15.11.2024 |
Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA
Izvor: Akta.ba
12. Brending konferencija počela je jutros u u dvorani Mirza Delibašić u Sarajevu.
Budućnost poslova, industrije, i brendova se sve više oblikuje kroz promjene koje donosi razvoj umjetne inteligencije (AI) i globalni društveni trendovi. Ova pitanja su od ključnog značaja za svaku organizaciju, a Brending konferencija, sa svojim sloganom "Brand New Humanity", postavlja temelj za diskusiju o tome kako će se industrija brendinga i komunikacije razvijati u tom kontekstu.
12. Brending konferencija počela je jutros u u dvorani "Mirza Delibašić" u Sarajevu. Misija konferencije jeste promovisanje tehnoloških narativa, posebno u domenu umjetne inteligencije – uticaj na naše kreiranje i distribuiranje. Uvodne riječi su otvorile niz pitanja koje trebamo postaviti o bilansu AI i stvarnog svijeta. Kreativna industrija će se transformisati u inspiraciju svijesti.
"Zamislit ćemo najbolju brending konferenciju do sada. Sa najboljim gostima i sa najaktuelnijim temama. Zamisliti je jedna stvar, uprkos umjetnoj inteligenciji, velike ideje ipak, samo mogu najbolje individue", poručio je Haris Mujanović, direktor Via Media.
Velike ideje su tranformisale biznis, ali i svijet, riječi su Harisa "Živimo u eri velikih promjena, eri velike krize, po prvi put u historiji čovječanstva ne zna niko kako će izgledati svijet za pet godina. Niko ne zna, ali možemo zamisliti".
Kreativnost kao način života, to su riječi koje opisuju rad Igora Mladinovića, kreativnog direktora @HEARTH.
Igor promoviše zelenu ekologiju i problematiku koja se realizuje iznad "velikih brendova" i njihovog uništavanja prirode.
"Vjera u kreativnost, čak i od onih koji su u toj sferi, jako je krhka, međutim, izričito je moćna", kazao je on u svom izlaganju.
.
Predstavio je prompt za ChatGPT i pitao "da li se zabavljaš dok razgovaramo", ChatGPT je odgovorio "ne, ne zabavljam se, jer nemam emocije."
"Kako možemo očekivati od nekoga ko nema emocije kreativnost?", ističe Mladinović.
Pitanje koje se postavlja da li je ChatGPT prijetnja, navodi Mladinović da nije. On je na 12. Brending konferenciji prilagodio atmosferu da učesnici promišljaju o samoj ulozi umjetne inteligencije.
"Više me plaši ljudska neinteligencija, nego umjetna inteligencija", istakao je.
Za kraj, Igor Mladinović je ostavio nagovještaj – da li je iskra ljudske mašte nezamjenjiva?
Iako AI može analizirati velike količine podataka i generisati sadržaj na nevjerojatno visokom nivou, ljudska mašta, intuicija i sposobnost da se prepozna duboko ukorijenjena emocija i kultura – to su faktori koje AI teško može potpuno replicirati. Iskra ljudske mašte je ta koja omogućava stvaranje prepoznatljivih i emotivno snažnih brendova.
"Mi smo genijalci u birokratiji", naglasio je Mladinović.
Konferencija je omogućila edukativnu prizmu učesnicima/cama. Teme su naglasile važnost o feminističkim pitanjima, klimatskim promjenama, o ljudskim faktorima koji su odgovorni za prirodne nepogode. Ono što se postavlja kao pitanje jeste na koji način kapitalizam ima uticaj na sve oko nas i koje nam paradokse kapitalizam kao takav donosi. Da li zaista novac može opravdati sve, pa čak i uništavanje prirode?
Za kraj, Igor naglašava "Kapitalizam nije vječan. Na svijetu ima dosta kreativnosti, samo je pitanje da li je usmjerena u pravom smjeru".
Drugi učesnik je Hugo Faustino, innovator koji postavlja trendove. Istakao je da je uzbuđen da nauči nešto novo. Odrastao i rodio se u Portugalu. Predstavio je neke osnove iz svoje biografije, o svojoj sportskoj karijeri koja ga je odvela na zanimljiv životni put.
Kroz svoje predavanje, on se fokusirao na organizaciju kampanje. Koji su to ciljevi, na koji način se provodi marketinška kampanja.
"Razumijevanje najaktuelnijih trendova je najbitnija instanca. Ono što smo mi željeli jeste veliki prasak. Nike razumijeva svoje klijente, prodire u suštinu, potrebno je samo slušati", neke su od njegovih poruka.
Istakao je kako AI oblikuje i marketinšku industriju. Koji su to trendovi AI i na koji način AI ima impakt na pomenutu industriju. Kao primjer je prezentovao AI Fashion Week. Na tom tragu, prezentovao je kako je kompanija Nike inkorporirala AI trendove. Hugo je intrigirao učesnike/ce sa promišljanjem – koji su to alati koji se mogu koristiti kako bi se proizveli različiti elementi za Nike patike? Zatim je predstavio način na koji Nike koristi AI kako bi pretvorili “patike iz snova” u realnost. Hugo se dotakao i Netflixa, te drugih poznatih brendova i veze sa umjetnom inteligencijom. Fokus jeste na dijeljenju ideja, te na koji način nas brendovi mogu naučiti o samom korištenju, o poboljšanju prodaje, ali i optimatizaciji podataka – krajnji cilj jeste bolje iskustvo korisnika/ca.
Ono što je Hugo naglasio jeste budućnost poslova — koji su AI alati već prisutni u našoj sadašnjosti koji će nam pomoći u samom radu? Naglasak je na pomoći, a ne na suprotnome.
Hugo je u svom entuzijastičnom predavanju predstavio pozitivne strane AI alata, na koji nam mogu biti od koristi u poslovanju današnjeg digitalnog doba.
Ostatak konferencije će se nastaviti ka narativima koji naglašavaju značajna pitanja – ljudska dimenzija i kreativnost. Odgovor na pitanje da li je ovo utopija ili distopija – prosudite sami.
S.S.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.