lukavac

24.02.2025 |

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Izvor: Akta.ba

Nerealni troškovi

Privrednici u Lukavcu traže izmjenu cjenovnika komunalnih usluga

Prema izjavama podnositelja zahtjeva, ključni nedostatak nove odluke leži u njenoj klasifikaciji temeljitoj isključivo na kvadraturi objekata.

Predstavnici privrednih subjekata osudili su odluku NO JP "Rad" d.o.o. Lukavac (br. 02-10-307/25) kojom se utvrđuju nove cijene usluga odvoza komunalnog otpada za privredne subjekte. Prema njihovim zahtjevima, tačka br.8, koja obuhvata razmatranje i odobravanje navedenih cijena, treba biti povučena sa dnevnog reda, a nova odluka donijeta nakon konsultacija s predstavnicima Udruženja privrednika i samostalnih poslodavaca grada Lukavca.

Diskriminatorni kriteriji i nelogična primjena

Prema izjavama podnositelja zahtjeva, ključni nedostatak nove odluke leži u njenoj klasifikaciji temeljitoj isključivo na kvadraturi objekata.

"Korištenje površine objekta kao glavnog kriterija za obračun komunalne usluge nije opravdano, jer ne postoji linearna veza između kvadrature i količine otpada", navode u obrazloženju zahtjeva.

Dodatno, ističu da odluka zanemaruje specifičnosti djelatnosti koje koriste otvorene platoe ili obavljaju poslove na otvorenom, te da se vrsta djelatnosti gotovo proizvoljno koristi za određivanje različitih cjenovnika. Kao primjer, navodi se da notarske kancelarije plaćaju po jednom cjenovniku, dok institucije bivaju opterećene znatno višim tarifama, a sve bez tehničkog objašnjenja.

KOMUNALNO

Nerealni troškovi i nepravedna opterećenja

Prema zahtjevu, uvedena metodologija obračuna mogla bi rezultirati ogromnim obavezama za privredne subjekte, posebno one sa velikim objektima, ali malim brojem zaposlenih.

"Primjer skladišne hale od 2.000 m² s desetak zaposlenih, koja bi prema novom cjenovniku plaćala 500 KM mjesečno, ukazuje na to da se stvarna količina otpada ne odražava na pravi način u obračunu usluge", navode predstavnici. Slična situacija odnosi se i na velike industrijske komplekse, gdje bi primjena novih tarifa mogla dovesti do nestvarno visokih računa, mjerljivih desetinama hiljada konvertibilnih maraka.

Transparentnost i odgovornost naplate

Još jedan značajan prigovor odnosi se na neredovno plaćanje usluge, koje se navodi kao glavni razlog za promjene.

"Povećanje cijene usluge ne smije biti zamjena za efikasno praćenje naplate. JP Rad Lukavac je dužan transparentno objaviti sve aktivnosti vezane uz naplatu, uključujući broj pokrenutih tužbi u posljednjih 20 godina i njihov uspjeh", stoje u zahtjevu. Podnositelji upozoravaju da će mikro i mala preduzeća, koja su već pod pritiskom povećanja troškova, biti dodatno opterećena novim tarifama.

Podnositelji zahtjeva apeliraju na nadležne organe da preispitaju temelje nove odluke i uvedu sustav obračuna usluge koji će se bazirati na stvarnoj količini generisanog otpada, a ne isključivo na kvadraturi poslovnog prostora.

"Normativi i zakonske regulative, kako na domaćem tako i na evropskom nivou, nalažu da se potrošači štite kroz obračun troškova prema isporučenoj usluzi. Stoga, cjenovnik mora biti u direktnoj vezi s količinom otpada", navode u završnim primjedbama.

Predstavnici privrednih subjekata zahtijevaju da se navedeni prigovori uvaže i da se u procesu donošenja nove odluke osigura potpuna transparentnost – ne samo u načinu obračuna, već i u prikazu ukupnih prihoda ostvarених pružanjem komunalnih usluga te projekcija prihoda prema novom cjenovniku.

ER

Ukidanje komunalne takste za istaknutu firmu

Predstavnici privrednih subjekata apeliraju i na hitno ukidanje komunalne takse za istaknutu firmu, pozivajući se na Odluku Ustavnog suda BiH (Službeni glasnik BiH, br. 12/24, predmet U-11/23) i član 12. Zakona o komunalnim taksama (Službeni list SRBiH br. 21/77, 35/88 i 26/89). Prema njihovim riječima, lokalne vlasti ne pružaju nikakve usluge vezane za postavljanje firme, što čini obavezivanje plaćanja ove takse nepravednim i protivnim ustavnim pravima, kao i Evropskoj konvenciji o ljudskim pravima.

Istaknuto je da obavezivanje pravnih i fizičkih lica na plaćanje ove takse predstavlja povredu prava na imovinu, te se navodi i niz presuda Kantonalnih sudova i odluka pojedinih gradova i općina o ukidanju istog. Predstavnici zahtijevaju da se ovaj zahtjev, zbog hitnosti (rok za prijave je 28. februar 2025.), uvrsti kao tačka dnevnog reda na sjednici zakazane za 26. februar 2025.

Pored ukidanja takse, zahtijevaju i povrat novčanih sredstava svim poslodavcima koji su od 1. januara do današnjeg dana izvršili uplatu po ovom osnovu. Također, upozoravaju da bi neizvršavanje odluke Ustavnog suda moglo rezultirati zatvorskom kaznom (1 do 5 godina) za odgovornu osobu, prema članom 351. Krivičnog zakona FBiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI