranije odobrenih sredstava, Ministarstvo zadržava pravo da aplikanta/ podnosioca prijave isključi iz dalje procedure Javnog poziva. (Obrazac izjave se može preuzeti lično u Sektoru za razvojne projekte održivosti povratka, na adresi Terezije 56 ili putem web stranice Ministarstva);
4. Dokazi o sufinansiranju projekta od strane aplikanta (lično učešće) ili od strane drugih donatora ( lična izjava na propisanom obrascu Ministarstva);
5. Preporuka lokalne zajednice (općine) i/ili razvojne agencije sa iskazanim mišljenjem o zastupljenosti i ekonomskom potencijalu predmetnog biznisa na ciljanom području.
6. Dokaz o pripadnosti vlasnika/osnivača ranjivim kategorijama društva (žene, lica mlađe životne dobi (do 35 godina), članovi šehidskih porodica odnosno porodice poginulog borca, RVI, porodice nestalih, bivši logoraši, civilne žrtve rata, demobilisani borci, osobe sa invaliditetom i sl.) uvjerenja ili potvrde izdate od nadležnog organa, kojim dokazuje da je vlasnik(ci)/osnivač(i) poslovnog subjekta pripadaju odeđenoj ranjivoj kategoriji, a za kategoriju „žene, lica mlađe životne dobi“ dovoljni su obavezni dokazi pod rednim brojevima: 1 i 5 .
Napomena: Navedena dokumentacija nije obavezna ali će se vrednovati prilikom izbora korisnika.
VI - NAČIN IZBORA KORISNIKA
Izbor korisnika po osnovu ovog javnog poziva će vršiti komisija koju imenuje Federalni ministar. Komisija će razmatrati prijave u skladu i Programom - Podrška razvoju start-up (početnog biznisa) povratnika, broj: 03-32-3-71/21 od 14.04.2021.godine i odredbama ovog javnog poziva.
VII - NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVA NA JAVNI POZIV
Dostavljanje prijava na Javni poziv se vrsi preporučeno poštom ili lično, na adresu:
Federalno ministarstvo raseljenih osoba i izbjeglica, Hamdije Čemerlića br.2 , 71000 Sarajevo
“Prijava na Javni poziv za učešće u Programu podrške razvoju startup-a u 2021. godini”
(Na poleđini koverte navesti ime i prezime podnosioca i tačnu adresu)
Javni poziv ostaje otvoren 45 dana od dana objavljivanja
Dodatne informacije mogu se dobiti na tel: 033/201-756 i 033/218-266
Preliminarne, a nakon provedenog žalbenog postupka i konačne rang liste, po ovom Javnom pozivu će biti objavljene na web stranici Federalnog ministarstva raseljenih osoba i izbjeglica, a obavijest o donošenju istih u dnevnim novinama u kojima je objavljen i ovaj Javni poziv.
Broj: 03-32-3-71- 1/21
Sarajevo: 15.04.2021. g.
MINISTAR
dr. sci. Edin Ramić
JAVNI-POZIV-Start-up2021Preuzmi
Prijavni_obrazac-startUp21Preuzmi
Izjava-o-ranijem-koristenju-Start-up-21Preuzmi
Izjava-o-spremnosti-sufinansiranja-Start-up2021Preuzmi