10.01.2025 |
Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA
Izvor: Akta.ba
Njihova misija je jasna: osnažiti žene kako bi postale ekonomski nezavisne, a time i osnažiti zajednice u kojima žive.
U svijetu gdje ekonomska nejednakost i dalje predstavlja značajan izazov, mikrokreditna fondacija MI-BOSPO iz Bosne i Hercegovine prednjači u promociji ženskog poduzetništva.
Njihova misija je jasna: osnažiti žene kako bi postale ekonomski nezavisne, a time i osnažiti zajednice u kojima žive.
Safet Husić, direktor MI-BOSPO, ističe važnost ženskog liderstva u ekonomiji, naglašavajući kako ekonomski osnažena žena nije samo ključna za svoju porodicu, već i za čitavo društvo.
Kroz godine poslovanja, MI-BOSPO je prepoznao potrebu za podrškom ženama ne samo u vidu finansijskih sredstava, već i nefinansijskih usluga.
"Ženama su potrebne vještine, znanja i liderske sposobnosti kako bi mogle započeti ili proširiti svoje biznise, kao i da se bolje umrežavaju", pojašnjava Husić.
U tom cilju, MI-BOSPO je osmislio seriju edukativnih projekata pod nazivom "Naša učionica". Drugi ciklus ovog programa upravo je u toku, nakon uspješno završenog prvog, koji se fokusirao na korištenje internet bankarstva tokom pandemije.
Trenutni program "Naša učionica" ima tri ključna cilja:
Husić naglašava da su teme radionica kreirane na osnovu potreba klijentica.
"Pitali smo naše klijentice o temama koje ih zanimaju, a do sada je oko sto žena prošlo kroz ovaj program", kaže Husić, dodajući da su radionice održane u Tuzli i Brčkom, kao i online edukacija.
Od samog početka, MI-BOSPO je usmjeren na osnaživanje žena.
"Do 2009. godine, finansirali smo isključivo žene, a nakon toga smo uveli i muškarce u manjoj mjeri. Trenutno, 70% upravnog odbora, višeg i srednjeg menadžmenta čine žene", zaključuje Husić.
Žene poduzetnice igraju ključnu ulogu u jačanju lokalne ekonomije, a dvije uspješne vlasnice malih biznisa, Dijana Đulić i Selma Hrvačić, podijelile su svoja iskustva i istakle važnost edukacije i umrežavanja.
Dijana Đulić iz Konjica, vlasnica biznisa "Dekor", sa ponosom je najavila desetu godišnjicu svog rada.
"Bavimo se organizacijom i dekoracijom vjenčanja, rođendana i drugih evenata koji zahtijevaju posebnu dekoraciju", ističe Dijana. Ona naglašava važnost današnje edukacije, dodajući: "Prodaja i odnos s kupcima su ključni za naše poslovanje. Ova edukacija će nam pomoći da usvojimo nove vještine koje će unaprijediti naš rad."
S druge strane, Selma Hrvačić, vlasnica frizerskog salona "Memchy" u Sarajevu, ima više od 16 godina iskustva u poduzetništvu.
"S MI-BOSPO-om imam višegodišnju saradnju, tačnije od samog početka mog biznisa. Veoma sam zadovoljna i sretna što nam nude ovakve edukacije", kaže Selma, dodajući da se nada da će danas naučiti nešto novo, što će biti korak naprijed za mlade poduzetnike da postignu uspjeh u svom poslovanju.
Ove inspirativne priče pokazuju snagu i odlučnost žena u Bosni i Hercegovini, koje ne samo da se suočavaju s izazovima, već i aktivno traže prilike za usavršavanje i rast. Edukacije poput ove, organizovane od strane MI-BOSPO, pružaju neophodnu podršku i resurse koji ženama omogućavaju da unaprijede svoje vještine i postanu lideri u svojim biznisima.
Edukacija koja se održava u okviru projekta Naša učionica – osnaživanje žena u biznisu je podržana od strane Evropskog fonda za Jugoistočnu Evropu (EFSE fond).
E.K.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.