06.08.2024 |
Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA
Izvor: Akta.ba
Ured za reviziju institucija FBiH objavio je Izvještaj o finansijskoj reviziji Grada Širokoga Brijega za 2023. godinu.
Ured za reviziju institucija FBiH objavio je Izvještaj o finansijskoj reviziji Grada Širokoga Brijega za 2023. godinu.
Kako navode, aktivnosti, finansijske transakcije i informacije Grada za 2023. godinu nisu u skladu u svim materijalnim aspektima, zakonima i drugim propisima zbog čega je na Izvještaj o reviziji finansijskih izvještaja dato mišljenje s rezervom, dok je Izvještaju o reviziji usklađenosti dodijeljeno negativno mišljenje.
Grad Široki Brijeg dobio je negativne ocjene, prvenstveno zbog kršenja zakona i propisa. Primijećeno je kršenje nekoliko zakona, uključujući Zakon o javnim nabavkama i Zakon o principima lokalne samouprave.
između ostaloga navode da nije uspostavljena jedinica za unutarnju reviziju, stvoreni su rashodi i izdaci preko iznosa odobrenih posebnim dijelom budžeta za te namjene u iznosu od 3.016.617 KM i nisu poštovani prioriteti izvršavanja budžeta.
TRANSFERI BEZ KRITERIJA
Također, raspodjela transfera za sport u iznosu od 92.811 KM i kulturu u iznosu od 168.783 KM nije izvršena na temelju javnog poziva i kriterija definiranih odlukama o raspodjeli koje je donijelo Vijeće.
Transferi mjesnim zajednicama u iznosu od 435.673 KM i udrugama u iznosu od 128.082 KM realizirani su bez kriterija i netransparentno, a subvencije za potporu novoosnovanim subjektima malog i srednjeg poduzetništva u iznosu od 149.022 KM nisu utrošene za namjene za koje su planirane.
Nabavka roba, usluga i izvođenja radova u iznosu od najmanje 1.426.186 KM izvršene su bez primjene postupaka javnih nabava, navode federalni revizori.
Revizori također navodi da evidencije o radnom vremenu ne sadrže podatke o ukupnom dnevnom radnom vremenu, vremenu odsustva s posla, i kod svih djelatnika je iskazano identično radno vrijeme, zbog čega izražavaju sumnju u njihovu vjerodostojnost.
ŠIROKI PLAĆA ODVOZ SMEĆA 60 KM, A LJUBUŠKI 10 KM PO TONI
Ured za reviziju institucija FBiH u izvještaju je izrazio sumnju u transparentnost i ekonomičnost načina zbrinjavanja komunalnog otpada budući da Široki Brijeg plaća naknadu od 60 KM/t za deponiranje otpada, dok za istu količinu Grad Ljubuški plaća 10 KM/t. Osim toga, navode i da za pružanje usluga zbrinjavanja komunalnog otpada nije provedena procedura odabira najpovoljnijeg ponuđača.
Pored toga, subvencije za zbrinjavanje komunalnog otpada iskazane su u iznosu 1.325.304 KM, a u cijelosti se odnose na pružene usluge tvrtke Gram Trans d.o.o. Široki Brijeg. Za pružanje usluga zbrinjavanja komunalnog otpada nije provedena procedura odabira najpovoljnijeg ponuđača, te samim tim usluge su pružane bez zaključenog ugovora, što nije sukladno Zakonu o javnim nabavama. Dobavljač ispostavlja fakture za prijevoz po jediničnoj cijeni od 1.696,50 KM, u privitku kojih su otpremnice za usluge "odvoz komunalnog otpada na relaciji Široki Brijeg – Zenica" i fakture za deponiranje komunalnog otpada po jediničnoj cijeni od 60 KM/t bez uračunatog PDV-a.
Grad je prihvatao fakture za deponiranje komunalnog otpada bez prilaganja dokumentacije o količini deponiranog otpada od pružatelja usluga, kao i bez podataka o cijeni koju dobavljač plaća pri deponiranju. Usporedbe radi, Grad Ljubuški sukladno zaključenom ugovoru plaća naknadu od 10 KM/t za deponiranje otpada JP "Regionalna deponija" Doboj.
"Zbog navedenog nismo mogli potvrditi da su za usluge zbrinjavanja komunalnog otpada zadovoljena proračunska načela efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti", navode revizori.
IZ GRADSKE UPRAVE OBJASNILI OTKUD MINUS
Uprava Grada Široki Brijeg osvrnula se na Izvještaj o finansijskoj reviziji u kojem su jedan od razloga za negativno mišljenje upravo Subvencije za zbrinjavanje komunalnog otpada.
"U izvještaju revizora stoji da Grad Široki Brijeg plaća naknadu za odlaganje komunalnog 60 KM po toni, odnosno 1.325.304,00 KM. U istom tekstu revizor nestručno i neprofesionalno vrši usporedbu sa Gradom Ljubuškim navodeći da Grad Ljubuški plaća odlaganje komunalnog otpada 10 KM po toni te izvodi netačan zaključak da Široki Brijeg plaća odlaganje otpada 6 puta više nego Ljubuški. Vrlo lako je dokazati da su tvrdnje revizora netačne uvidom u godišnje izvještaje o izvršenju budžeta Grada Ljubuškog za 2023. godinu, gdje je vidljivo da je na ekonomskom kodu 613323 - izdaci za komunalne usluge deponiranja otpada na komunalnu deponiju Ljubuški za tu namjenu realizirao 1.189.139KM", navode iz gradske uprave.
Vidljivo je da je razlika u iznosu utrošenom za komunalne usluge deponiranja otpada na komunalnu deponiju između Grada Širokog Brijega i Grada Ljubuškog 136.165 KM odnosno 10 posto, što je i razumljivo ako se uzme u obzir broj kućanstava koji je u širokom Brijegu 7982, a u Ljubuškom 7444. Također, navode da treba uzeti u obzir i broj privrednih subjekata, a koji je prema službenim podacima znatno veći u Širokom Brijegu.
"Slijedom gore navedenog jasno je da Široki Brijeg proizvodi više komunalnog otpada. Također Općina Grude u bužetu za 2024. godinu za odvoz i deponiranje komunalnog otpada planira 600.000 KM, a imaju 17.308 stanovnika odnosno 4.502 kućanstva. Iz svega gore navedenog jasno je vidljivo da Grad Široki Brijeg plaća prijevoz i odlaganje komunalnog otpada po sličnoj cijeni kao i drugi gradovi i općine u okruženju te da su neutemeljene i netočne tvrdnje revizora o razlici u cijeni odlaganja komunalnog otpada u Širokom Brijegu i Ljubuškom, što se može potvrditi iz javno dostupnih službenih dokumenata", istaknuto je.
Revizija je u opširnom izvještaju na 52 stranice navela više nepravilnosti te Gradu dodijelila ukupno 28 preporuka, od kojih je 17 nerealiziranih preporuka iz prethodnog razdoblja.
Grad Široki Brijeg do sada je realizirao 7 preporuka, dok su 2 djelimično realizirane.
S.B.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.