maloprodaja

21.02.2025 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

ODRŽAN PANEL

Maloprodaja u BiH se prilagođava novim tržišnim izazovima

Prema Šloselu, uspjeh leži u stalnom osluškivanju tržišta i potreba kupaca, kao i praćenju globalnih trendova.

U Sarajevu je jučer započeo 11. FMCG Retail Summit, na kojem su se okupljeni predstavnici vodećih maloprodajnih lanaca u Bosni i Hercegovini osvrnuli na aktuelne izazove i trendove na domaćem tržištu.

Panel diskusija pod naslovom "Maloprodaja u BiH – Strategije prilagođavanja novim tržišnim izazovima" okupila je stručnjake iz kompanija Bingo, dm, Konzum i INA, koji su iznijeli svoja zapažanja i perspektive o budućnosti sektora.

Direktorica Binga, Ljiljana Kunosić, istaknula je da je retail sektor u ovom trenutku izuzetno zanimljiv za diskusiju.

"Pitate me kakav je moj dojam o retailu – jedan period jako interesantan za bilo koju diskusiju. Bingo, kao kompanija koja postoji 32 godine, funkcioniše, raste i razvija se kao jedna od najvažnijih karika Bosne i Hercegovine. Pokazatelji razvoja i rasta pokazuju da smo prvi retaileri u državi, jedan od najvećih proizvođača te prvi ugostiteljski lanac koji ostvaruje preko 30 i nešto miliona KM", rekla je.

Dodala je kako stabilnost kompanije osigurava da se konkurencija, koja je uvijek prisutna, neće moći lako poremetiti njihov rad, te da će se ulaganja nastaviti usmjeravati ka zadovoljstvu kupaca.

Damir Šlosel, direktor dm-a, podsjetio je na misao pokojnog osnivača Wernera: "Ovaj jedan tako običan posao nastojat ćemo raditi na neoubičajno dobar način – to je naša misija."

Prema Šloselu, uspjeh leži u stalnom osluškivanju tržišta i potreba kupaca, kao i praćenju globalnih trendova.

"Kada govorimo o trendovima, to znači osluškivati na kakvom se tržištu nalazimo, prilagođavati ponudu cjenovno i kvalitetno potrebama kupaca i ići u korak s tehnologijom. Mi oplemenjujemo potrošačke potrebe i navike naših kupaca", istaknuo je Šlosel, naglašavajući važnost fleksibilnosti i prilagođavanja u dinamičnom okruženju.

Konsolidacija, digitalizacija i izazovi inflacije

Direktor Konzuma, Nihad Imširović, ukazao je na specifičnosti domaćeg tržišta koje često reagira sa zakašnjenjem, ali istovremeno pokazuje visoku fleksibilnost.

"Tržište funkcionira, ali smo u periodu konsolidacije. Dolaskom Lidla na naše tržište, doći će do značajnijih promjena – vrlo brzo ćemo svjedočiti koncentraciji tržišta, što će dovesti do izražaja cjenovne konkurentnosti", izjavio je Imširović.

Također je istakao da je Konzum bio pionir u uvođenju robnih marki, nagrađivanju lojalnih kupaca i online trgovini. Unatoč tome, ističe se problem starenja populacije, što otežava prilagodbu novim digitalnim tehnologijama, ali digitalizacija ostaje ključan iskorak za povećanje produktivnosti.

"Inflacija je ključna tema o kojoj trebamo razgovarati. Potrošačima je potrebno pojasniti kako dolazi do formiranja cijena proizvoda", dodao je Imširović, naglašavajući važnost transparentnosti u cjenovnoj politici.

Regulirani sektor naftnih derivata

Predstavnik INA-e, Slavko Sić, osvrnuo se na segment naftnih derivata, koji čini najveći dio prodaje kompanije.

"Naftni derivati su uvijek tema koja se nekako provlači negativno u kontekstu inflacije, a s druge strane su izuzetno regulirani okruženjem. Od 2021. godine postoji granična marža na naftne derivate – koliko god to ponavljali, teško je taj dio iskomunicirati s javnošću", izjavio je Sić.

Zaključio je da je važno balansirati ekološke, društvene i ekonomske aspekte kako bi se postigla dugoročna održivost.

"U fokusu su naši potrošači, zaposlenici, a samo kroz saradnju sa partnerima možemo poboljšati konkuretnost na tržištu", poručio je.

E.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI