Kantonalna privredna komora Tuzla

Foto: Kantonalna privredna komora Tuzla

11.10.2024 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

NEDRET KIKANOVIĆ ZA AKTA.BA

Unapređenje obrazovanja: Master treneri kao ključni faktor razvoja praktične nastavke u TK

Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla u razgovoru sa Akta.ba portal.

U Tuzlanskom kantonu postignut je važan korak ka unapređenju obrazovanja kroz obuku prvih master trenera za mentore praktične nastave. Ova obuka omogućava budućim mentorima sticanje ključnih vještina i znanja potrebnih za kvalitetno vođenje praktične nastave u poslovnim subjektima. Sa ciljem jačanja dualnog obrazovanja, ova inicijativa stvara preduslove za konkurentniju radnu snagu koja će moći zadovoljiti zahtjeve tržišta rada. U nastavku se osvrćemo na značaj ove obuke i njen uticaj na razvoj stručnog obrazovanja u BiH.

Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla u eksluzivnom razgovoru sa Akta.ba portal govori o detaljima prvih master trenera za obuku mentora praktične nastave u TK.

Koji je značaj prvih master trenera za obuku mentora praktične nastave u Tuzlanskom kantonu?

Nakon uspješno provedene obuke za master trenere, sedam učesnika iz Tuzlanskog kantona je uspješno položilo završni ispit i dobilo certifikat master trenera za obuku mentora praktične nastave. Ovo su prvi master treneri koji će u budućnosti provoditi obuke mentora praktične nastave kod poslovnih subjekata, kako je predviđeno Pravilnikom o praktičnoj nastavi Ministarstva obrazovanja i nauke TK. Tokom obuke u trajanju od 120 sati, polaznici su stekli ključne didaktičke, metodološke i pedagoške kompetencije, kako bi uspješno planirali i provodili obuke za mentore na kompetentan i savremen način. Uspješan završetak obuke za master trenere, naknadni praktični ispit i dodjela uvjerenja predstavlja važan doprinos razvoju kvalitete dualno organizovanog stručnog obrazovanja u BiH.

Na koji način će obuka mentora praktične nastave doprinijeti poboljšanju stručnog obrazovanja?

- Učenici su i do sada u poslovnim subjektima imali nekoga ko ih je učio, neku vrstu mentora. Međutim, Pravilnikom o praktičnoj nastavi i obukama koje će se provoditi, želi se unaprijediti prenos znanja sa mentora na učenika. Mentor je učitelj na radnom mjestu, uzor učeniku, koji prenosi svoja znanja i vještine u realnom radnom okruženju. On je zadužen da na cjelovit način oblikuje procese učenja i organizira stručno obrazovanje u preduzeću, kako po pitanju njegovih sadržaja, tako i po pitanju metodološkog pristupa. Kroz obuku će mentori dobiti upute kako najbolje prenijeti svoja znanja i vještine, kako motivisati učenike i kako se postaviti u nekim neželjenim situacijama.

Kako su Vlade Njemačke i Švicarske, zajedno s GIZ-om, uključene u realizaciju ovog projekta?

- Kantonalna privredna komora Tuzla, ove aktivnosti realizira kroz projekat "Unapređenje okvira za integraciju dualno organizovanog obrazovanja u Tuzlanskom kantonu" u saradnji sa GIZ-om. Provodi se u okviru programa "Održivi ekonomski razvoj i promocija zapošljavanja u Bosni i Hercegovini" (SEDEP) čiji je cilj poboljšanje stanja zapošljavanja i jačanje privatnog sektora u Bosni i Hercegovini, sa fokusom na zelenu ekonomsku i digitalnu transformaciju. Projekat sufinansiraju Vlada SR Njemačke i Vlada Švicarske. Finansijska, ali i stručna pomoć je bila od izuzetnog značaja i prilikom uređenja zakonskog okvira kao i kod planiranja i same realizacije obuke mentora, pripreme priručnika mentore i ostalih pratećih aktivnosti.

Kakva je uloga mentora u dualno organizovanom obrazovanju i kako će oni doprinijeti osposobljavanju učenika za rad u struci?

- Mentor je najvažnija osoba u poslovnom subjektu. To je stručnjak u poslu za koji se učenik obrazuje. Mentor ne samo da prenosi znanja i vještine na učenika, nego mu razvija i ljubav prema poslu, radne navike, odgovornost, uči ga da sarađuje s kolegama, da se navikava na radni ambijent. Takav učenik je mnogo spremniji po završetku školovanja.

Šta podrazumijeva dualno organizovano obrazovanje i koje su njegove prednosti za učenike i privatni sektor?

- Klasično dualno organizovano obrazovanje poput onog u Njemačkoj, zahtjeva velike reforme i može biti nešto čemu težimo u budućnosti. Za početak želimo u obrazovni sistem uvesti neke njegove elemente kao što su veća saradnja škola i kompanija, veći broj časova i učenika na praksi u kompanijama, sistemski riješenu organizaciju praktične nastave, obučene mentore u poslovnim subjektima za rad s učenicima. Ovim se unapređuje kvalitet srednjeg stručnog obrazovanja. Škole ne mogu da prate savremene trendove u pogledu opremanja školskih radionica, pa odlazak učenika u privredu daje priliku da se upoznaju i uče na najsavremenijoj opremi koju naše kompanije imaju. Na ovaj način učenik stiče naprednija znanja i vještine, lakše će se zaposliti po završetku školovanja i u svakom pogledu će biti konkurentniji. S druge strane, privatni sektor se svakodnevno susreće sa nedostatkom kvalitetne radne snage. Učenik na praksi u kompaniji u budućnosti može biti kvalitetan radnik te kompanije. Često se govori o neusklađenosti obrazovanja i potreba privrede i ovo je odlična prilika za privredu da aktivno učestvuje u kreiranju radne sange za svoje potrebe. Učenik koji je obavljao praksu u privredi, brže će početi da doprinosi kompaniji nego novi uposlenik koji nije imao prethodnu praksu.

Koje aktivnosti će Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona i Kantonalna privredna komora Tuzla preduzeti u budućnosti kako bi unaprijedili obuku mentora?

- Pedagoški zavod i Komora su raspisali Javni poziv za dostavljanje prijava za obuku mentora praktične nastave. Prijave su otvorene do 28.10. 2024. godine. To će biti prva obuka mentora u Tuzlanskom kantonu. Sam program obuke je usklađen sa obukama koje se već realizuju u drugim kantonima, ali svakako ćemo kontinuirano raditi na njegovom unapređenju. Jedan od planova u budućnosti je unapređenje saradnje mentora u poslovnim subjektima sa koordinatorima praktične nastave u školama. Ta komunikacija između firme i škole je ključna za kvalitetnu realizaciju.

Kako će se realizacija ovog projekta odraziti na kvalitet praktične nastave u BiH?

- Praktična nastava se i do sada realizovala u poslovnim subjektima, međutim, ovim projektom nastojimo neke stvari riješiti sistemski u Tuzlanskom kantonu. Uključivanje Komore kao posrednika između firme i škole, olakšat će školama pronalazak firmi u kojima će učenici obavljati praktičnu nastavu. Obučeni menotri u poslovnim subjektima će biti bolje pripremljeni za prenos znanja i vještina na učenike. Saradnja sa koordinatorom će osigurati da učenik na praktičnoj nastavi prođe sve što je predviđeno da treba naučiti planom i programom. Animiranjem firmi, osigurat će se da svaki učenik ode na prakičnu nastavu u privredu. Sve zajedno će sigurno rezultirati kvalitetnijom praktičnom nastavom koja je i u interesu učenika i u interesu naše privrede.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI