Foto: Ilustracija, Facebook
07.02.2025 |
Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA
Izvor: Avaz.ba
Milijarde date za razne softvere, kod nas još sve na papiru i pečatu, kaže Aćimović.
Vlasti u Federaciji BiH namjeravaju teret znatno viših troškova života građanima ublažiti kroz nastavak projekta "Zaključavamo cijene", koji je u proteklih godinu nailazio na salve kritika ekonomskih stručnjaka, analitičara, ali i potrošača.
Federalni ministar trgovine Amir Hasičević najavio je da će do petka biti snižene cijene 50 osnovnih životnih namirnica, piše "Avaz".
KONTROLA MARŽI
"Nećemo ih zamrznuti, kako neki kažu, sada kada su porasle, nego ih vraćamo, dakle, radimo sniženje i kontrolišemo marže", kazao je Hasičević.
Ipak, priznao je da su to kratkoročne mjere, a da bi dugoročne bile porast broja zaposlenih i plaća.
Da od "zaključavanja cijena" nema koristi, kaže u izjavi za "Avaz" ekonomski stručnjak, Draško Aćimović. To se, uostalom, kako naglašava, vidjelo.
On smatra da postoje mnogo pametnije mjere.
PAPIR I PEČAT
"Kao što znamo, milijarde su date za razne softvere, programe i slično, međutim, vidimo da je u BiH još sve na papiru i pečatu. Ako su novci uloženi u to, zašto se ne napravi program pomoću kojeg će svaki građanin BiH tačno znati u kojoj prodavnici imamo i po kojoj cijeni određene proizvode, tako da mogu u svakom momentu izabrati sebi mjesto na koje će otići kupiti, vidjeti razlike u cijeni, uporediti, kritikovati, upozoravati i u suštini pronaći najbolju varijantu za sebe", rekao je Aćimović.
U suštini, dodaje, to nije ništa novo, jer to ima u evropskim zemljama.
"To bi, ako gledamo samo "zaključavanje cijena", bila jedna od pametnijih mjera. Ali, u svakom slučaju država mora da se odrekne nekih privatnih interesa, odnosno određeni političari", kazao je za "Avaz" Aćimović.
Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača Tuzlanskog kantona, drugačijeg je mišljenja.
Smatra da je projekt 2Zaključavamo cijene" u prethodnom periodu polučio rezultate i da je, zapravo, bio usmjeren na zaštitu populacije s nižim primanjima.
"Cilj akcije, između ostalog, nije samo bio samo da se snize cijene za ranjivu kategoriju već i da se pojača konkurentnost među trgovcima, pa je, sjetimo se, ulje u jednom trenutku bilo 2,30 KM, dok mu je "zaključana cijena" iznosila 2,45 KM.", navodi.
Budući da su i udruženja potrošača sudjelovala u ovom projektu, u novim kontaktima s Federalnim ministarstvom trgovine rečeno im je da se ponovo ide ususret ranjivijim grupama potrošača.
"Nadamo se da će se to održati, ali i da će to biti svojevrsno sidro i za ostale trgovce da snize svoje cijene, kako bi očuvali tržišne pozicije. Činjenica je i da mi nemamo puno prostora za manevrisanje, jer uvozimo robu i sve dok se ozbiljnije ne počnemo baviti proizvodnjom vlastite hrane, imat ćemo takvu situaciju. Međutim, ključno je da se u ovu priču uključe i druga ministarstva i drugi akteri", poručuje Bulić.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.