Foto: Ilustracija, Kevin Dietsch/Getty Images
14.03.2025 |
Karijera / LEADERSHIP
Izvor: Akta.ba
Možda je manje poznato da je upravo ova žena izgradila Zuckerbergov liderski tim od 117 milijardi dolara.
Sheryl Sandberg je na listi milijardera časopisa Forbes za 2021. godinu navodno imala neto vrijednost od 1,7 milijardi dolara, zbog svojih dionica u Facebooku i drugim kompanijama.
Godine 2022. najavila je da će se povući s mjesta glavne direktorice Meta-e, ali da će ostati u upravnom odboru.
IZGRADILA TIM FACEBOOK-a
Možda je manje poznato da je upravo ova žena izgradila Zuckerbergov liderski tim od 117 milijardi dolara.
Njena tajna? Uočavanje budućih lidera sa samo JEDNIM pitanjem na intervjuu.
To pitanje je toliko efikasno da je Facebook povećao uspjeh sa 220 miliona na 3+ milijarde korisnika.
PITANJA (I ODGOVOR)
Prije Facebooka, pomogla je da Googleov prihod eksplodira sa 85 miliona dolara na 20 milijardi dolara za samo 7 godina.
Kada je Zuckerberg čuo za njene rezultate, znao je da mu je potrebna - iako Facebook još nije bio profitabilan.
U 2008. godini, Facebook je gubio novac brže nego startup sa politikom otvorenih barova.
Sandberg, tada studentica sa Harvarda, transformisala je startup koji je gubio novac u giganta od 2T dolara.
Ali, njena prava supermoć nisu bile tabele ili strategija.
Bilo je to uočavanje budućih "najboljih uposlenika" sa JEDNIM varljivo jednostavnim pitanjem:
"Da ste u mojoj ulozi, na šta biste se fokusirali?"
Zvuči osnovno, zar ne? Ali...Ovo pitanje je bilo poput rendgenskog aparata za liderstvo.
Foto: LinkedIn
Međutim, to je otkrilo:
• Strateško razmišljanje – Da li su mogli da vide cijelu šahovsku tablu?
• Empatiju – Da li su razumjeli više zainteresovanih strana?
• Ambiciju - Jesu li igrali na sigurno ili su razmišljali na veliko?
Prosječni kandidati su davali odgovore iz udžbenika.
Oni sjajni kandidati? Došli su naoružani idejama koje bi mogle transformisati kompaniju.
STVARNI PRIMJERI IZ TIMA
Chrisa Coxa je u Faebook-u počeo kao običan inženjer, a sada je glavni direktor proizvoda i dostiže milijarde.
Ili Lori Goler, koja nije samo odgovorila na pitanje, već je predstavila kompletnu viziju Facebook-ove strategije talenata.
Najbolji odgovori dijele tri osobine:
• Duboko razumijevanje stvarnih izazova (ne laži)
• Skalabilna rješenja (ne flastere)
• Jasno usklađivanje misije (ne metriku)
Ali evo genijalnog dijela koji većini ljudi nedostaje:
Pitanje se nije odnosilo samo na zapošljavanje – ono je otkrilo kako će kandidati pristupiti rukovođenju:
• Da li bi imali probleme ili bi igrali igru okrivljavanja?
• Mogu li se velike ideje pretvoriti u stvarnu akciju?
• Jeste li razmišljali o sistemima ili brzim popravcima?
LIDERI VIDE RAZVOJNE MOGUĆNOSTI POJEDINCA
Najbolji lideri ne postavljaju samo dobra pitanja.
Oni uočavaju transformativne promjene prije svih ostalih.
Sandberg je vidjela potencijal društvenih medija kada je većina mislila da je to samo za studente.
Današnji lideri moraju uočiti sljedeći talas, vidjeti ispred, tek taa mogu "računati na" programabilnu ekonomiju.
Baš kao što su društveni mediji transformisali način na koji se povezujemo, sistemi transformiraju poslovanje:
• Pretvaranje kompanija u beskonačno skalabilne
• Stvaranje novih tokova prihoda
• Automatizacija nemogućeg
Ali, šta većini nedostaje:
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 331 55 03 ili na mail urednik@akta.ba.