BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
FEDERALNO MINISTARSTVO FINANCIJA - FINANSIJA
POREZNA UPRAVA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
SARAJEVO
Broj: 13/06-3-11 -30-591/2025
Sarajevo, 16.04.2025. godine
Na osnovu člana 70. stav (1) i (4), a u vezi s odredbama člana 69. stav (1) alineja b) i stav (2) alineja d) Zakona o javnim nabavkama BiH („Službeni glasnik BiH“ broj: 39/14, 59/22 i 50/24), člana 4. stav (2) Zakona o Poreznoj upravi Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH” broj: 33/02, 28/04, 57/09, 40/10, 27/12, 7/13, 71/14, 91/15 i 44/22), na prijedlog Komisije,donosi se
ODLUKA
o poništenju postupka javne nabavke
I
Poništava se postupak javne nabavke radova „Rekonstrukcija server sale na lokaciji DR site Mostar", proveden putem konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda u skladu s članom 69. stav (2) alineja d) Zakona o javnim nabavkama, čime se u skladu s članom 69. stav (1) alineja b) Zakona o javnim nabavkama okončava predmetni postupak javne nabavke.
Ova Odluka objavit će se na web stranici Porezne uprave Federacije BiH (www.pufbih.ba). istovremeno s upućivanjem iste ponuđaču koji je učestvovao u predmetnom postupku javne nabavke u skladu s članom 70. stav (6) Zakona o javnim nabavkama.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i dostavlja se elektronskim sredstvom komunikacije ponuđaču koji je učestvovao u predmetnom postupku javne nabavke u skladu s članom 71. stav (2), a u vezi sa članom 70. stav (2) Zakona o javnim nabavkama.
Obrazloženje
Na osnovu ukazane potrebe i planirane javne nabavke iz Plana javnih nabavki Porezne uprave Federacije BiH za 2025. godinu, a koji je na Portalu javnih nabavki u skladu s članom 17. stav (5) Zakona o javnim nabavkama objavljen u sastavu Plana javnih nabavki Federalnog ministarstva finansija - financija pod rednim brojem: 10. (radovi), Odlukom o pokretanju postupka javne nabavke, broj: 13/06-3-11-30-591/2025 od 28.03.2025. godine pokrenut je postupak javne nabavke radova „Rekonstrukcija server sale na lokaciji DR site Mostar", putem konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda, ukupne procijenjene vrijednosti do 30.000,00 KM bez PDV-a, a koja sredstva je osigurala Vlada Federacije BiH u 2025. godini.
Za predmetni postupak javne nabavke Ugovorni organ je predvidio zaključenje Ugovora sa najuspješnijim ponuđačem u skladu s članom 72. i 98., u vezi s članom 6. Zakona o javnim nabavkama.
U skladu s članom 16. Zakona o javnim nabavkama predmetni postupak javne nabavke nije podijeljen na lotove jer isti ne može biti rezultat dijeljenja predmeta nabavke u posebne, srodne cjeline, koje bi se kao takve označile u predmetnoj tenderskoj dokumentaciji i Obavještenju o nabavci (predmeti unutar lota moraju biti što sličniji, homogeni i pripadati istoj skupini), a što u konkretnom slučaju nije primjenjivo. Također, obzirom da je predmet predmetne tenderske dokumentacije ugovor o javnoj nabavci radova i da pojam "radovi" podrazumijeva rezultat gradnje ili građevinskih radova uzet u cjelini, a koji je sam po sebi dovoljan za ispunjenje neke ekonomske ili tehničke funkcije, predmetnu javnu nabavku nije svrsishodno niti moguće podijeliti na LOT-ove jer isto u konačnici ne bi dovelo do zadovoljavanja krajnje potrebe.
U skladu s članom 14a. Zakona o javnim nabavkama, prije pokretanja postupka ugovorni organ je proveo provjeru tržišta u svrhu pripreme nabavke i informisanja privrednih subjekata o svojim planovima i zahtjevima u vezi s nabavkom, o čemu je sačinjena pisana zabilješka o svim radnjama i postupcima i uložena u predmet spisa nabavke.
Obavještenje o nabavci, broj: 1415-7-3-36-3-62/25 je objavljeno na portalu javnih nabavki 28.03.2025. godine sa Sažetkom Obavještenja o nabavci objavljenim u „Službenom glasniku BiH”, broj: 20/25 od 04.04.2025. godine, u skladu sa odredbama člana 11. stav (8) u vezi sa članom 6. stav (3) i stav (4) Uputstva o uslovima i načinu objavljivanja obavještenja i dostavljanja izvještaja o postupcima javnih nabavki na portalu javnih nabavki („Službeni glasnik BiH“, broj: 80/22 od 9.12.2022. godine).
Prema Izvještaju o preuzimanju tenderske dokumentacije od strane ponuđača, tendersku dokumentaciju s portala Agencije za javne nabavke ,,e-Nabavke“, od datuma objave 28.03.2025. godine, zaključno s krajnjim datumom za preuzimanje tenderske dokumentacije preuzelo je 14 (četrnaest) potencijalnih ponuđača.
Za vrijeme objave predmetnog postupka na portalu javnih nabavki potencijalni ponuđači nisu tražili pojašnjenja tenderske dokumentacije do datuma do koga je bilo dozvoljeno postavljanje pitanja na Portalu, odnosno do 10.04.2025. godine, nakon čega je tenderska dokumentacija postala konačna i obavezujuća za ponuđače i Ugovorni organ u smislu člana 101. stav (7) Zakona o javnim nabavkama, obzirom da niti jedan od potencijalnih ponuđača nije osporio ili doveo u pitanje bilo koju odredbu predmetne tenderske dokumentacije u propisanom roku iz člana 101. stav (5) alineja a) Zakona o javnim nabavkama.
Po navedenom Obavještenju o nabavci za predmetni postupak javne nabavke u određenom krajnjem roku definisanim tačkom IV 7. Obavještenja o nabavci i tačkom 4.9 tenderske dokumentacije (14.04.2025. godine do 08:30 sati) blagovremeno je dostavljena 1 (jedna) ponuda u određenom krajnjem roku i to ponuda ponuđača KING ICT d.o.o. Sarajevo, sa sjedištem u Sarajevu na adresi: Aleja Bosne Srebrene broj 34, 71000 Sarajevo zaprimljena kod Ugovornog organa dana 14.04.2025. godine u 08:15h.
Komisija imenovana Odlukom rukovodioca za provođenje predmetnog postupka javne nabavke je blagovremeno i pravilno izvršila javno otvaranje ponuda dana 14.04.2025. godine u 09:00h (adresa i rok definisani tačkom IV 8. Obavještenja o nabavci i tačkom 4.10 tenderske dokumentacije) i sačinila Zapisnik o otvaranju ponuda koji je uz Zapisnik o zaprimanju ponuda odmah proslijeđen ponuđaču koji je učestvovao u predmetnom postupku javne nabavke, u skladu sa tačkom 1.3. i 1.4. predmetne tenderske dokumentacije, koje regulišu način komunikacije između Ugovornog organa i ponuđača.
Nakon javnog otvaranja ponude, Komisija Ugovornog organa je pristupila pregledu i ocjeni ponuda, te o tome sačinila odgovarajući zapisnik u kojem je utvrđeno sljedeće: da je blagovremeno zaprimljena 1 (jedna) ponuda u određenom krajnjem roku, i to ponuda ponuđača KING ICT d.o.o. Sarajevo; da nije bilo neblagovremeno zaprimljenih ponuda; daje zaprimljena ponuda ponuđača KING ICT d.o.o. Sarajevo nepravilna u skladu s članom 2. stav (1) tačka I) alineja 3) Zakona o javnim nabavkama, time i neprihvatljiva u skladu s članom 2. stav (1) tačka I) alineja 2) Zakona o javnim nabavkama, te navedenom ponuđaču nije dozvoljeno dalje učešće u postupku.
Detaljnim pregledom zaprimljene ponude Komisija Ugovornog organa je konstatovala i utvrdila sljedeće;
Ponuđač KING ICT d.o.o. Sarajevo isključen je iz daljeg učešća u postupku javne nabavke zbog neispunjavanja uslova za kvalifikaciju.
Uvidom u dostavljenu ponudu ponuđača KING ICT d.o.o. Sarajevo broj: 001-04/25 od 11.04.2025. godine utvrđeno je da navedeni ponuđač nije dostavio traženu Izjavu o angažiranom tehničkom osoblju ili tehničke organe, naročito ono osoblje koje je angažirano za poslove nadzora i kontrole kvalitete, a za koje se ne može zahtijevati da su zaposleni kod ponuđača.
Tačkom 3.4. tenderske dokumentacije Ugovorni organ je u skladu sa članom 48. Zakona o javnim nabavkama zahtijevao dokaze koji se odnose na tehničku i profesionalnu sposobnost. U istoj tačci navedeno je da ako Ugovorni organ zahtijeva jedan ili više dokumenata kojim ponuđač dokazuje tehničku i profesionalnu sposobnost dužan je u tenderskoj dokumentaciji jasno i precizno definisati te zahtjeve, te je s tim u vezi, Ugovorni organ u tenderskoj dokumentaciji kao uslov ispunjavanja tehničke i profesionalne sposobnosti ponuđača zahtijevao između ostalog i:
b) Da ima angažirano tehničko osoblje ili tehničke organe, naročito ono osoblje koje je angažirano za poslove nadzora i kontrole kvalitete, a za koje se ne može zahtijevati da su zaposleni kod ponuđača;
Kao dokaz o ispunjavanju naprijed navedenog uslova iz člana 48. - 51. Zakona o javnim nabavkama, ponuđač je u ponudi dužan dostaviti sljedeće:
b) Izjava ponuđača o angažiranom tehhničkom osoblju ili tehničkim organima, naročito onom osoblju koje je angažirano za poslove nadzora i kontrole kvalitete, a za koje se ne može zahtijevati da su zaposleni kod ponuđača (Izjavu daje ponuđač na svom memorandumu, ovjerava pečatom i potpisom ovlaštenog lica).
Članom 57. stav (1) Zakona o javnim nabavkama propisano je da se u postupku javne nabavke kandidat/ponuđač pridržava zahtjeva i uslova iz tenderske dokumentacije.
Također, tačkom 4.2. tenderske dokumentacije - Način izrade ponude propisano je da su ponuđači obavezni da pripreme ponude u skladu sa kriterijima koji su utvrđeni u tenderskoj dokumentaciji. Ponude koje nisu pripremljene u skladu sa ovom tenderskom dokumentacijom bit će ocijenjene kao nepravilne.
Tačkom 4.4.1 predmetne tenderske dokumentacije je nadalje propisano da će slučaju da ponuda bude sastavljena protivno uputama iz tenderske dokumentacije, ista biti diskvalifikovana iz dalje procedure konkretne javne nabavke i ocijenjena kao nepravilna.
U skladu sa odredbom člana 2. stav (1) tačka I) alineja 3) Zakona o javnim nabavkama ponuda je nepravilna ako nije u skladu sa tenderskom dokumentacijom ili je primljena van roka za dostavljanje ponuda ili postoje dokazi o tajnom sporazumu ili korupciji ili nije rezultat tržišne konkurencije ili je ugovorni organ utvrdio da je cijena ponude izuzetno niska.
Članom 44. stav (1) Zakona o javnim nabavkama propisano je da ugovorni organ provjerava i ocjenjuje da lije kandidat/ponuđač pouzdan i sposoban da izvrši ugovor, u skladu s uslovima utvrđenim u tenderskoj dokumentaciji, a stavom (2) istog člana je propisano da Ugovorni organ određuje u tenderskoj dokumentaciji uslove za kvalifikaciju tako što utvrdi minimum zahtjeva za kvalifikaciju kandidata/ponuđača u pogledu njihove lične sposobnosti, ekonomskog i finansijskog stanja, te njihove tehničke i/ili profesionalne sposobnosti.
Članom 68. stav (4) alineja i) propisana je obaveza Ugovornog organa da odbaci ponudu u slučaju kada ista nije potpuna i ne ispunjava zahtjeve iz tenderske dokumentacije.
Članom 16. Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda („Službeni glasnik BiH“, br. 90/14, 20/15) definisano je da postupak pregleda i ocjene ponuda obavlja komisija za javne nabavke, odnosno članovi komisije koji su stručne osobe i/ili stručne službe ugovornog organa, te ako je potrebno nezavisne stručne osobe, na osnovu uslova i zahtjeva iz tenderske dokumentacije.
Članom 9. stav (1) Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda definisano je da je ponuda pisana izjava volje ponuđača da isporuči robu, pruži usluge ili izvede radove u skladu s uslovima i zahtjevima navedenim u tenderskoj dokumentaciji.
S obzirom da ponuda nije pripremljena niti dostavljena na način kako je to propisano tenderskom dokumentacijom, te da se ponuđač prilikom pripreme ponude nije pridržavao zahtjeva i uslova iz tenderske dokumentacije, navedeni ponuđač je isključen iz daljeg postupka javne nabavke.
Naprijed navedeni članovi Zakona o javnim nabavkama, a sve u vezi s članom 2. stav (1) tačka I) alineja 3) Zakona o javnim nabavkama su osnov za odbacivanje ponude imenovanog ponuđača.
Kako je u tenderskoj dokumentaciji predmetnog postupka javne nabavke naznačeno da je kriterij za dodjelu ugovora „najniža cijena" prihvatljive ponude podnesene od strane kvalificiranog ponuđača, Komisija Ugovornog organa, nakon provedenog postupka, detaljne analize, pregleda i ocjene dostavljene ponude jednoglasno je predložila rukovodiocu Ugovornog organa da postupi u skladu sa svojim ovlaštenjima iz člana 8. Pravilnika o uspostavljanju i radu Komisije za nabavke (“Službeni glasnik BiH”, broj 103/14 i 49/23), razmotri i prihvati preporuku Komisije da se ponuda imenovanog ponuđača odbaci u skladu s članom 68. stav (4) alineja i) Zakona o javnim nabavkama i predmetni postupak javne nabavke poništi u skladu s članom 69. stav (2) alineja d) Zakona o javnim nabavkama, u skladu s članom 70. stav (1) i (4) donese Odluka o poništenju postupka nabavke čime bi se u skladu s članom 69. stav (1) alineja b) Zakona o javnim nabavkama okončao predmetni postupak javne nabavke, te da se u skladu s članom 71. Zakona o javnim nabavkama o Odluci obavijesti ponuđač u predmetnom postupku javne nabavke, što je rukovodilac Ugovornog organa u skladu s članom 8. stav (2) alineja d) Pravilnika o uspostavljanju i radu Komisije za nabavke prihvatio te u skladu s članom 70. Zakona o javnim nabavkama odlučio kao u dispozitivu.
POUKA O PRAVNOM LIJEKU:
Na ovu Odluku imate pravo izjaviti žalbu sadržaja definisanog u članu 105. Zakona o javnim nabavkama u roku od 5 (pet) dana od dana prijema ove Odluke, a sve u skladu s članom 99., 100. i 101. Zakona o javnim nabavkama. Žalba se izjavljuje Uredu za razmatranje žalbi Bosne i Hercegovine - Filijala Mostar, putem ovog Ugovornog organa u pisanoj formi direktno, elektronskim putem, ako je elektronsko sredstvo definisano kao način komunikacije u tenderskoj dokumentaciji, ili preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu: Husrefa Redžića broj 4., 71000 Sarajevo. Žalba se podnosi u dovoljnom broju primjeraka, a koji ne može biti manji od tri uz dokaz o plaćenoj naknadi za pokretanje žalbenog postupka u iznosu propisanom članom 108. Zakona o javnim nabavkama, na osnovu kojeg se može nesumnjivo utvrditi daje transakcija izvršena. Blagovremena, dopuštena, uredna, od ovlašćenog lica i lica koje ima aktivnu legitimaciju izjavljena žalba odgađa nastavak postupka javne nabavke, zaključenje i/ili izvršenje ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma do donošenja odluke Ureda za razmatranje žalbi Bosne i Hercegovine.
Dostavljeno:
1. Ponuđaču
2. Računovodstvu SU
3. a/a