03.03.2025 |
Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA
Izvor: Akta.ba
Ministar trgovine i turizma Denis Šulić najavio je danas da je završen postupak javne nabavke za uvođenje centralnog informacionog sistema.
Ministar trgovine i turizma Denis Šulić najavio je danas da je završen postupak javne nabavke za uvođenje centralnog informacionog sistema, koji će omogućiti evidenciju broja turista u realnom vremenu.
Proces nabavke trajao je 45 dana, pri čemu je tendersku dokumentaciju preuzelo 30 preduzeća, ali je samo jedna ponuda ispunila postavljene uslove.
ROK ZA IMPLEMENTACIJU GODINU DANA
Ugovor je potpisan sa kompanijom "Dwelt", koja ima rok od 365 dana za potpunu implementaciju sistema. Plaćanje će biti realizovano u fazama – 4 miliona KM biće isplaćeno tokom ove godine, dok će preostalih 2,1 milion KM biti isplaćeno naredne godine.
Šulić je naglasio da se čeka da Federacija BiH razvije sličan sistem kako bi se omogućilo potpisivanje ugovora sa Bookingom.
"Kada sistem bude uspostavljen, izdavaoci smještaja neće moći oglašavati svoje kapacitete na Bookingu ukoliko nisu registrovani u centralnom informacionom sistemu. Time ćemo značajno smanjiti sivu ekonomiju, jer će prijava postati isplativija od gubitka mogućnosti reklamiranja", istakao je Šulić.
Centralni informacioni sistem u oblasti ugostiteljstva najavljen je prije više od godinu dana, nakon čega je bilo neophodno usvajanje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljstvu.
"Taj centralni informacioni sistem će dati i one referentne podatke koji su nam potrebni da znamo broj, strukturu, starost, interesovanje turista koji dolaze u Republiku Srpsku”, istakao je Šulić prošle godine na panelu “Razvoj turističke destinacije i menadžment turizma” u okviru “Jahorina ekonomskog foruma”.
Pored evidencije ugostitelja i gostiju, kroz sistem će se prikupljati i drugi podaci proistekli iz obavljanja ugostiteljske, odnosno turističke djelatnosti. U Vladi su naveli da sistem elektronske prijave pojednostavljuje prijavu i odjavu turista, evidenciju uplaćenih boravišnih taksi, smanjuje broj administrativnih procedura i olakšava poslovanje ugostiteljima, a turistima obezbjeđuje bolji kvalitet usluga, smještaj u legalnim ugostiteljskim objektima.
U Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) preduzimaju se također koraci ka digitalizaciji turističkog sektora kroz unapređenje sistema za prijavu i praćenje dolazaka gostiju.
Podsjetimo, Federalno ministarstvo okoliša i turizma trenutno provodi javnu nabavku za nabavku licenci web aplikacije koja će omogućiti prijavu i odjavu turista na području pet kantona koji trenutno nemaju uspostavljen takav sistem: Bosansko-podrinjski kanton, Kanton 10, Zapadnohercegovački kanton, Posavski kanton i Zeničko-dobojski kanton.
Tender je raspisan u augustu prošle godine, ali još nije okončan izbog najpovoljnijeg ponuđača.
Očekuje se da će implementacija ovog sistema omogućiti:
Digitalizaciju statističkih podataka u turizmu
Poboljšanu kontrolu prijave i odjave turista na svim administrativnim nivoima
Omogućavanje sveobuhvatne turističke statistike u cijeloj FBiH
Povećanje broja turista i naplaćenih boravišnih taksi
Olakšano donošenje strateških odluka i planiranje u turizmu
Nasiha Pozder, federalna ministrica okoliša i turizma kazala je ranije da ovim projektom žele dati novi zamah turizmu, jer trenutno turističku statistiku na temelju sustava za prijavu i odjavu turista obavljaju: Turistička zajednica KS, Turistička zajednica HNK, Turistička zajednica TK, Turistička zajednica SBK, zatim Ministarstvo privrede USK i Turistička zajednica grada Ljubuški.
E-VISITOR SISTEM
"U tom smislu potencijalno dostupni podaci odnose se na pet od ukupno deset kantona u Federaciji BiH i mi želimo prenijeti taj sistem na ostalih pet, odnosno čitavu Federaciju", kaže Pozder i dodaje kako vjeruje kako će on biti primjenjen tijekom 2025. godine.
Ministrica Pozder vjeruje da će ovaj projekat poboljšati postojeći sistem prijave, približavajući ga funkcionalnostima e-visitor sistema. Izrazila je želju za implementacijom ovakvog sistema na nivou cijele države, ali je naglasila da je za to potrebna politička volja, koja često nedostaje kada je riječ o unapređenju ključnih pitanja u zemlji.
Ovo je prva faza projekta, a Ministarstvo je uspostavilo koordinaciju s resornim kantonalnim ministrima i održava redovne sastanke s turističkim radnicima i stručnjacima. Također, postoji stalna komunikacija s resornim ministrom u Republici Srpskoj, s ciljem zajedničkog unapređenja ove oblasti.
Ovi koraci su u skladu sa Strategijom razvoja turizma Federacije Bosne i Hercegovine za period 2022–2027. godine, koja predviđa digitalizaciju kao ključni element za unapređenje turističkog sektora.
S.B.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.