Image0

11.12.2024 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

U izazovnom okruženju

Alma Ras: Lider u tekstilnoj industriji s 18 miliona proizvoda i 73 miliona KM prihoda

Lider u proizvodnji donjeg rublja i spavaćeg programa bh. kompanija Alma Ras završila je poslovnu 2024. godinu sa prihodom od 73 miliona KM.

Lider u proizvodnji donjeg rublja i spavaćeg programa bh. kompanija Alma Ras završila je poslovnu 2024. godinu sa prihodom od 73 miliona KM, rečeno je danas na press konferenciji kompanije.

Investicije, digitalizacija, inovacije, razvoj ljudskih resursa i društveno odgovornog poslovanja segmenti su u kojima kompanija bilježi izvrsne rezultate, a ključne rezultate poslovanja u protekloj godini predstavio je Rasim Memagić, generalni direktor i predsjednik Uprave Alma Ras.

"Rast na domaćem tržištu i blaga stagnacija izvoznih tržišta je slika generalnog tržišta tekstilne industrije. Iako smo imali puno izazova, poput recesije u Njemačkoje, uspjeli smo osigurati stabilnost poslovanja tokom cijele godine bez dana zastoja. Njemačka je naše najveće inostrano tržište, ali naša sreća je da na proizvode koje proizvodimo ne utiče puno vanjski faktor jer su oni potreba, a ne luksuz", kazao je Memagić.

IZAZOVAN POSLOVNI AMBIJENT ​

Dodaje da je proizvodni i poslovni ambijent bio još izazovniji.

"Kada uzmemo u obzir vanjske faktore, neizvjesnost, sukobe, pritisak na cijene, rast plata i ostalih troškova – slika je i prilika privrede u Bosni i Hercegovini. Naš odgovor na sve to je dalja usmjerenost na efikasnost, povećanje kvaliteta, kupca i uspjeli smo ostvariti stabilnost", ističe Memagić.

Osvrnuo se i na fiskalnu reformu u Republici Srpskoj koja je donijela minimalnu platu na 900 KM i povećanje doprinosa.

alma ras

"Uspjeli smo se izboriti i sa tim izazozom, te smo zadržali sve radnike u našem pogonu u Srebrenici", kazao je on, dodajući da će usvajanje fiskalnih zakona koje se najavljuje i u Federaciji uticati na poslovanje kompanije Alma Ras.

"Mi smo partner sindikata i Vlade FBiH, ali kada gledamo cijelu tekstilnu industriju moramo biti oprezni da nemamo velike skokove u jednoj godini, jer pitanje je kako će se privredni subjekti prilagoditi toj potrebi. Sa porastom plata, pojedine firme će imati veliki izazov da održe poslovanje i ostanu na tržištu. Mi očekujemo da se taj fiskalni zakon donese što prije, da bude razuman, a mi ćemo sa Sindikatima razgovarati o platama i primanjima u tekstilnoj industriji", poručio je Memagić.

18.270.000 PROIZVODA PROIZVEDENIH U 2024. GODINI

Naglašava da je i pored takvog ambijenta, kompanija Alma Ras ostala lider u proizvodnji donjeg rublja i spavaćeg programa sa 18,3 miliona proizvoda proizvedenih u 2024. godini.

"To je ono što nas svrstava u najveće proizvođače, ne samo u Bosni i Hercegovini, već i u Evropi. To su ogromne brojke u periodu kada imamo stagnaciju u evropskoj tekstilnoj industriji. Alma Ras se nameće kao veliki igrač i zaista smo ponosni na ovu brojku", naglasio je Memagić.

PRIHOD OD 73 MILIONA KM

Što se tiče pokazatelja prihoda, Memagić navodi da 2024. godinu završavaju sa 73 miliona KM iako su očekivali veći rast.

"Sve što je uticalo na poslovanje, dovelo je do toga da se usmjerimo na stabilizaciju poslovanja, zadržavanje radnika i prilika za naredni period jer je ograničena dostupnost radnoj snazi dodatno uticala na sporiji rast", istakao je.

U protekloj godini kompanija Alma Ras je investirala 2,2 miliona KM, dok je ukupno u prehodne četiri godine investirano više od 10 miliona KM.

Od realizovanih investicija generalni direktor je izdvojio proizvodni pogon u Banovićima u koji su do sada uložili 2,5 miliona KM. Sa drugom fazom, investicija će preći iznos od 4 miliona KM.

U toku svog izlaganja osvrnuo se i na kvalitet kao najvažniji faktor usješnog poslovanja, strateške investicije koje podupiru rast te inicijative ka održivom upravljanju i odgovornom upravljanju resursima.

Tako su prošle godine iz vlastite solarne elektrane proizvedeli 520.000 Kw sati, čime su uštedjeli 130.000 KM na troškova električne energije.

Također, od 18,3 miliona artikala od čega je 17% za B2B kupce proizvedeno je prema strogim GOTS standardima, koji zahtijevaju ekološki i društveno odgovoran proces proizvodnje. Više od 30% njihove ukupne proizvodnje ostvaruje se korištenjem obnovljivih izvora energije.

alma ras

RAST ONLINE PRODAJE 28 POSTO

"Zadovoljstvo naših kupaca uvijek je naš najveći prioritet. Naša misija je osigurati da svaki kupac osjeti vrijednost našeg brenda, ne samo kroz kvalitet, već i kroz cjelokupno iskustvo koje im pružamo", istakao je Asmir Numanović, direktor prodaje i član Uprave.

Ovaj pristup donio je značajne poslovne rezultate u tekućoj godini – prodaja Alma Ras brendova porasla je za 8% u odnosu na prethodnu godinu, dok je online prodaja zabilježila impresivan rast od 28%. Kroz loyalty program, kompanija je kupcima vratila 450.000 KM, dodatno jačajući povjerenje i lojalnost.

Neprekidno ulaganje u kvalitet proizvoda i usluga, kao i digitalizacija procesa kontrole kvaliteta, omogućili su još veću efikasnost i preciznost. Na tim temeljima Alma Ras nastavlja graditi svoj razvoj i jačati poziciju na globalnom tržištu.

Među prvima su započeli implementaciju digitalnih pasoša proizvoda, pružajući kupcima potpunu transparentnost i sigurnost u svakom koraku procesa. Digitalni pasoši omogućuju praćenje proizvoda od njegove proizvodnje do krajnjeg korisnika, osiguravajući detaljne informacije o porijeklu, sastavu, certifikatima i uvjetima proizvodnje.

U 2024. godini, Alma Ras je stavila poseban fokus na razvoj zaposlenika i growth program razvoja menadžmenta. Kroz program Orbita, prepoznati su ključni talenti koji će doprinijeti daljem rastu kompanije, dok je više od 50 zaposlenika uključeno u razvojni program AR top tim.

"Digitalizacija HR procesa unaprijedila je regrutaciju, selekciju i profesionalni razvoj. Uvedeni su Onboarding i Referral programi kako bi se olakšao prijem i adaptacija novih članova tima. Za edukaciju uposlenika, ove godine uloženo je 180.000 KM. Osim toga, kompanija kontinuirano ulaže u projekte koji unapređuju zdravlje i dobrobit svojih zaposlenika", riječi su Sedine Memagić, direktorice razvoja i inovacije kompanije, te supervizorice HR i marketing odjela.

RAZVIJANJE KOLEKCIJE ZA RENOMIRANE BRENDOVE​ ARMANI I CALIDA

Za renomirane brendove Armani i Calida u potpunosti su razvili posebne linije, čime je Alma Ras pokazala svoju sposobnost da odgovori na najviši nivo zahtjeva tržišta.

Na domaćem tržištu posebnu pažnju izazvala je online kolekcija “Key Capsule Collection”, koja predstavlja krunu rada Sedine Memagić, tihe, ali moćne figure iza mnogih od najupečatljivijih kampanja Alma Ras brenda. Trend kolaboracije brendova ispratili su uspješnom saradnjom s mladim dizajnericama Matejom i Neirom koja je pomjerila granice, osvojila nove kupce, te ostvarila izvanredne rezultate. Kolekcija kupaćih kostima unaprijeđena je novim modelima i kontinuirano prati trendove.

"Godinu su obilježile brojne društveno odgovorne kampanje koje su potvrdile našu posvećenost zajednici, zaposlenicima i održivom razvoju, što ćemo nastaviti graditi i u budućnosti, a vrijednost tih projekata iznosila je oko 180.000 KM", rekla je Nermina Kadrić, marketing menadžerica kompanije Alma Ras.

Kao posebne projekte istakli su kampanju Podrška koju volim, S ljubavlju za vas sašila, Priroda koju volim, Alma Ras Industry Day i podrška lokalnom NK “Stupčanica”.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI