alma ras

04.06.2024 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

Bijela majica koja priča priču

Bh. kompanija predstavila digitalni pasoš proizvoda, šta to znači za potrošače

Kompanija Alma Ras d.o.o. Olovo prezentirala je prvi pilot projekat koji je realizirala u saradnji sa GS1, kreirajući digitalne pasoše proizvoda.

Kompanija Alma Ras je bila jedna od učesnika jučerašnje GS1 konferencije - "Digitalna ekspanzija: Put BiH u bespapirno poslovanje", koja se održala u Sarajevu.

Po prvi put na bh. tržištu obrađena je tema Digitalnih pasoša proizvoda (DPP).

Kompanija Alma Ras d.o.o. Olovo prezentirala je prvi pilot projekat "Bijela majica koja priča priču" koji je realizirala u saradnji sa GS1 Bosne i Hercegovine, kreirajući digitalne pasoše proizvoda za bijele majice iz svoje kolekcije.

Na taj način, Alma Ras je postala pionir u implementaciji ove tehnologije na bh. tržištu. Također, prikazan je i primjer multinacionalne kompanije H&M u upotrebi digitalnih pasoša proizvoda, što dodatno naglašava važnost i primjenjivost DPP-a u globalnom kontekstu.

Digitalni pasoš je direktiva gdje će svaki proizvod do 2030. kojim se trguje na teritoriji EU trebati da posjeduje digitalni pasoš proizvoda. To je set informacija koje treba jedan proizvod da posjeduje: da se zna odakle dolazi taj proizvod, šta sve treba da se proizvede, na koji način je taj proizvod prošao da krajnjeg proizvođača.

alma ras

Prva granu koju će da targetira digitalni pasoš je teksilna industrija, zato što ona puno zagađuje, a Evropa ima strategiju "zelena Evropa".

"Digitalni pasoš proizvoda je inicijativa proizašla iz EU direktive o ekološkom dizajnu za održive proizvode. Ovaj digitalni alat dodaje se proizvodima u obliku QR koda koji sadrži GS1 standarde i koji se može skenirati. Prema trenutnom stanju svi proizvodi koji se budu nalazili na teritoriji EU će morati imati DPP do 2030. godine" naglasio je Haris Poturković, viši stručni saradnik za IT iz GS1 Bosne i Hercegovine.

"Pasoš sadrži detaljne informacije o sirovinama, emisijama CO2, proizvodnji i reciklaži. Omogućava transparentnost i praćenje cijelog životnog ciklusa proizvoda, što je korisno za potrošače, regulatore i kompanije. Primjenjivat će se na skoro sve proizvode i uvodi se po određenom rasporedu. Prva grupa proizvoda će biti baterije, tekstil, deterdženti.", dodao je.

Ukratko, DPP je digitalni zapis koji pruža informacije o životnom ciklusu proizvoda. To može uključivati ​​bilo šta od materijala koji su korišteni za njegovu izradu, utjecaj proizvoda na okoliš, vlasništvo, kako odgovorno odlagati predmet i važne informacije o jamstvu ili održavanju.

Time će potrošači u EU biti sigurni da će za nekoliko godina imati pristup obilju informacija koje će promijeniti način na koji razmišljaju o odlukama o kupovini i doprinijeti održivijem društvu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI