DIGITALIZACIJA

27.09.2024 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

RADIONICA SA ADNANOM BEHMENOM

Uloga lidera u digitalnoj transformaciji: Kako postati efikasan "sponzor" promjena

Implementacija digitalizacije u kompaniju predstavlja složen proces koji zahtjeva pažljivo planiranje i strategiju.

Digitalizacija igra ključnu ulogu u modernom poslovanju i donosi brojne prednosti koje su od suštinskog značaja za uspjeh neke kompanije. S druge strane, implementacija digitalizacije u kompaniju predstavlja složen proces koji zahtjeva pažljivo planiranje i strategiju.

O ključnim aspektima upravljanja promjenama, procesima, strategiji, upravljanju ljudskim resursima i implementaciji ERP-a govorio je Adnan Behmen, Senior IT direktor u kompaniji Procter & Gamble.

Adnan je stručnjak koji sa preko 25 godina iskustva u IT sektoru ima dokazanu historiju implementacije složenih, velikih i globalnih projekata koji omogućavaju rast, efikasnost i sigurnost P&G-a.

PRAVLJENJE IT SISTEMA JE SAMO 20% PROCESA

On ističe da digitalizacija nije samo tehnološka promjena; to je poslovna transformacija koja zahtjeva sveobuhvatan pristup.

"Način na koji ja objašnjavam digitalizaciju jeste taj da je digitalizacija puno više nego samo pravljenje IT sistema. Pravljenje IT sistema je možda samo 20% od cijelog procesa. Da bi se nešto digitaliziralo prvo se mora shvatiti da transformacija koja se pravi nije digitalna transformacija nego poslovna transformacija. Treba se uzeti u obzir cijeli posao i cijeli posao treba promijeniti", pojasnio je Adnan.

behemen

Da bi se postigla prava digitalna transformacija, organizacije moraju razmišljati šire i uključiti sve aspekte svog poslovanja.

ZNAČAJ POSLOVNIH LIDERA

Poslovni lideri igraju ključnu ulogu u uspjehu digitalne transformacije. Behmen ističe da generalni direktor treba da prepozna potrebu za promjenom i postane "sponzor" ovog procesa.

"Da bi se način poslovanja promijenio poslovni lideri moraju da prihvate tu potrebu, i oni treba da budu sponzori koji će taj cijeli proces voditi. Znači, generalni direktor organizacije treba da kaže ja želim da promijenim način na koji radimo i onda je digitalna transformacija samo dio tog cijelog procesa", rekao je Adnan.

S obzirom da su ljudi uglavnom skeptični prema bilo kakvim promjenama, Adnan naglašava da prva promjena treba da krene kod lidera.

"Lider treba to da želi. Ako lider organizacije to ne želi, ta transformacija neće uspjeti. Osim lidera potrebno je formirati taj cijeli change managment, osobu koja vodi digitalnu transformaciju i koja bukvalno mora da lobira sve ostale lidere, srednji menadžment u firmi i da im pojasni zbog čega je važno to što radimo i da se to dalje prenese na cijelu organizaciju", pojasnio je.

VAŽNO JE ODREDITI POSLOVNE CILJEVE

Adnan naglašava da prije nego se krene sa digitalnom transformacijom je važno odrediti specifične poslovne ciljeve. Jasni ciljevi omogući će bolje praćenje napretka i postizanje rezultata.

"Poslovni ciljevi mogu da se podijele na dvije grupe. Jedna grupa je da se ostvari više rezultata ili da se ubrzaju određeni procesi, dakle da se rade brže, jeftnije sa manje uloženih resursa. Mora biti vrlo jasna formula šta se želi postići tom digitalnom transformacijom. Mnogi IT stručnjaci samo krenu proizvoditi IT softver i ne razmišljaju o tome koji je poslovni rezultat koji žele postići ili ostvariti", rekao je.

ado

U današnjem globalnom okruženju, digitalizacija postaje ključna za razvoj svakog preduzeća, pa tako i za Bosnu i Hercegovinu.

Maida Kovač, sales manager u kompaniji Outecho je izjavila kako joj je važna ova radionica upravo iz razloga što ima priliku učiti od jako velikog stručnjaka iz svijeta tehnologija Adnana Behmena.

"Posebno je interesantan ovaj aspekt naših eksperata u dijaspori koji dijele svoja znanja i iskustva tako da vjerujemo da ona znanja i iskustva koja on ima i koja može prenijeti nama su jako vrijedna. Generalno digitalizacija u BiH nije neka nova tema, ali nije ni toliko uzela maha i dalje ima prostora za napredak i čini mi se da sve ono što se dešava u svijetu kod nas kaska, tako da kada neko dođe iz tih drugih krajeva svijeta zapravo nam prenosi ono što i nas čeka sigurno", izjavila je Maida.

Adis Prijić iz kompanije AltinIT i Ensar Mešković iz kompanije Emaq su također mišljenja da im ovakav tip radionice i edukacije daje bolji uvid kada je u pitanju digitalna transformacija i automatizacija poslova.

U BiH, kompanije kao što je Emak pružaju inovativne poslovne alate koji olakšavaju proces digitalizacije.

Ensar Mešković ističe da njihova rješenja pomažu velikim kompanijama da unaprijede svoje poslovanje.

"Sa svakim novim projektom, komunikacija sa vlasnicima kompanija postaje lakša, a rastući trend usvajanja digitalnih rješenja je ohrabrujući", izjavio je.

PROGRAM PRENOSA ZNANJA

Ove godine, ABSL je u suradnji s USAID-ovim projektom Dijaspora Invest pokrenuo program prenos znanja sa ekspertima iz dijaspore. Kroz razgovore s članicama, identifikovali su aktuelne potrebe i izazove, a zaključak je bio da je potrebno organizovati edukativne događaje koji će pružiti dodatne informacije iz oblasti poslovnog razvoja, tehnologije i digitalizacije.​

"Naš cilj je stvoriti što više prilike gdje će kompanije članice ABSL-a i cjelokupni sektor globalnih poslovnih servisa moći unaprijediti svoja znanja, vještine, kontakte i u konačnici poslovanje. U tom smislu, u ovoj godini implementiramo menotring program u saradnji sa USAID Projektom Diaspora Invest i dobili smo podršku istaknutih stručnjaka, uključujući Alisu Kapić iz Austrije, Omera Softića iz Dubaija, Vernisa Rejhan iz Švedske i Adnana Behmena iz Poljske kao mentora kompanijama iz sektora. Njihova ekspertiza i iskustvo su od neprocjenjive važnosti za naš program. Današnjim događajem ulazimo u završnicu ovog ciklusa mentoring programa, a proteklih četiri mjeseca bila su veoma dinamična. Reakcije kompanija su izuzetno pozitivne; mnogi su istakli da su imali velike koristi, ne samo u sticanju znanja, već i u izgradnji novih poznanstava i kontakata van naše zemlje", izjavio je Adi Softić, menadžer za odnose sa članicama u ABSL BiH.

abls

Ovaj program je omogućio jaču povezanost sa našom dijasporom, koja je spremna pomoći u konkretnim pitanjima povezivanja naših kompanija sa tržištima iz zemalja iz kojih dolaze.

"Naša dijaspora predstavlja bogatstvo koje moramo iskoristiti u budućnosti. Povezivanje sa stručnjacima koji su izgradili karijere u različitim sektorima može značajno doprinijeti razvoju naših talenata i mladih. Ovaj program pokazuje da je moguće izgraditi konkurentan posao i uspješnu karijeru, kako na međunarodnom nivou, tako i iz BiH. Program prijenosa znanja iz dijaspore nije samo prilika za sticanje novih informacija, već i način da se ojačaju veze između kompanija i tržišta. Radujemo se budućim inicijativama koje će omogućiti dalji rast i razvoj naših kompanija i zajednice", poručio je Adi.

E.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI