REGISTAR

14.11.2024 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

REGISTAR "NE ZOVI"

Kraj neželjenim pozivima: Koliko potrošači znaju o prodajnim promocijama i svojim pravima?

Aukcija za nabavku usluga ovog registra je trenutno u toku, a ovu vijest je prvi prenio poslovni portal Akta.ba.

Regulatorna agencija za komunikacije BiH priprema uvođenje registra "Ne zovi", čiji je cilj smanjiti neželjene telefonske pozive i SMS poruke namijenjene prodaji i reklamiranju proizvoda.

Aukcija za nabavku usluga ovog registra je trenutno u toku, a ovu vijest je prvi prenio poslovni portal Akta.ba.

POTROŠAČI NE ZNAJU DOVOLJNO O TELEFONSKOJ PROMOCIJI

Prema informacijama iz Udruženja za zaštitu potrošača navode da nisu imali značajniji broj pritužbi ove vrste iz razloga jer potrošači ne znaju dovoljno o "telefonskoj promociji".

"Pretpostavljamo, potrošači ne znaju dovoljno o tome, ili bar to ne povezuju sa "prodajnom promocijom" neželjenom, niti sa njihovim potrošačkim pravima da ne budu nabijeđeni da nešto kupe, pa to i ne prijavljuju Udruženjima potrošača", rekla nam je Gordana Bulić, predsjednica "Kluba potrošača TK" Tuzla.

Bulić ističe da je svaki poziv "s namjerom da se nešto proda", uspješan ili ne, svakako vid neplaćene promocije (ili bar vrlo jeftine promocije) jer nam se, kao potrošaču, ureže u sjećanje.

"Međutim, iz nekih drugih naših aktivnosti u direktnom kontaktu sa potrošačima (istraživanja stavova i mišljenja potrošača na razne teme) znamo da je ovakva praksa vrlo prisutna i to najčešće od manje poznatih i nepoznatih firmi, virtuelnih firmi i za proizvode za koje se obično "izmišlja potrošačeva potreba", pa se potrošač nabjeđuje u "postojanje te njegove potrebe i mogućnosti da je zadovolji". Ciljna grupa su najčešće stariji građani – potrošači, penzioneri i usamljene osobe iz ruralnih područja", izjavila je.

DA LI ĆE SE SMANJITI BROJ NEŽELJENIH POZIVA

Bulić vjeruje da će se sa uvođenjem registra "Ne zovi" smanjiti broj neželjenih poziva u praksi.

"Sasvim sigurno svaki doprinos u tom smislu će dobro doći, a uz donošenje nedostajuće regulative vezano za kupovanje na daljinu (internetom), mislimo da će se unaprijediti sigurnost potrošača na ovom tržištu", rekla je dodajući da kako bi poseban doprinos poboljšanju stanja svakako bi bio dobro osmišljen edukativni okvir za potrošače i građane od strane Regulatorna agencija za komunikacije BiH, Udruženja potrošača i medija.

"Dobra zakonska rješenja, dobra institucijska rješenja, sama po sebi ne znače puno ukoliko o tome građani nisu upoznati i ukoliko to kroz edukaciju nisu prihvatili kao sistemska i zajednička rješenja za unapređenje njihove sigurnosti", poručila je Bulić.

E.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI