HR

30.07.2024 |

Vijesti / REGIJA

Izvor: HRT

Pruga duga 430 kilometara

Kraj sporoj i zamornoj vožnji od Zagreba do Splita: Dolaze moderni elektrodizelski vlakovi

Za HŽ Putnički prijevoz gradi ih Končar u sklopu projekta vrijednog 57 milijuna eura koji se financira kreditom Europske investicijske banke.

Sporoj i zamornoj vožnji vlakom od Zagreba do Splita približava se kraj. Dotrajale nagibne vlakove stare dva desetljeća za dvije godine zamijenit će brzi i moderni elektrodizelski.

Za HŽ Putnički prijevoz gradi ih Končar u sklopu projekta vrijednog 57 milijuna eura koji se financira kreditom Europske investicijske banke.

"Juriti vlakom i do 160 kilometara na sat te od Zagreba do Splita stići za samo četiri i pol sata, odavno priželjkujemo. Da smo tome bliže, uvjeravaju u HŽ-u koji je naručio 6 moderna vlaka upravo za tu dionicu.", pišu hrvatski mediji.

"Poznato je da je željeznica cjenovno najprivlačnija, ekološki najodrživija i sigurnosno najučinkovitija. Novi vlakovi na jednom djelu pruge ići će na električni pogon a kod Oštarija na dizel prema Splitu", kazao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

Održivom prometu teži i Hrvatska pa se u Končarevim pogonima razvijaju novi modeli.

"Riječ je o vlaku dužine 72 metra koji bi visokim komforom trebao osigurati putnicima sigurnu i udobnu vožnju. Mi odmah krećemo s ugovaranjem vitalne opreme. Isporuka je predviđena u roku 26 mjeseci i isporučivat ćemo po jedan vlak mjesečno", rekao je Josip Ninić, predsjednik Uprave, Končar - Električna vozila.

Finalna montaža prvog elektrodizelskog vlaka za Split u Končarevim pogonima može se očekivati već iduće godine.

U proizvodnji ovog visokotehnološkog proizvoda sudjeluju i druge hrvatske tvrtke.

Zagreb i Split povezuje pruga duga 430 kilometara, no usko grlo ostaje zastarjela lička dionica.

"Obnavljaju se već sada signalno sigurnosni uređaji na daljinsko upravljanje od Oštarija do Knina a iz nacionalnog programa ulažemo 40 milijuna eura koji će to nastaviti od Knina do Splita gdje ćemo dobiti i skraćivanje putovanja", rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.

HŽ će na jesen predstaviti i dva nova baterijska vlaka.

"Čisti baterijski je namijenjen za Splitsko područje a elektrobaterijski će voziti do Krapine i Bjelovara", kazao je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

U Hrvatskoj je dvije trećine nelektrificiranih pruga.

Uz njihovu obnovu HŽ ima ambiciozan plan. Do 2032. potpuno će obnoviti flotu sa 130 novih vlakova. Hoće li za njih biti spremne dotrajale tračnice, pitaju se mediji u Hrvatskoj.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.

Komentari (0)

POVEZANE VIJESTI